۳۴۸۲۵۸
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

قرائتی: محصلان باید یک هنر یاد بگیرند

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در یکی از سخنرانی‌های خود بر لزوم آموزش یک هنر به محصلان تأکید کرد؛ این در حالیست که در سند تحول آموزش و پرورش نیز بر مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان اشاره شده است و باید الزامات اجرایی آن پیش‌بینی شود.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در یک برنامه تلویزیونی، اظهار داشت: بالاترین مشکل مملکت ما اشتغال است، جوانان شغل می‌خواهند و دلیل آن، این است که آموزش و پرورش در طی ۱۲ سال هنری به آنها یاد نداده است.

وی ادامه داد: یک مشت چیزهایی یاد دانش‌آموزان داده‌اند که دانستن آنها جایی را آباد نمی‌کند و ندانستن آن نیز جایی را خراب نمی‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی افزود: دانستن پایتخت کشورها، کوه‌های بلند و کوتاه و رودخانه‌ها اطلاعات عمومی است، ضرر ندارد، اما فایده‌ای نیز ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز یادآور شد: وقتی دانش‌آموزان چهار سال نیز به دانشگاه می‌روند، یکسری مطالب یاد می‌گیرند، بعضی اساتید نیز جز تئوری چیزی یاد نمی‌دهند و در امور عملی، دست‌شان خالی است.

وی ادامه داد: باید آموزش و پرورش در طول ۱۲ سال تحصیلی به هر دیپلمه یک شغل یاد بدهد؛ هر شغلی که دانش‌آموز دوست دارد و دختر و پسر باید یک هنر داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی تأکید کرد: مگر می‌شود همه را استخدام کرد، امکان استخدام برای هیچ رئیس‌جمهوری نیست، الان ۷، ۸ میلیون لیسانس و فوق‌لیسانس داریم.

رئیس ستاد اقامه نماز اضافه کرد: اگر همه کارمندان دولت نیز بازنشسته شوند، ۲.۵ میلیون صندلی خالی می‌شود و اگر در آنها افراد لیسانس و فوق لیسانس بنشینند، ۵ میلیون نفر باقی‌مانده را چه کار کنیم؟

وی با بیان اینکه چاره‌ای برای اشتغال وجود ندارد جز اینکه هر دختر و پسری یک هنری داشته باشند، تصریح کرد: افراد دیپلمه باید یک هنر و افراد لیسانسه ۲ هنر داشته باشند.

قربانعلی افشانی مدیرکل متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر کسب مهارت توسط دانش‌آموزان هنگام اخذ مدرک دیپلم تأکید شده است، اظهار داشت: آیین‌نامه پیشنهادی در این خصوص تدوین شده است و سؤالاتی مطرح است که اگر دانش‌آموز بخواهد مهارت کسب کند و آن را کسب نکرد، به او مدرک دیپلم داده شود یا خیر و آیا در صورت کسب مهارت به دانش‌آموز، گواهی داده شود؟

وی ادامه داد: موضوع دیگر این است که کسب مهارت توسط دانش‌آموز در سال اول، دوم یا سوم متوسطه انجام شود و یا در طول سه سال متوسطه دوم صورت گیرد.

افشانی افزود: موضوع دیگر این است که کسب مهارت توسط دانش‌آموز در چه زمانی صورت گیرد؛ برای نمونه، زمان آن پنج‌شنبه باشد یا جمعه؟ به شکل تراکمی صورت گیرد یا تجمیعی و یا در تابستان انجام شود و بحث اعتبار و وظایف سایر دستگاه‌ها در این خصوص چیست؟

مدیرکل نظری وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: آنچه مصوب برنامه پنجم توسعه است، بیان می‌کند زمینه‌سازی مناسب برای کسب مهارت به دانش‌آموزان انجام شود و آیین‌نامه آن نیز در سال ۹۴ با ۱۳، ۱۴ ماده توسط معاونت متوسطه تدوین شده است و به امضای وزیر آموزش و پرورش رسیده و در دستورکار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته است.

افشانی با تأکید بر اینکه هر زمان که این آیین‌نامه در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شود و رئیس‌جمهور آن را امضا کند، آیین‌نامه اجرا می‌شود، گفت: اجرای آن نیز مستلزم این است که نیروی انسانی، اعتبارات و تجهیزات لازم در این خصوص را داشته باشیم.

مدیرکل متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: بحث دیگری که در این آیین‌نامه وجود دارد این است که آیا این آموزش‌ها در داخل مدرسه یا دبیرستان انجام گیرد و اگر در داخل دبیرستان انجام شود، کارگاهی وجود ندارد و حال چگونه به هنرستان منتقل شود.

وی تأکید کرد: جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان این وزارتخانه برگزار شده است و وزیر آموزش و پرورش دستور لازم را به دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش داده است تا این آیین‌نامه با قید فوریت در دستورکار این شورا قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سامی زرکش

      بسیار بی نظیر

    • گندم از گراش

      پدر و مادر و اموات شما را خدا رحمت کند و بیامرزد که :
      جانا سخن از زبان ما میگویی...

    • بدون نام

      هنر که دارن نشونشون میدن حقوق زیاد یه هنره اونا هم از اینا بهتر که نمیشن بدترم میشن

    • بدون نام

      گل گفتی اقای قرائتی...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج