جاباما
۳۴۶۹۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مجید مشیری از «دزد و پلیس» تا «مسافری از هند»

این روزها شبکه ifilm سریال «مسافری از هند» را دوباره پخش می کند.مجید مشیری یکی از بازیگران اصلی این مجموعه بود. او نقش مردی را به عهده داشت که برای فرار از دست طلبکارانش وانمود کرد مرده است.

مجید مشیری  از «دزد و پلیس» تا «مسافری از هند»

تماشا: مجید مشیری بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر این روزها سریال «دزد و پلیس» به کارگردانی سعید آقاخانی را رویآنتن دارد. او درباره نقش خود در این مجموعه گفت: «من در این مجموعه نقش سرهنگ را بازی می کنم که در دایره مبارزه با مواد مخدر خدمت می کند. او به عناوین مختلف با دو کاراکتر اصلی داستان، بهنام تشکر و هومن برق نورد، برخورد می کند و مرتبا به آنها می گوید قیافه شما برای من آشناست و بعدا معلوم می شود که واقعا آنها را یک جایی دیده است و ...»

او در ادامه درباره اولین تجربه همکاری اش با سعید آقاخانی، گفت: «این اولین تجربه همکاری من با سعید آقاخانی بود و فکر می کنم کار خیلی خوبی هم شده. سعید واقعا خوب و دوست داشتنی است و به نظرم جزو کارگردان هایی است که صاحب اندیشه است و خیلی هم آرام و ریلکس است و هیچ استرسی به گروه وارد نمی کند. در «دزد و پلیس» خیلی پشت صحنه خوبی داشتیم و سعید با انرژی که داشت باعث می شد به همه گروه خوش بگذرد.»

مجید مشیری  از «دزد و پلیس» تا «مسافری از هند»

برای اولین بار مرد دو زنه روی آنتن

این روزها شبکه ifilm سریال «مسافری از هند» را دوباره پخش می کند. سریالی که در زمان خود موضوع نو و جسورانه ای داشت و با استقبال بسیار مخاطبان هم روبرو شد. مجید مشیری یکی از بازیگران اصلی این مجموعه بود. او نقش مردی را به عهده داشت که برای فرار از دست طلبکارانش وانمود کرد مرده است.

در این سریال برای اولین بار در تلویزیون مردی دو زنه نمایش داده شد که هر دو همسرش در یک خانه زندگی می کردند. مجید مشیری درباره این سریال خاطره انگیز به تماشا گفت: «من از همان لحظه ای که فیلمنامه را خواندم مطمئن بودم این سریال از کارهای ماندگار و خاطره انگیز تلویزیون خواهد شد؛ چرا که پیش از آن در دومجموعه «خط قرمز» و «ماه مهربان» با قاسم جعفری کار کرده بودم و می دانستم این فیلمنامه را می تواند به خوبی اجرا کند. «مسافری از هند» در زمان خودش ایده کاملا نویی داشت؛ یک نفر خود را زنده به گور می کند تا طلبکارها به سراغش نیایند و به نظر من در کل کار بسیار خوبی بود.»

او درباره مهمترین ویژگی این سریال، گفت: «یکی از جذابیت های این کار به نظر من این بود که مردی به رغم اینکه زن و بچه دارد می رود زن دیگری می گیرد و او را به همان خانه می آورد و با اینکه این مسئله با فرهنگ امروز جامعه ما غیرقابل باور است اما اینقدر این کار خوش ساخت بود که همه مخاطبان باور کردند و هیچ کس نگفت مگر چنین چیزی می شود.»


داستان زن و شوهری که برای من فاتحه خواندند

مشیری خاطرات جالب و تکرار نشدنی هم از این سریال دارد: «در مسافری از هند» یک سکانس هست که من را دفن می کنند و خانم شیرین بینا که نقش همسر اول من را بازی می کردند، سر قبرم می آید و می گوید منصور تو زود مردی و باید می ماندی و تقاص پس می دادی. محل فیلمبرداری قبرستان امامزاده ای در پونک بود. چون شب شده بود من را از قبر درآوردند و تصمیم گرفتیم اول آن سکانس خانم بینا را بگیریم. بچه ها روی قبر رو پوشاندند و عکس من را سر قبر گذاشتند. همینطور که پشت صحنه داشتیم آماده می شدیم و کارها را انجام می دادیم یک دفعه دیدیم یک خانم و آقایی آمدند سر قبر من و دارند فاتحه می خوانند. من رفتم پیش شان و پرسیدم که چرا برای من فاتحه می خوانید؟ مرد بنده خدا که خیلی هم از دیدن من متعجب شده بود گفت: «خانم من در این امامزاده نذری داشت. داشتیم می رفتیم که یک دفعه چشممان به عکس شما سر این قبر افتاد. به همسرم گفتم این بنده خدا مجید مشیری همان بازیگره است. این بیچاره تازه داشت معروف می شد که مرد. برایش یک فاتحه ای بخوانیم مثل اینکه تازه فوت کرده.»

مجید مشیری  از «دزد و پلیس» تا «مسافری از هند»

حالا الان که من این خاطره را برای شما تعریف می کنم شاید بخندید ولی من در آن لحظه واقعا متاثر شدم و تکانی خوردم. فکر کنید دونفر جلوی چشم شما بیایند سر قبرتان فاتحه بخوانند.»

اما ظاهرا این روزها فقط نقش پلیس به مشیری پیشنهاد می شود. او درباره فعالیت های جدیدش گفت: «این روزها دارم در سریال «ماتادور» به کارگردانی فرهاد نجفی بازی می کنم. اینجا هم نقش یک فرمانده پلیس را دارم.»

او در پاسخ به اینکه فکر می کند چرا اینقدر نقش پلیس به او پیشنهاد می شود، گفت: «نمی دانم شاید چهره ام خیلی شبیه پلیس هاست.» او همچنین درباره کارهای سینمایی که آماده اکران دارد، افزود: «من ۳ تا کار سینمایی در نوبت اکران دارم. «بی تابی بیتا»، «رسوایی» و «هیس، دخترها فریاد نمی زنند» که اولی در جشنواره سال گذشته نمایش داده شد و آن ۲ فیلم دیگر هم فکر می کنم امسال در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شوند. هم کار خانم درخشنده وهم کار آقای ده نمکی فکر می کنم از کارهای پر سر و صدای این دوره از جشنواره باشند و مورد توجه قرار بگیرند.»

او که امسال تئاتر «پدرخوانده ناپلی» را روی صحنه داشت درباره حضور دوباره اش روی صحنه گفت: «الان هیچ تصمیمی برای اجرای تئاتر دیگری در ادامه سال ندارم اما تئاتر را خیلی دوست دارم و اگر کار خوبی پیشنهاد شود حتما می پذیرم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج