جاباما
۳۴۷۹۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

بیژن بیرنگ: شرعا راضی نیستم!

بیژن بیرنگ در واکنش به بازپخش سریال "خانه سبز" از شبکه IFILM ضمن ابراز خوشحالی از تماشای مجدد این مجموعه از سوی مخاطبان، گفت: به‌عنوان یکی از کارگردان‌های این سریال به دلیل نادیده گرفتن حقوق مادی و معنوی‌ام از تلویزیون گله دارم.

خبرگزاری مهر: بیژن بیرنگ در واکنش به بازپخش سریال "خانه سبز" از شبکه IFILM ضمن ابراز خوشحالی از تماشای مجدد این مجموعه از سوی مخاطبان، گفت: به‌عنوان یکی از کارگردان‌های این سریال به دلیل نادیده گرفتن حقوق مادی و معنوی‌ام از تلویزیون گله دارم.

بیژن بیرنگ برنامه‌ساز و یکی از کارگردان‌های سریال به یادماندنی "خانه سبز" در توضیح دلایل عدم رضایتش از بازپخش این سریال گفت: در ابتدا باید بگویم از اینکه مردم بار دیگر این سریال را می‌بینند خشنود و راضی هستم و از صمیم قلب خوشحالم اما از لحاظ مادی و معنوی از صداوسیما به‌عنوان رسانه ملی گله‌مندم چراکه حقوق مادی و معنوی صاحب اثر در پخش مجدد نادیده گرفته شده‌است.

بیژن بیرنگ: شرعا راضی نیستم!

یکی از کارگردان‌های سریال به یادماندنی "خانه سبز" در ادامه با اشاره به این مطلب که بارها از این موضوع گله کرده‌است گفت: هنگام پخش سریال همسران به شیوه‌های مختلف از بازپخش این سریال بدون درنظر گرفتن حقوق مادی، از طریق رسانه‌های مختلف شکایت کردم اما این شکایت‌ها به جایی نرسید.

وی در ادامه افزود: متأسفانه این گله‌مندی‌ها به نتیجه‌ای نرسید و هم اکنون شاهد هستم که سریال خانه سبز هم از یک شبکه ماهواره‌ای و "مجید دلبندم" از شبکه دوم سیما با همان رویکرد در حال بازپخش است.

خانه سبز را با دقیقه‌ای ۸۰ هزار تومان ساختیم

بیژن بیرنگ در ادامه صحبت‌های خود به هزینه صرف شده برای تولید این مجموعه اشاره کرد و گفت: زمانی که سریال خانه سبز را ساختم طبق تعرفه ساخت سریال، من و مسعود رسام با دقیقه‌ای ۸۰ هزارتومان این اثر را که هنوز پس از گذشت این همه سال ویترین تلویزیون است، ساختیم.

بیژن بیرنگ: شرعا راضی نیستم!

وی افزود: به خوبی به یاد دارم که این سریال قرار بود در ۲۶ قسمت ساخته شود اما من و رسام تصمیم گرفتیم در ۲۱ قسمت بسازیم چون به این نتیجه رسیده بودیم بیش از این کیفیت کار را پایین می‌آوردیم در حالی که در آن زمان می‌توانستیم پنج قسمت اضافه‌تر بسازیم و به تبع، دستمزد بیشتری بگیریم اما این کار را نکردیم.

این برنامه‌ساز تلویزیونی در ادامه افزود: سریال مجید دلبندم هم همین شرایط را داشت. خوب یادم هست پنج قسمت از این سریال را ساختیم و با رسام به این نتیجه رسیدیم که اگر دست‌های عروسک درازتر باشد قطعا زیباتر خواهد بود، از همین‌رو تمام آن پنج قسمت را با هزینه شخصی خود دور ریختیم و دست عروسک را درازتر کردیم تا کار بهتر شود.

هزینه‌ای جداگانه برای بازپخش مجموعه‌ها باید پرداخت شود

وی در ادامه افزود: با وجود همه این مشکلات سریال ساختیم و در آن زمان مسئولان با یک قیمت توافقی این اثر تلویزیونی را از ما خریدند. حال پس از گذشت این همه سال نمی‌توانند بگویند که چون این اثر را براساس مختصات آن دوران خریده‌اند پس صاحب مادی و معنوی اثر هستند. به همین دلیل است که معتقدم برای بازپخش این مجموعه‌ها باید هزینه‌ای جداگانه به صاحبان حقوق مادی و معنوی آن‌ها پرداخت شود.

بیرنگ در پایان متذکر شد: من به‌عنوان یکی از کارگردان‌های این سریال تلویزیونی از پخش مجدد آن از شبکه آی‌فیلم به دلیل نادیده گرفتن حقوق مادی و معنوی گله دارم و شرعا و عرفا از پخش مجدد آن راضی نیستم. سئوالم هم این است که چرا پس از این همه سال من و ورثه مسعود رسام نباید سهم خود را از حقوق مادی بازپخش این مجموعه دریافت کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حقوق معنوی حق تالیف و این جور چیزها تو ایران معنا ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج