جاباما
۳۴۷۳۸۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

طراح پتنت آيفون از اپل شکايت کرد

پس از مطرح شدن انواع شکایات علیه کمپانی‌های مختلف، توماس راس از فلوریدا، با مطرح کردن شکایتی بر علیه اپل به علت پتنتی که وی در سال ۱۹۹۲ ثبت کرده، درخواست دریافت ۱۰ میلیارد دلار خسارت از اپل دارد.

zoomit.ir - حسین خلیلی صفا: پتنت ترول نامی است که به کمپانی‌ها و افرادی اطلاق می‌شود که با استفاده از پتنت‌هایی که در اختیار دارند، در پی کسب درآمد از طریق شکایت به علت استفاده از پتنت مورد نظر در محصولات یک کمپانی شناخته شده هستند. پس از مطرح شدن انواع شکایات علیه کمپانی‌های مختلف، توماس راس از فلوریدا، با مطرح کردن شکایتی بر علیه اپل به علت پتنتی که وی در سال ۱۹۹۲ ثبت کرده، درخواست دریافت ۱۰ میلیارد دلار خسارت از اپل دارد.

طراح پتنت آيفون از اپل شکايت کرد

در سال‌های اخیر شاهد ماجرای‌های مختلفی در رابطه با موضوع پتنت ترول‌ها بوده‌ایم. این موضوع به اندازه‌ای جالب و پولساز است که بعضا برخی کمپانی‌ها با هدف خرید و در اختیار گرفتن پتنت‌ها و سپس مطرح کردن شکایت علیه کمپانی‌هایی که از این فناوری‌ها در محصولات خود استفاده کرده‌‌اند، درآمدزایی می‌کنند. به گزارش تلگراف، یک مرد اهل فلوریدا نیز به پیروی از همین روش، اپل را متهم به زیرپاگذاشتن پتنتی کرده که وی در سال ۱۹۹۲ میلادی به ثبت رسانده است. براساس اطلاعات ارائه شده، توماس راس، درخواست دریافت غرامتی ۱۰ میلیارد دلاری را دارد.

همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، وی طرح یک گجت را با عنوان Electronic Reading Device ثبت کرده است که به ادعا خود اپل با کپی برداری از طرح وی، اقدام به طراحی و توسعه‌ی آیفون کرده است. البته باید به این موضوع اشاره کرد که توماس راس به دلیل عدم پرداخت حق ثبت این پتنت، نتوانسته پتنت خود را ثبت کند.

در دادخواست وی به این موضوع اشاره شده که راس اولین فردی بود که گجتی را با ترکیب کاربری به عنوان یک ابزار ارتباطی و مدیاپلیر، طراحی کرده است، اما بعدها این ایده‌ها توسط اپل به سرقت رفته و در گجت‌هایی نظیر آیفون، آیپد، آیپاد و سایر گجت‌های معرفی شده توسط این کمپانی مورد استفاده قرار گرفته است.

همانطور که اشاره کردیم، راس درخواست غرامتی ۱۰ میلیارد دلاری را ارائه کرده، اما این تنها درخواست مالی وی نیست، بلکه توماس راس علاوه بر ۱۰ میلیارد دلار مورد نظر، ۱.۵ درصد از مبلغ فروش ابزار‌های بعدی مبتنی بر iOS را نیز مطرح کرده است. البته باید ایده‌ی آینده‌ نگرانه‌ی راس را نیز مورد تشویق قرار داد، چراکه وی آنتن مخابراتی را نیز در گجت خود تعبیه کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج