۳۴۸۴۴۰
۵۴۵۲
۵۴۵۲
پ

حریم هایی برای تراس و بالکن!

این روزها آنقدر بافت شهری تحت تاثیر جمعیت زیاد و نیازهای زندگی امروزی قرار گرفته كه عملا جایی برای درونگرایی كه هویت اصلی خانه‌های ایرانی است، باقی نمانده است.

مجله منزل - شمیم آقازاده، كارشناس معماری: این روزها آنقدر بافت شهری تحت تاثیر جمعیت زیاد و نیازهای زندگی امروزی قرار گرفته كه عملا جایی برای درونگرایی كه هویت اصلی خانه‌های ایرانی است، باقی نمانده است.

حالا دیگر همجواری ساختمان‌ها به كمترین میزان خودش رسیده و ممكن است شما هم متوجه شده باشید كه حریم خصوصی بعضی از فضاها مانند بالكن‌ها و تراس‌ها كمی نقض شده است و نمی‌توانید دیگر از آنها با خیال راحت استفاده كنید. اگر شما هم دنبال راه‌حل‌های ایجاد حریم برای تراس و بالكن‌تان هستید، این مطلب حسابی به دردتان می‌خورد.

۱. استفاده از دیوارهای متحرك و چرخان

حریم هایی برای تراس و بالکن!

برای اینكه بتوانید از منظره بیرون تراس‌ها و بالكن‌های‌تان استفاده كنید و همزمان حریم خصوصی مورد نیازتان را هم در اختیار داشته باشید، می‌توانید از دیوار‌های متحركی كه روی آنها حكاكی شده و روزنه‌هایی برای عبور نور دارند، استفاده كنید. این دیوارها می‌توانند بنا به نیاز شما باز یا بسته باشند.


2. دیوارهای مجوف

حریم هایی برای تراس و بالکن!

این دیوارها هم می‌توانند مشكل‌گشا باشند؛ چراكه هم می‌توانند نور را از خود عبور دهند و هم حریم مورد نظرتان را ایجاد می‌كنند. در ضمن دیدتان به منظره روبه‌رو را هم كور نمی‌كنند و دیگر اینكه ایده خلاقانه‌تری هستند. محصور كردن تراس‌ها به وسیله این دیوارها باعث می‌شود تراس تبدیل به فضایی نیمه باز شود كه به‌راحتی می‌توانید از آن استفاده كنید.


3. شیشه‌های مات‌شده

حریم هایی برای تراس و بالکن!

اولین كاری كه به ذهن هر كسی می‌رسد استفاده از دیوارهای شیشه‌ای است اما نه شیشه‌های شفاف؛ شیشه‌هایی كه با برچسب‌های شیشه مات‌كن پوشانده شده‌اند. برچسب شیشه مات‌كن، راه‌حلی آسان برای حفظ حریم خصوصی است. این دیوار‌های شیشه‌ای می‌توانند تا نیمه ارتفاع تراس شما را بپوشانند و بالای آنها باز باشد تا تهویه هوا به آسانی در فضا صورت بگیرد و درضمن شما در حالت ایستاده هم بتوانید از منظره بیرون لذت ببرید.


4. دیوارهای سبز

حریم هایی برای تراس و بالکن!

می‌توانید از خود وسایلی كه در تراس‌تان وجود دارد برای ایجاد حریم استفاده كنید؛ مثلا گلدان‌ها و گیاهان خانگی كه در آنجا قرار دارند، می‌توانند دیوارهایی طبیعی برای شما بسازند. این دیوارها بسیار مقرون به‌صرفه هستند و در ضمن می‌توانید آنها را خودتان بسازید.


5. گل‌های رونده

حریم هایی برای تراس و بالکن!

اگر می‌خواهید در تراس خانه‌تان حریمی زیبا و زنده داشته باشید، گل‌های رونده بهترین پیشنهاد هستند. این گل‌ها درست است كه دید شما را به بیرون از بین می‌برند ولی به جای آن منظره زیبای دیگری را جایگزین می‌كنند كه می‌توانید به سلیقه خودتان آن را تزیین كنید.


6. سقف‌های متحرك

حریم هایی برای تراس و بالکن!

اگر تراس یا بالكن‌تان بدون سقف است به‌راحتی می‌توانید با تهیه سقف‌های متحرك یا سایبان‌های برقی آن را محصور كنید. این سایبان‌های برقی می‌توانند جزء مبلمان‌ كاربردی‌ای باشند كه برای حفظ حریم تراس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.


7. سایبان‌های دستی پارچه‌ای

حریم هایی برای تراس و بالکن!

اگر نمی‌خواهید از سایبان‌های برقی استفاده كنید، سایبان‌های دستی را جایگزین آنها كنید ولی دقت داشته باشید سایبانی كه می‌خواهید استفاده كنید باید قابلیت تغییر درجه پایه را داشته باشد تا بتوانید به عنوان یك دیوار متحرك هم از آن بهره ببرید.


8. استفاده از تشكچه‌های فانتزی و زیبا

حریم هایی برای تراس و بالکن!

مطمئنا تراس‌ و بالكن شما نرده دارد. پس اول به وسیله ترفند‌هایی كه در بالا گفته شد، نرده‌ها را بپوشانید و دید آنها را كور كنید. سپس برای مبله كردن فضای تراس‌تان از میز‌هایی كه عموما ارتفاع كم و كوتاهی دارند همراه تشكچه‌های كوچك استفاده كنید؛ چه اشكالی دارد روی زمین بنشینید؟


9. لوورهای چوبی

حریم هایی برای تراس و بالکن!

برای دورتادور تراس یا حیاط‌تان لوورهای چوبی سفارش دهید و آنها را نصب كنید. این لوورها علاوه بر ایجاد حریم مد نظرتان، حس و حال طراوت و سرزندگی چوب را در تراس‌تان جاری می‌كنند و فضایی دلچسب‌تر را در بالكن‌تان به وجود می‌آورند.


برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

حریم هایی برای تراس و بالکن!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج