۳۴۷۸۹۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رسانه های خارجی از روز قدس چه گفتند؟

برگزاری تظاهرات روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در شهرهای ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشته است.

خرداد نیوز: شبکه خبری "الجزیره" در گزارشی از حضور هزاران نفر در تظاهرات روز قدس در شهرهای مختلف ایران نوشت. این شبکه خبری قطری در سایتش نوشت:"ده ها هزار نفر از ایرانیان در تهران اشغالگری اسرائیل در سرزمین های فلسطینی را محکوم کردند. فیلم های تلویزیونی نشان می دادند که جمعیت زیادی شعار مرگ بر اسرائیل سر می دادند. بسیاری بر روی پیشانی شان با پارچه هایی نوشته بودند من عاشق مبارزه با اسرائیل هستم. شخص دیگری شمایلی ساخته شده از مجمسه ازادی را با ستاره داوود بر روی سرش در دست داشت. ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ میلادی روابط خود با اسرائیل را قطع کرده است و آن رژیم را برسمیت نمی شناسد. قدس نیز اسم عربی و تاریخی اورشلیم است که توسط ایران مورد استفاده قرار می گیرد".

برای روزنامه "تایمز اسرائیل" اما اظهارات سردار حسین سلامی معاون فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از نماز جمعه در دانشگاه تهران جالب توجه بوده است. این روزنامه می نویسد:"او اظهار کرد که تنها در لبنان بیش از ۱۰۰ هزار موشک آماده شلیک به سوی رژیم صهیونیستی در هر زمانی هستند. او خاطر نشان کرد که ده ها هزار موشک دیگر نیز در سرتاسر جان اسلام نصب شده اند و در انتظار صدور فرمان برای فشار یک دکمه به منظور پایان دادن به این نقطه شوم و تاریک در جغرافیای سیاسی جهان برای همیشه هستند".

این روزنامه در ادامه به نقل از خبرگزاری فارس ذکر کرده که شرکت کنندگان در تظاهرات با امضای طوماری خواستار نابودی "غده سرطانی" اسرائیل از روی نقشه حهان شدند.

روزنامه اروتز شوا اسرائیل نیز با انتشار گزارشی اشاره کرده که سپاه پاسداران در بیانیه ای که توسط خبرگزاری مهر منتشر شده اعلام کرده که اسرائیل تا ۲۵ سال آینده بر روی نقشه جهان وجود نخواهد داشت.

برای خبرگزاری رویترز اما اظهارات حسن روحانی رییس جمهوری نکته مهم تظاهرات روز قدس بوده سات این خبرگزاری می نویسد:"روحانی به هزار نفر ایرانی شرکت کننده در این تظاهرات پیوست. آنان از فلسطینیان حمایت کردند و پرچم اسرائیل ر ا به آتش کشیدند روحانی اظهار کرد که استکبار جهانی می خواهد با ایجاد اختلاف در میان مسلمانان توجه افکار عمومی را از جنگ اسرائیل و فلسطین منحرف کند. روحانی تاکید کرد که اسرائیل با همکاری امریکا باعث ایجاد تفرقه و اختلاف در میان گروه های مسلمان و ایجاد تروریسم شده است".
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج