جاباما
۳۴۷۹۳۶
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

سبک تلفیقی؛ اینجا همه چی در همه!

سبک تلفیقی؛ سبکی که همه قانون‌ها را پشت سر می‌گذارد و آنها را از نو می‌نویسد. نو و کهنه، شرق و غرب، لوکس و محقر، پر زرق‌ و برق و خاموش را در هم می‌آمیزد و از تو می‌خواهد خانه‌ات را با هر آنچه دوست داری بیارایی.

مجله منزل - فاطمه افشاریان: سبک تلفیقی؛ سبکی که همه قانون‌ها را پشت سر می‌گذارد و آنها را از نو می‌نویسد. نو و کهنه، شرق و غرب، لوکس و محقر، پر زرق‌ و برق و خاموش را در هم می‌آمیزد و از تو می‌خواهد خانه‌ات را با هر آنچه دوست داری بیارایی؛ اما نباید اجازه دهی این آزادی در انتخاب، به جای جذابیت بخشیدن به دکوراسیون منزل تو آن را به هرج‌ومرج بکشاند؛ پس مراقب مرز باریک بین کنتراست و آشفتگی باش!

راز اول: برجستگی‌های غیرمنتظره

در کدام سبک دکوراسیون می‌توانید میز شیشه‌ای، فرش ایرانی و دیواری از تابلوهای وینتیج را گرد هم آورید؟ جذابیت سبک تلفیقی در همین غافلگیر کردن شماست. اینجا جایی است که هرچه دارید رو می‌کنید؛ از سوغات‌های سفرتان به هند تا پوسترهای گروه موسیقی محبوب‌تان. یادتان نرود عناصری را انتخاب کنید که هویت داشته باشند و فقط باعث آشفتگی فضا نشوند. مبل چوبی قدیمی مادربزرگ‌تان می‌تواند جزیی از مبلمان مدرن شما باشد اما به‌شرط اینکه حرفی برای گفتن داشته باشد.

سبک تلفیقی؛ اینجا همه چی در همه!


راز دوم: ناهماهنگی علمی

سبک تلفیقی بی‌ریشه بودن خود را با افتخار می‌پذیرد و انرژی‌اش را از کنتراست و تضاد می‌گیرد. برای اینکه در این سبک همه‌فن‌حریف aشوید، کافی است در آن غرق شوید. در ابتدا اندکی ملزومات به فضای خود بیاورید و سپس سراغ فرش‌ها، تابلوها، نورپردازی ها ، برجستگی‌ها و عناصر دیگر بروید. با تاریکی و روشنایی، ناهمواری و صافی، زمختی و ظرافت بازی کنید اما تعادل را فراموش نکنید.

سبک تلفیقی؛ اینجا همه چی در همه!


راز سوم: تکرار

تکرارهای بصری از رنگ گرفته تا اشکال باعث می‌شوند در یک فضای تلفیقی ریتم وجود داشته باشد. برای مثال تکرار مستطیل‌ها را به‌وضوح می‌توان در این فضا دید؛ از پنجره‌ها و قاب عکس‌ها گرفته تا میز و عنصر عمودی گوشه و همین‌طور رنگ زردی که در عناصر مختلف تکرار شده است.

برای برقراری این تکرار کافی است یکی از عناصر موجود در فضا مثل یک مبل عثمانی گرد را در نظر بگیرید و اشیای دیگر را اضافه کنید؛ آینه گرد، ساعت دیواری گرد، کلکسیونی از گوی‌های شیشه‌ای و ده‌ها اکسسوری دیگر. فقط مراقب باشید زیاده‌روی نکنید و اندکی اشکال متضاد را نیز به فضا بیاورید تا تعادل برقرار شود.

سبک تلفیقی؛ اینجا همه چی در همه!


راز چهارم: لایه‌های متعدد بافت‌ها

بافت‌ها به فضای تلفیقی عمق و بعد می‌دهند. مجموعه‌ای از عناصر بافت‌دار در چنین فضایی برای ما خوشایند هستند. اجرای چنین اتفاقی کار دشواری نیست؛ فقط کافی است با متضادها بازی کنید. اگر قطعات براق دارید، قطعات مات هم به فضا اضافه کنید. فلز را با چوب و پلاستیک را با چینی بیاورید. ابریشم‌های نرم و لطیف را در کنار کرباس‌های زمخت و خشن به کار ببرید. با دست‌ها و چشم‌های خود حضور بافت‌ها را در فضا حس کنید.

سبک تلفیقی؛ اینجا همه چی در همه!


راز پنجم: پس‌زمینه بی‌آلایش

دکوراسیون تلفیقی مانند یک مهمانی شلوغ‌ و پلوغ است که پرحرف‌ها و خجالتی‌ها هرکدام به نوبه خود از مهمانی لذت می‌برند. هر عنصر در این فضا با قدرت تمام یکه‌تازی می‌کند؛ بنابراین پس‌زمینه را - دیوارها، کف‌ها، پنجره‌ها- ساده حفظ کنید تا رقابت و کشمکش به وجود نیاید. رنگ سفید همیشه بهترین رنگ برای پس‌زمینه است اما اگر احساس می‌کنید زیادی خالی به نظر می‌رسد، از رنگ‌هایی مثل خاکستری، دودی یا آبی کم‌رنگ استفاده کنید. اگر باز هم از این رنگ‌دارتر می‌پسندید، می‌توانید یکی از رنگ‌های مبلمان یا اکسسوری‌ها را روی یک دیوار یا سقف به کار ببرید.

سبک تلفیقی؛ اینجا همه چی در همه!


راز ششم: رنگ و الگوهای منسجم

در فضای تلفیقی شما منویی از چرخه رنگ‌ها را دارید که برای انتخاب آنها مختارید. می‌توانید رنگ‌های جیغ را با رنگ‌های پاستلی جفت کنید، سایه‌های مختلف سبز را به فضا بیاورید یا فقط به سیاه ‌و سفید بسنده کنید. درست مانند رنگ‌ها، برای الگوها نیز دست شما باز است؛ راه‌راه‌ها را با گل‌گلی‌ها و زیگزاگ‌ها در کنار هم در فضا بنشانید. در اینجا هم نباید تعادل را فراموش کنید، زیاده‌روی همیشه نتیجه عکس می‌دهد و شما را دلزده می‌کند.

سبک تلفیقی؛ اینجا همه چی در همه!


راز هفتم: مقیاس، تناسب، ترکیب

این سه شاخص برای طراحی هرگونه فضایی لازم و ضروری است اما در دکوراسیون تلفیقی برای اینکه هر عنصر در چنین دکوراسیونی بنشیند، توجه به آنها حیاتی‌تر می‌شود. قبل از اینکه قطعه‌ای به فضای تلفیقی خود بیفزایید، رابطه آن را با چیدمان فضا بررسی کنید. آیا همه چیز را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد یا برعکس در شلوغی فضا گم می‌شود؟ کنتراست هرگز به معنای عدم تعادل و توازن نیست!

سبک تلفیقی؛ اینجا همه چی در همه!


برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

سبک تلفیقی؛ اینجا همه چی در همه!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج