۳۴۸۵۵۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

انتقاد شدید یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

برنامه «هفت» سیاسی-جناحی است

سری جدید برنامه «هفت» که بهروز افخمی به عنوان تهیه کننده و مجری و مسعود فراستی به عنوان منتقد ثابت ارکان اصلی آن بودند از همان آغاز تولید و پخش درگیر حواشی متعددی بود. تعدد این حواشی که با توجه به عقبه افخمی و فراستی چندان هم تعجب‌برانگیز نبود خیلی زود با واکنش اهالی سینما از طیف‌های مختلف مواجه شد.

وب‌سایت آی سینما: سری جدید برنامه «هفت» که بهروز افخمی به عنوان تهیه کننده و مجری و مسعود فراستی به عنوان منتقد ثابت ارکان اصلی آن بودند از همان آغاز تولید و پخش درگیر حواشی متعددی بود. تعدد این حواشی که با توجه به عقبه افخمی و فراستی چندان هم تعجب‌برانگیز نبود خیلی زود با واکنش اهالی سینما از طیف‌های مختلف مواجه شد.

برنامه «هفت» سیاسی-جناحی است

زنده شدن برنامه هم تاثیر بیشتری بر افزایش این حواشی گذاشت، کار به جایی رسید که بسیاری از چهره‌های سرشناس سینمای ایران به رویکرد افخمی و فراستی در این برنامه تاختند که پرویز پرستویی و کمال تبریزی جزو آخرین معترضان این برنامه بودند. اما افخمی و فراستی نه تنها به این اعتراضات توجهی نداشتند بلکه تلاش کردند دقیقا در همان مسیری که باعث ایجاد اعتراض از سوی سینماگران شده‌اند قدم بردارند.

اما به نظر می‌رسد روش و خط مشی پرحاشیه «هفت» تنها مورد انتقاد سینماگران نیست، به تازگی اصغر مسعودی یکی از اعضای جدید کمیسیون فرهنگی در مجلس دهم به انتقاد شدید از برنامه هفت پرداخته است. مسعودی در بخشی از صحبت‌های خود که با «خانه ملت» انجام داده برنامه «هفت» را به سیاسی بودن متهم کرده و می‌گوید: «رسانه ملی متعلق به همه مردم است؛ به‌همین دلیل برنامه‌سازان نباید گرایش‌های حزبی و شخصی خود را در تولید برنامه‌ها دخیل کنند؛ زیرا وظیفه یک برنامه تحلیلی مرتبط با سینما، آسیب‎شناسی و برداشتن باری از دوش سینماگران است اما متاسفانه برنامه سینمایی «هفت» درگیر حواشی و بازی‌های جناحی شده است.»

این نماینده مجلس با اشاره به این نکته که هنرمندان باید بتوانند جایگاه هنر را در کشور ارتقا دهند، رویکردهای حزبی را دلیلی بر تضعیف شدن جایگاه آن‌ها در بین مردم می‌داند و می‌گوید مطالبه مخاطبان از یک برنامه تخصصی سینمایی، اعمال نگاه‌های سیاسی نیست. مسعودی در ادامه با اشاره به سری جدید برنامه هفت محصول تولید شده توسط افخمی را یک برنامه سیاسی-جناحی می‌داند و می‌گوید: «دوره اخیر برنامه سینمایی «هفت» بنای سوق دادن به مسائل سیاسی در برخورد با سینماگران و تحلیل فیلم‌ها داشت؛ این مسئله را باید از چشم مدیران تلویزیونی دید اما چنین برنامه‌هایی باید فراتر از حزب‌گرایی و جناح‌بازی وظیفه ذاتی خود یعنی کمک به حل مشکلات سینما را مدنظر داشته باشند.»

مسعودی حتی ضمنی به بحث فیلم های اصطلاحا سیاه نما هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «هنرمندان معمولا به‌دنبال بیان آسیب‌های اجتماعی به منظور تاثیر و تغییر هستند بنابراین نباید از این موضوع برداشت سیاسی کرد، «حاشیه»‌ آفت یک برنامه تخصصی تلویزیونی است و یک برنامه‌ساز باهوش سعی بر آیند‌ه‌نگری دارد و برای حفظ و بقای برنامه خود به سمت جناح خاصی گرایش پیدا نمی‌کند.»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان صحبت‌هایش با تاکید براینکه برنامه‌ای که فقط نظر یک قشر از جامعه را تامین کند محکوم به نابودی است و متأسفانه این اتفاق برای برنامه «هفت» سینمایی چندین بار رخ داده است گفته:« صدا وسیما متعلق به همه مردم است بنابراین مجریان و برنامه‌سازان باید نسبت به مواضع سیاسی خود خویشتن‌دار باشند تا بتواند جذب حداکثری مخاطب را تحقق بخشند.»

البته بعید است با روحیه‌ای که بهروز افخمی دارد این انتقادات و امثال این بتوانند بر روند فکری جاری در برنامه «هفت» تاثیر بگذارد و اگر افخمی مجبور شود تغییر رویکردی جدی در برنامه «هفت» بدهد احتمالا خودش را از این برنامه کنار خواهد کشید، حالا باید منتظر ماند و دید آیا این انتقادات ریز و درشت و چند ماهه باعث خواهد شد برنامه «هفت» پوست اندازی جدید داشته باشد یا آش همان خواهد بود و کاسه همان.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج