۳۴۷۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

گسترش بدحجابي حتی در روستاها!

عضو هيات علمي پژوهشكده مهدويت با اعلام هشدار نسبت به گسترش بدحجابي در روستاها گفت: بد پوششي در زن و مرد باعث بروز تحريكات اجتماعي و در نتيجه افزايش آمار جرم و جنايت مي‌شود.

حجت الاسلام دكتر فرامرز سهرابي با بيان اينكه هرچه آستانه سلامت اجتماعي جامعه كاهش پيدا كند، ناهنجاريهاي اجتماعي بيشتر مي‌شود گفت: بد پوششي در زن و مرد باعث بروز تحريكات اجتماعي مي‌شود در نتيجه آمار جرم و جنايت بالا مي‌رود.

وي ادامه داد: گستردگي بدحجابي درسطح جامعه نشان مي‌دهد مسئولان و فرهنگ عمومي بدحجابي و تبعات آن را پذيرفته‌اند.حتي در روستا‌ها نيز اين موضوع عادي شده است. اين پژوهشگر ديني با اشاره به عملكرد صداوسيما در ترويج حجاب و عفاف گفت: عملكرد صدا و سيما در حد زير صفر است.برنامه‌هاي رسانه ملي در ارائه الگوي درست از روابط زن و مرد عملكرد درستي نداشته‌اند.مدعيان رسانه جنس فرهنگ را نمي‌شناسند ولي همچنان مدعي هستند.

حجت الاسلام سهرابي اعتقاد دارد: براي حل اين مشكل بايد نهضت سلامت اجتماعي راه بيفتد و در اين ميان دستورات ديني نيز رهايي بخش است. او عملكرد ۲۶ ارگاني كه بايد در اين ترويج عفاف و حجاب فعال باشند را ضعيف ارزيابي كرد و گفت: تمام اين دستگاهها كاري انجام نداده‌اند زيرا در ظاهر چيزي مشاهده نمي‌كنيم و كسي دغدغه ترويج فرهنگ وحجاب ندارد.گويي بي‌غيرتي در ميان مردم رواج پيدا كرده باشد. اين پژوهشگر ديني ناهنجاري‌هاي پوشش را مهندسي ضد سلامت اجتماعي دانست و گفت: اين مصداق جنگ نرم دشمن عليه كشور است و ما بايد با اقتدار اما نرم با آن برخورد كنيم.

سهرابي با تاكيد بر اينكه بايد در بدنه اجتماعي پذيرش فرهنگ حجاب و عفاف را ترويج كرد گفت: جامعه وقتي آماده باشد پذيرش و ترويج عفاف و حجاب راحت‌تر است. او معتقد است: براي پيشگيري از بي‌بندو باري حركات ضربتي كاركرد ندارد و بايد با حركات نرم و فرهنگ‌سازي اما با اقتدار مقابل ترويج بي‌حجابي را گرفت.البته مبلغان ديني نبايد روي اين موضوع كار كنند زيرا سبب دين گريزي مي‌شوند بلكه بايد نهادهاي مسئول وارد اين حوزه شوند.

منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

گسترش بدحجابي حتی در روستاها!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج