۳۴۸۳۶۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کشف نوعی باکتری که مغز ما را می‌خورد

درون دستگاه گوارشی ما باکتری‌هایی کشف شده که برای بقایشان به یکی از مواد شیمیایی مغز ما وابسته هستند. این باکتری از مولکولی به نام «گابا» (GABA) تغذیه می‌کنند.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: درون دستگاه گوارشی ما باکتری‌هایی کشف شده که برای بقایشان به یکی از مواد شیمیایی مغز ما وابسته هستند. این باکتری از مولکولی به نام «گابا» (GABA) تغذیه می‌کنند. این مولکول‌ برای آرام کردن مغز ما ضروری است. اینکه این باکتری‌ها گابای موجود در مغز ما را می‌خورند، توضیح می‌دهد که چرا باکتری‌های گوارشی روی حالت روحی ما تاثیر می‌گذارند.

کشف نوعی باکتری که مغز ما را می‌خورد

«فیلیپ استرندویتز» و همکارانش از دانشگاه نورت‌ایسترن کشف کردند که فقط با یک روش می‌توانند به رشد نوعی باکتری گوارشی به نام KLE۱۷۳۸ کمک کنند. این باکتری تازه کشف شده است. روش آنها این است که به این باکتری مولکول گابا بدهند. استرندویتز می‌گوید: «هیچ چیز به جز گابا به رشد آن کمک نکرد.»

مولکول گابا جلوی سیگنال‌های سلول‌های عصبی را می‌گیرد و فعالیت مغز را آرام می‌کند. بنابراین اینکه یک باکتری گوارشی برای رشد و تولید مثل به این مولکول احتیاج دارد، تعجب‌آور است. اگر سطح گابا در مغز ما بیش از پایین بیاید می‌تواند منجر به افسردگی و اختلال خلقی شود. این یافته‌ی جدید هم به شواهد دیگری حاکی از این که باکتری‌ها گوارشی روی مغز ما تاثیر می‌گذارند، اضافه می‌شود.

آزمایشی در سال ۲۰۱۱ نشان داد که نوع دیگری از باکتری گوارشی می‌تواند به فعالیت مولکول گابا را در مغز موش‌ها به طور قابل توجهی تغییر دهد. علاوه بر این، بر نحوه‌ واکنش‌ آنها به استرس هم تاثیر می‌گذارد.

استرندویتز به دنبال دیگر باکتری‌های گوارشی است که گابا مصرف یا حتی تولید می‌کند. او قصد دارد تاثیر آنها را روی مغز و رفتار جانوران آزمایش کند. کار او در نهایت می‌تواند به درمان‌های جدیدی برای اختلالات خلقی، افسردگی و اضطراب منجر شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج