۳۴۸۰۴۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

روش جالب تبریزی ها برای «هنر و تجربه»

سینما «۲۹ بهمن» تبریز از اواخر خردادماه سال گذشته به سینماهای «هنر و تجربه» اضافه شده است و آن طور که مدیر امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان شرقی به تازگی اعلام کرده، روش جالبی برای اکران فیلم های این گروه سینمایی برای این سینما در نظر گرفته شده. روشی که بر اساس آن، مخاطبان تصمیم می گیرند چه فیلم هایی روی پرده برود.

وب‌سایت آی سینما: سینما «۲۹ بهمن» تبریز از اواخر خردادماه سال گذشته به سینماهای «هنر و تجربه» اضافه شده است و آن طور که مدیر امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان شرقی به تازگی اعلام کرده، روش جالبی برای اکران فیلم های این گروه سینمایی برای این سینما در نظر گرفته شده. روشی که بر اساس آن، مخاطبان تصمیم می گیرند چه فیلم هایی روی پرده برود. به گفته جواد خازنی، این موضوع در معروف ترین سایت تبریز به رای گذاشته می شود و بالاترین رای فیلم روی پرده را تعیین می کند.

روش جالب تبریزی ها برای «هنر و تجربه»

مدت فعالیت گروه «هنر و تجربه»، کم کم به دو سال نزدیک می شود و در یک سال گذشته این گروه توانسته سینماهای برخی شهرستان ها را نیز به ظرفیت خود اضافه کند. سینما «۲۹ بهمن» تبریز یکی از این سینماها در شهرستان است که فعالیت خود را از ۲۶ خرداد ماه و با اکران «ماهی و گربه» شهرام مکری آغاز کرده است.

نکته جالب درباره این سینما، روش به نمایش درآمدن فیلم های «هنر و تجربه» در آن است. جواد خازنی مدیر امورسینمایی حوزه هنری آذربایجان، به تازگی در گفت و گو با سایت «هنر و تجربه» توضیح جالبی درباره روش انتخاب فیلم های این گروه داده است: «برای اکران فیلم‌های گروه «هنر و تجربه» مبنای ما نظرسنجی است. در سایت بولتن که یکی از سایت‌های معتبر شهر تبریز است نظرسنجی را قرار می‌دهیم و از مخاطبان می‌خواهیم که در این نظرسنجی شکر کنند. هر فیلمی که رای بیشتری بیاورد اکران می‌شود.»

به گفته او فیلم هایی مثل «ماهی و گربه»، «پرویز»، «یحیی سکوت نکرد»، «احتمال باران اسیدی» و «چهارشنبه» پس از انتخاب به همین روش، بیشترین میزان تماشاچی در گروه «هنر و تجربه» را در گروه «هنر و تجربه» داشته اند.

خازنی، در ادامه مخاطبان گروه «هنر و تجربه» در تبریز را مخاطبان خاص سینما دانست و در این باره گفت: «در هر صورت نمی‌توان خاص بودن افکار و سلیقه مخاطبان هنر و تجربه را نادیده گرفت. بیشتر قشری که برای تماشا فیلم‌های هنر و تجربه می‌آیند علقه فرهنگی دارند و دانشجویان هنر هستند. در این مدتی که امتحانات دانشجویی بود مسلما تعداد مخاطبان این گروه سینمایی پایین آمد.»

همچنین به گفته او، نحوه تبلیغ فیلم های این گروه در تبریز نیز با استفاده از برخی ابزارهای تبلیغاتی ساده ولی ظاهرا موثر اتفاق می افتد: «سینما هنر و تجربه بسیار غنی است و باید ترویج داده شود. به هرحال مدیران سینمایی از ما فروش می‌خواهند و شاید با حمایت ما سینما هنر و تجربه رشدی مضاعف داشته باشد. ما در تبریز به طور خودجوش تبلیغاتی را برای فیلم‌های هنروتجربه انجام می‌دهیم. به طور مثال زمان اکران مستند «من ناصر حجازی هستم» پوستر این فیلم را به همراه ساعت اکران آن در سینما به معتبرترین پاساژ لوازم ورزشی تبریز بردیم و به همه فروشندگان این فروشگاه دادیم تا آن را پشت شیشه‌ مغازه‌های خود نصب کنند. همچنین از پوسترهای هنروتجربه تعدادی را در اختیار کتاب‌فروشی‌ها قرار می‌دهیم تا اهالی کتاب‌خوان هم ببینند و برای تماشا فیلم‌ها بیایند. من از مسئولان گروه سینمایی هنر و تجربه تقاضا می‌کنم ابزارهای تبلیغاتی بیشتری را برای ما ارسال کنند. در حال حاضر در سینما ۲۹ بهمن تبریز به پوستر فیلم‌ها و استندهای تبلیغاتی آن‌ها نیاز داریم. ما در لابی سینما قسمتی را برای تبلیغات فیلم‌های هنر و تجربه در نظر گرفتیم و منتظر رسیدن این ابزارهای تبلیغاتی هستیم. چرا که همین ابزارهاست که به فروش فیلم‌ها کمک شایانی می‌کند.»

البته در بخش دیگری از این گفت و گو، این مدیر سینمایی استقبال کلی از این سینما را نسبت به قبل از ماه مبارک رمضان چندانی راضی‌کننده ندانست و گفت: «شهروندان تبریزی قبل از شروع ماه مبارک رمضان بیشتر به سینما می‌آمدند. در طول ایام ماه رمضان حتی نیم‌بها بودن بلیت هم کمکی به حضور مخاطبان و استقبال آن‌ها از فیلم‌های در حال اکران نکرد و افت قابل ملاحظه‌ای داشتیم.»

خازنی ضمن اشاره به شرایط شهر تبریز و بافت استانی آن، این طور توضیح داد: «این مسئله را نمی‌شود کتمان کرد که شهر تبریز به لحاظ بافت دینی، مذهبی است و مردم تبریز عموما بعد از افطار از خانه‌هایشان بیرون نمی‌آیند. با توجه به اینکه زمان اذان مغرب به افق تبریز هم دیر است، مردم مشغول عبادت و آماده کردن سحری می‌شوند و دیگر به سینما آمدن نمی‌رسند. از طرفی شاید هنوز آن‌گونه که باید و شاید فرهنگ سینما رفتن در تبریز همه‌گیر نشده است.»

به گفته مدیر امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، در سینما ۲۹ بهمن تبریز سانس افطار تا سحر وجود ندارد، اما با توجه به درنظر گرفتن شرایط شهروندان آخرین سانس سینما از ساعت ۲۳ تا ۲۳:۳۰ در نظر گرفته شده که حدودا تا ۱ بامداد به پایان می رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج