۳۴۸۳۲۱
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

نکاتی درباره حضور زنان در ورزشگاه ها

حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بايد با انديشيدن تدابيري ‌همراه باشد تا آنها هم بتوانند به راحتي، فراغ خاطر و بدون مشكل در سالن‌هاي ورزشي حضور داشته باشند.

روزنامه آرمان - زهرا ساعي: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بايد با انديشيدن تدابيري ‌همراه باشد تا آنها هم بتوانند به راحتي، فراغ خاطر و بدون مشكل در سالن‌هاي ورزشي حضور داشته باشند.

حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به جز درباره ورزش‌هايي مثل كشتي كه از نظر شرعي مشكل دارد، با رعايت مسائل قانوني بلامانع است، يعني در ورزش‌هاي گروهي بانوان مي‌توانند به عنوان تماشاگر در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند و در اين زمينه فقط بايد لوازم و مقدمات حضور آنها از جهت نظم و ترتيب، ورود و خروج، تعبيه جايگاه ويژه و... مهيا شود. اين در حالي است كه حتي ما هنوز هم اين بي‌نظمي‌ها را در قسمت آقايان مي‌بينيم.

با اين وجود، بايد حضور بانوان در چارچوب ضوابط در ورزشگاه‌ها محقق شود، چرا كه ورزش زن و مرد نمي‌شناسد. بايد زنان هم به موازات مردان از ديدن مسابقات ورزشي لذت ببرند. در سال‌هاي اخير شاهد اين بوده‌ايم كه بسياري از بانوان ما در رشته‌هاي مختلف ورزشي در داخل و خارج از كشور درخشيده و صاحب مقام شده‌اند و بارها و بارها پرچم كشورمان را به اهتزاز درآوردند. بر اين اساس بسيار حائز اهميت است كه بانوان علاقه‌مند هم به عنوان ورزشكار و هم به عنوان تماشاچي بتوانند در ورزشگاه‌ها بدون دغدغه فكري و حواشي حضور يابند.

از طرف ديگر، زماني كه مبحث اوقات فراغت مطرح مي‌شود مي‌توان عنوان كرد كه تماشاي مسابقات ورزشي تفريحي سالم است، چرا كه اين مساله آنها را به ورزش كردن تشويق مي‌كند. اين موضوع خود باعث مي‌شود آمار افسردگي كاهش يافته و در آنها انگيزه ايجاد كند. اكنون بايد مقدمات حضور زنان در ورزشگاه‌ها را فراهم كنيم. ما در اين زمينه در سال‌هاي اخير بسيار ضعيف عمل كرده‌ و به جاي پرداخت كارشناسي به موضوع هميشه آن را جنجالي و رسانه‌اي كرده‌ايم.

بايد بدون اينكه حواشي ايجاد كنيم، زمينه ضابطه مند را براي ورود زنان به ورزشگاه‌ها به عنوان يك حق طبيعي فراهم كنيم. اگر در اين زمينه نيازمند تصويب يا اصلاح قانون هستيم بايد تسهيل‌گري كنيم و دستگاه‌ها و سازمان‌هاي متولي موظف هستند كه اين زمينه را مهيا كنند تا بانوان هم از حقوق شهروندي بهره ببرند و به عنوان يك شهروند مثل آقايان براي ديدن مسابقات به ورزشگاه بروند. دستگاه‌هاي مجري بايد تصميم بگيرند كه اين اتفاق بيفتد و در اين صورت است كه مقدمات كار فراهم مي‌شود.

اخيرا در جريان بازي‌هاي واليبال كه در ايران برگزار مي‌شود شاهد حضور تعدادي از بانوان در ورزشگاه بوديم و مشاهده كرديم كه اين حضور هيچ مشكلي به وجود نياورد. با اين همه نبايد اين مساله را فراموش كرد كه تغييرات اينچنيني يك فرايند زمان‌بر است و بايد افكار عمومي جامعه هم پذيراي اين اتفاق باشند.

ممكن است برخي از افراد و گروه‌ها با حضور بانوان در ورزشگاه مخالف باشند. در اين موارد هم بايد فرهنگسازي صورت بگيرد و اين امر نهادينه شود. اگر يك عزم جدي براي حضور زنان در ورزشگاه‌ها ايجاد شود و سازمان ورزش و جوانان هم به عنوان يكي از نهادهاي مسئول در بحث اوقات فراغت براي حضور بانوان در ورزشگاه تسهيل‌گري كند، اين امر به زودي محقق مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • user

      بیشتر مشکلات ممانعت از طرف خود خانم هاست

    • پیمان مرادی

      باسلام ابتدای ورود انتخابات ریاست جمهوری اقای روحانی وبعضی روسای جمهور دیگر ورود خانمها به ورزشگاه رو به زبان می اورن ولی بعدش عملی نمیشود به خدا ورود خانها به ورزشگاه موجب پیشرفت ورزش مملکت میشه کم خانها رو محدود کنید این مملکت فرهنگ کهنی دارد ورود انها به ورزشگاه واسه مردم عادی میشه ..از اخبار داغ درخواست سریع رسیدگی در رسانه ملی را داریم با تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج