جاباما
۳۴۸۵۷۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ملکه الیزابت به انگلیسی‌ ها: آرام باشید

در پی بحران به وجود آمده پس از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در این کشور، ملکه انگلیس از سیاستمداران کشورش خواست آرامش خود را حفظ کنند.

خبرگزاری ایسنا: در پی بحران به وجود آمده پس از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در این کشور، ملکه انگلیس از سیاستمداران کشورش خواست آرامش خود را حفظ کنند.

وی در سخنرانی خود در گشایش پارلمان اسکاتلند به طبقه سیاسی انگلیس پیشنهاد داد پیش از تصمیم گیری برای برداشتن هر گام بعدی، ابتدا با آرامش فکر کنند.

او در ادامه با بیان اینکه در جهان امروز با توجه به پیچیدگی‌ها و تقاضاهای رو به افزایش، حفظ آرامش دشوار است، گفت: اما یکی از ویژگی‌های رهبری ایجاد فضا برای فکر کردن و تصمیم گیری در باره این مساله است که چگونه می‌توان با چالش‌ها و فرصتهای پیش رو به بهترین نحو ممکن رو به‌رو شد.

ملکه انگلیس در ادامه گفت، پیشنهاد ارائه شده از سوی برخی رهبران اروپایی مبنی بر تسریع روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تایید نمی‌کند.

درخواست وی برای حفظ آرامش و جلوگیری از تصمیم گیری‌های عجولانه اولین مداخله وی درباره رای به بریگزیت بوده است.

در حال حاضر، یکی از مهم‌ترین چالشهای پیش روی دولت انگلیس حفظ اتحاد و همبستگی با بخشهایی از کشور از جمله اسکاتلند است که اکثر ساکنان آن، برخلاف ساکنان انگلیس به باقی ماندن در اتحادیه اروپا رأی دادند.

به عبارت دیگر، در حالیکه در همه‌پرسی اخیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حدود ٥٢ درصد از رای‌دهندگان در سراسر این کشور به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، ۶۲ درصد از اسکاتلندی‌ها با رای خود از ماندن در اتحادیه اروپا حمایت کردند. همین مساله برگزاری رفراندوم دوباره درباره استقلال طلبی اسکاتلند از انگلیس را بسیار محتمل کرده است.

پس از اعلام نتایج رفراندوم، نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند تاکید کرد که رعایت دموکراسی حکم می‌کند که به رای اکثریت مردم اسکاتلند احترام گذاشته شود. وی احتمال برگزاری همه‌پرسی برای استقلال از بریتانیا و تشکیل کشور مستقل اسکاتلند را مطرح کرد تا کشور جدید بتواند عضو اتحادیه اروپا باقی بماند.

چند روز گذشته استورجن به بروکسل سفر کرد تا در مورد امکان ادامه عضویت این منطقه در اتحادیه اروپا گفت‌وگو کند.

او همچنین گفت که این احتمال را بررسی می‌کند که اسکاتلند، به عنوان یکی از مناطق خودگردان بریتانیا، به نحوی مانع از خروج این کشور از اتحادیه اروپا شود.

با این حال رئیس‌جمهوری فرانسه و نخست‌وزیر اسپانیا گفته‌اند که هر دو مخالف مذاکرات درباره پیوستن احتمالی اسکاتلند به اتحادیه اروپا هستند.

فرانسوا اولاند گفت: اتحادیه اروپا با اسکاتلند هیچ توافقی انجام نمی‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج