۳۴۸۵۱۵
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

ساخت زندگی شمس تبریزی در ترکیه

فیلمی با موضوع زندگی شمس تبریزی در ترکیه مقابل دوربین رفت. در این پروژه سینمایی به کارگردانی ادا سورمالی تنها مهدی عبادتی به عنوان بازیگری از ایران مقابل دوربین رفت که وی نقش یک کشیش را بازی می‌کند.

خبرگزاری صبا: فیلمی با موضوع زندگی شمس تبریزی در ترکیه مقابل دوربین رفت. در این پروژه سینمایی به کارگردانی ادا سورمالی تنها مهدی عبادتی به عنوان بازیگری از ایران مقابل دوربین رفت که وی نقش یک کشیش را بازی می‌کند.

ساخت زندگی شمس تبریزی در ترکیه

مهدی عبادتی که بيش از این ۱۶ سال عضو ثابت گروه تئاتر حركت به سرپرستى هادى مرزبان بود. در رابطه با نقش‌آفرینی‌اش در «حکایتی از شمس» این‌گونه به ما گفت: چند سال پیش بنا به دلایل کاری به ترکیه سفر کردم، در این سفرها با چند پیشنهاد بازی درسینمای ترکیه مواجه شدم. در همان روزها با ادا سورمالی یکی از تهیه‌کنندگان کمپانی‌ فیلمسازی در ترکیه که از قضا با سینمای ایران آشنایی داشت و در رابطه با تاریخ ایران و شاعرانی هم‌چون شمس و مولانا مطالعه زیادی کرده بود در مورد تمایل خود به ساخت زندگینامه این شعرا صحبت کرد.

وی با اعلام این‌که ادا سورمالی، بازیگری مرا در آثار نمایشی در ایران دیده بود گفت: زمانی که این تهیه‌کننده متوجه شد در فیلم سینمایی تاریخی «ماه در سایه» به تهیه‌کنندگی شهرام حسینی بازی داشته‌ام، از من پرسید که کدام نقش را ایفا کردم که در جواب وی گفتم: نقش اصلی این اثر را بازی کردم، وی شگفت زده شد. در آن فیلم از سن ۱۸ سالگی تا هشتاد سالگی ابن هیثم را بازی کرده بودم، همین مسئله سبب شده بود این تهیه‌کننده متحیر شود و سینمای ایران را از سینماهای پرآوازه دنیا قلمداد کند که بازیگران مستعد بسیاری دارد و تاکید کرد:بازیگران ایرانی زمانی که بازی نمی‌کنند، عین دیگر بازیگران دنیا عادی هستند ولی زمانی که مقابل دوربین حاضر می‌شوند، آدم را شگفت زده می‌کنند و در ادامه پیشنهاد بازی در فیلم «حکایتی از شمس» را که به زندگی شمس تبریزی می‌پردازد به من داد و من نیز با توجه به روایت فیلمنامه قبول کردم و قرارداد بسته شد.

بازیگر تئاتر«تانگوی تخم‌مرغ داغ‌» با اشاره به این‌که همان ابتدای سفر خود به کشور ترکیه از طرف چند شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان پیشنهاد بازی داشتم تاکید کرد: بنا به دلایلی که واضح و مبرهن است، به بازی در آن شبکه‌ها فکر هم نکرده‌ام. از زمانی که در ترکیه اقامت دارم، مورد توجه برخی از شبکه‌های فارسی زبان این‌جا قرار گرفتم، با پیشنهادهای متعدد زیادی از دو شبکه ماهواره‌ای مواجه شده‌ام که از همان اول خیلی محکم به این پیشنهادها جواب رد دادم زیرا به تمام قوانین کشور ایران پایبند هستم و خواهم بود.

عبادتی در خصوص این‌که چرا نقش شمس تبریزی را با وجود این‌که وی در این پروژه حضور داشت و بازی وی را نیز قبول داشتند به یک بازیگر غیر ایرانی سپردند این‌گونه توضیح داد: بازی در آثار تاریخی زمان حضور زیادی را می‌طلبد. ماه گذشته برای بازی در چندین اپیزود این فیلم با من تماس گرفتند، در ابتدا قرار شد نقش شمس تبریزی را ایفا کنم ولی به دلیل وقفه‌های به وجود آمده در زمان فیلمبرداری و این‌که با زمان‌بندی من هماهنگ نبود کارگردان برای این نقش، بازیگردیگری را درنظر گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج