۳۴۷۷۹۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

فینال زودرس مهارنشدنی‌ها

رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌ملت‌های اروپا (یورو ٢٠١٦) امشب با دیداری بسیار حساس پیگیری می‌شود.

روزنامه شهروند: رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌ملت‌های اروپا (یورو ٢٠١٦) امشب با دیداری بسیار حساس پیگیری می‌شود. ایتالیا و آلمان امشب در شرایطی برای رسیدن به نیمه‌نهایی مسابقات به مصاف یکدیگر می‌روند که خیلی‌ها این مسابقه را فینال زودرس یورو می‌دانند. قهرمان فوتبال جهان در بدترین قرعه ممکن باید یک‌چهارم نهایی را مقابل ایتالیایی برگزار کند که در دوران اوج به‌سر می‌برد. در چنین شرایطی هواداران فوتبال بی‌صبرانه در انتظار این نبرد حساس هستند.

تاریخ چه می‌گوید؟

از تقابل‌های ایتالیا و آلمان خاطرات فراوانی در ذهن فوتبالدوستان وجود دارد. جام ملت‌های اروپا‌سال ١٩٩٦ آندریاس کوپکه پنالتی جیان‌فرانکو زولا را مهار کرد و لاجوردی پوشان قافیه را باختند و اوج هیجان و خوشحالی به شهرهای برلین و مونیخ انتقال یافت اما همواره این لاجوردی‌پوشان نبودند که تقابل‌های حساس مقابل آلمان‌ها را‌ واگذار کنند؛ در مرحله نیمه‌نهایی یوروی ١٩٧٠، جیانا ریورا گل پیروزی ایتالیا را مقابل آلمان غربی به ثمر رساند و ژرمن‌ها را از دور مسابقات حذف کرد. آخرین تقابل این دو تیم اما برمی‌گردد به یورو ٢٠١٢. در این رقابت هم ایتالیایی‌ها موفق به مغلوب کردن ژرمن‌ها بودند. در آن بازی ماریو بالوتلی بازیکن پر حاشیه تیم‌ملی ایتالیا بعد از به ثمر رساندن گل در ورشو حرکات عجیبی از خود نشان داد که باعث ناراحتی بسیاری از آلمان‌ها شد.

تقابل جالب

آلمان به‌عنوان قهرمان جهان و بخت اول قهرمانی در بازی‌های یوروی فرانسه قصد دارد تا انتقام شکست‌های تلخ در مسابقات قبلی و البته جام‌جهانی ٢٠٠٦ که منجر به قهرمانی ایتالیا شد را بگیرند. در ابتدای جام اکثر کارشناسان بدون تردید آلمان را بخت اول قهرمانی می‌دانستند و آنها اکنون نیز به‌عنوان تیمی با صلابت و قدرتمند شناخته می‌شوند. از سوی دیگر عملکرد ایتالیا در فرانسه همگان را متعجب کرده است. تیم کونته بدون این‌که ستاره‌های پرتعداد داشته باشد، بازی فوق‌العاده‌ای را ارایه می‌دهد که نمونه بارز آن مقابل اسپانیا نمود پیدا کرد. آ‌ن‌ها، مدافع عنوان قهرمانی را درحالی شکست دادند که لاروخا موقعیت‌های زیادی را در طول زمان بازی به دســت نیاورد و نتوانست عملکــرد خوبی داشته باشد. ایتالیا با حضور مدافعان مستحکم قدرت تخریب حملات حریف را به خوبی دارد. آنها با دفاع ٣ نفره و استفاده از‌هافبک‌های قدرتمند خود توانسته‌اند حریفان را یکی پس از دیگری شکست دهند. با این وجود ژرمن‌ها نیز چیزی کم از حریف امشب خود ندارند. تیم یواخیم لو اگر بتواند قهرمان یورو شود، به رکورد اسپانیا و فرانسه می‌رسد که بلافاصله بعد از جام‌جهانی، یورو را نیز فتح کردند.

از دریچه آمار

ایتالیا و آلمان درحالی به مصاف هم می‌روند که از ٣١ بازي كه در مقابل هم قرار گرفته‌اند ٩ ديدار با نتيجه مساوي خاتمه يافته است. ايتاليا ١٥ پيروزی و آلمان ٧ پيروزی را در كارنامه دارند. ايتاليا ٤٧ گل زده و تنها ٣٥ گل دريافت كرده است. ركورد ايتاليا وقتي بهتر نمود پیدا می‌کند كه بدانیم در مسابقات مهم رسمي (جام‌جهاني و جام‌ملت‌هاي اروپا) ٤ برد و ٤ تساوي به‌دست آورده و بدون شكست مانده است. جيان لوئيجي بوفون کاپیتان آتزوری‌ها، از ٥ بازی مقابل آلمان‌ها فقط ٣ گل دريافت كرده است. ايتاليا از ژوئن‌سال ١٩٩٥ تاكنون در هيچ ديداري مغلوب آلمان نشده است. فقط در یک ديدار دوستانه آلمان با ٢ گل ايتاليا را در شهر زوريخ سوئيس شكست داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      ایشالله امشبم اتزوری ها ژرمن هارو ناااابووود میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج