۳۴۶۹۴
۱۰ نظر
۵۰۱۵
۱۰ نظر
۵۰۱۵
پ

قتل فجیع جوان معتاد در کمپ غیر قانونی

چهار نفر از کارکنان یک کمپ غیرمجاز ترک اعتیاد به اتهام ضرب و شتم مرگبار یک جوان معتاد دستگیر شدند.

همشهری آنلاین: چهار نفر از کارکنان یک کمپ غیرمجاز ترک اعتیاد به اتهام ضرب و شتم مرگبار یک جوان معتاد دستگیر شدند.

۲۷مهرماه امسال مأموران کلانتری ۱۷۲در جریان مرگ مرموز جوانی ۲۳ساله در بیمارستانی در جنوب تهران قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. در بررسی‌ها مشخص شد این جوان زمانی که در یک کمپ ترک اعتیاد تحت درمان بوده، به طرز مشکوکی از پای درآمده است. مأموران در نخستین اقدام به تحقیق از همراه قربانی در بیمارستان پرداختند.

وی که جوان ۲۱ساله‌ای به نام محمد است گفت: قربانی برای ترک اعتیاد توسط دوستانش به کمپ آمده بود تا تحت درمان قرار گیرد و مواد را ترک کند اما امروز صبح قصد داشت از طریق پشت بام از داخل کمپ فرار کند که به پایین پرتاب شد و من فورا او را به بیمارستان رساندم. اظهارات مرد جوان در حالی بیان می‌شد که پزشکان اعلام کردند روی بدن قربانی آثار ضرب و جرح و کبودی دیده می‌شود و او بدون شک مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

با این اطلاعات، فردی که مقتول را به بیمارستان رسانده بود دستگیر شد و مأموران برای تحقیقات بیشتر راهی کمپ ترک اعتیاد شدند. در آنجا نیز سه نفر از مسئولان و کارکنان کمپ بازداشت شدند و متهمان برای تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران انتقال یافتند.

اظهارات شاهد حادثه

هر چهار متهم دستگیرشده تحت بازجویی قرار گرفتند و گفتند که قربانی به‌علت سقوط از پشت بام به کام مرگ رفته است. اما یکی از کسانی که برای ترک اعتیاد در کمپ بستری شده بود و از نزدیک شاهد ماجرا بود حرف‌های دیگری به زبان آورد. او گفت: سه روز از بستری شدن من در کمپ می‌گذشت که مهدی(مقتول) توسط تعدادی از دوستانش به کمپ آورده شد تا او نیز مانند من اعتیادش را ترک کند.

صبح چند روز بعد، وقتی از خواب بیدار شدم مهدی را دیدم که از دیوار بالا رفته و قصد فرار از کمپ را دارد. همان موقع مسئولان کمپ که متوجه موضوع شده بودند به سمت او رفتند و مانع فرارش شدند. سپس او را به داخل حیاط بردند و درحالی‌که کتکش می‌زدند، او را با زنجیر و طناب به درختی که در انتهای حیاط قرار داشت بستند و دوباره شروع به کتک‌زدن مهدی کردند. من که در آن زمان داخل آشپزخانه بودم، صدای التماس‌های مهدی را می‌شنیدم که خواهش می‌کرد تا او را نزنند.

وی افزود: پس از دقایقی مهدی درحالی‌که همچنان دست و پایش بسته بود، درخواست آب کرد که یکی از کارکنان کمپ به نام میلاد شیر آب را باز کرد و شیلنگ را داخل دهان مهدی قرار داد و در همان وضعیت به گوشه‌ای از حیاط رفت تا چای بنوشد.

بعد از مدتی که دیگر از مهدی صدایی شنیده نمی‌شد، مسئول کمپ به نام سعید به یکی از کارکنان کمپ به نام مجتبی گفت: ببین نفس می‌کشد یا نه ؟ مجتبی همان لحظه متوجه شد که مهدی فوت کرده است و یکی از کارکنان کمپ به نام محمد وی را به بیمارستان برد.

کمپ غیرقانونی

بعد از اظهارات شاهد حادثه و انجام تحقیقات از اعضای دیگر کمپ مشخص شد که ادعای متهمان مبنی بر سقوط قربانی از پشت بام داستانی دروغ بوده است و مسئول و کارکنان کمپ باعث مرگ مهدی شده‌اند. بدین‌ترتیب چهار متهم دستگیرشده وقتی شواهد را علیه خود دیدند لب به اعتراف گشودند و هرکدام به ضرب و شتم جوان معتاد اعتراف کردند.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: در تحقیقات مشخص شد که کمپ مورد نظر فاقد هرگونه مجوز قانونی درخصوص جذب داوطلبان ترک اعتیاد و انجام اقدامات درمانی بوده است. همچنین تمامی متهمان پرونده نیز پیش از این اعتیاد داشته‌اند و پس از ترک بدون داشتن هرگونه تخصص در زمینه علوم پزشکی و روانشناسی به‌صورت غیرقانونی اقدام به تأسیس کمپ ترک اعتیاد کرده بودند. بنابراین به دستور قاضی پرونده کمپ آنها تعطیل شد.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده افزود: در ادامه تحقیقات، پرونده با دستور قاضی پرونده جهت مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی فرستاده شد. از سوی دیگر متهمان نیز با قرار بازداشت موقت و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الهام

      متاسفانه این اولین بار نیست خبرهایی از این دست می شنویم چندوقت پیش پسرجوان معتادی که همسر و یک دختر کوچولو داشت و توسط خانوادش به یکی از این مراکز برده شده بود بعد از مدتها پیگیری تونستند جسد بچه شون رو در حالی که شکستگی های خیلی زیادی داشت و واقعا له و داغون شده بود از یه بیمارستان تحویل بگیرن. چرا كسي جلوي اين مراكز رو نمی گیره. امیدوارم سایت برترین ها این قضیه رو پیگیری کنه. تشکر

    • متانت

      وحشیا.

    • شهروز

      دستشان درد نکند معتادان بهتراست زودتر بمیرن هرچه انگل کمتر بهتر

      پاسخ ها

      • حسام

        شهروز توازاون دسته آدمای که زیادی به خودشون مینازن ولی امیدوارم معتادبشی تابفهمی خیلی هاناخاسته معتادمیشن من معتادنیستم ونمیخام ازاونا طرفداری کنم ولی توهم خیلی سنگدلی مواظب باش چوب خداصدانداره

    • بدون نام

      شهروز نظرتو نمی نوشتی بهتر بود اونم ادم بود حق زندگی داشت اینطور مردن حتی شنیدنش هم دردناکه تو چقد میتونی سنگدل باشی اون میخواس ترک کنه خب گرفتار شده بود شاید به هزاران دلیل که نمیگم موجه هست

    • دینا

      توخودت از همه ی انگلای جامعه انگل تری!
      وقتی شعورت نمیرسه خواهشا نظرتو واسه خودت نگه دار.اینم آویزه ی گوشت کن که معتاد انگل نیست بیماره.همه جای دنیاهم بیمارودرمان میکنن نه اینکه بکشنش

    • شهروز

      دینا تو خودت یا یک معتادی احتمالا کراکی هستی که اینطور از اینا حمایت میکنی توهم اخریاتو کمپ میمیری یابه تدریج کسی که بادست خودبگیرد خودوخانواده اش را بدبخت کند لایق مردن است من معتادان زیادی رادیدم 3بار ترکش دادن باز رفت سراغش

    • بدون نام

      Unsubscribe

    • تحلیلگر

      خدا لعنت کنه اونی که مواد بین جوونا پخش می کنه. نگین که تقصیر خودشون هم هست آخه جوون جماعت تاسرشون نخوره به سنگ آدم نمیشن بدبختی اینجاس که جوونی که میره طرف مواد سنگ خوردن به سرش اونو سر عقل نمیاره سرشو متلاشی می کنه!!!!!!

    • ساعد

      شهروز چی بهت بگم من خودم توی این کمپها بودم معتاد نبودم اما بردن به زور و گفتند معتادی با سفارش خانواده حالا بقیش بماند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج