۳۴۸۵۸
۱۵ نظر
۵۰۰۶
۱۵ نظر
۵۰۰۶
پ

جدیدترین مقصر حادثه راهیان نور معرفی شد

در پی حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان بروجنی که منجر به کشته شدن ۲۶ نفر شد ، پلیس راه ، یکی از مقصران حادثه را شرکت سازنده اتوبوس اعلام کرد.

عصر ایران: در پی حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان بروجنی که منجر به کشته شدن ۲۶ نفر شد ، پلیس راه ، یکی از مقصران حادثه را شرکت سازنده اتوبوس اعلام کرد.

سرهنگ محمدرضا مهماندار فرمانده پلیس‌راه کشور دراین باره اعلام کرد: یکی از علل حادثه ، عدم رعایت نظامات دولتی از سوی شرکت سازنده اتوبوس اسکانیا است که به علت ضعف ستون‌های اتصال سقف با بدنه اتوبوس بیشترین علت ضربات وارده به سر و گردن مسافران در این بخش بوده است.

با توجه به این موضوع ، انتظار می رود تولید این اتوبوس تا رفع عیب به حالت تعلیق در آید و نیز اتوبوس های موجود برای رفع این عیب مرگبار فراخوان شوند.
با این حال ، مسوولان شرکت عقاب افشان که اتوبوس های اسکانیا را در ایران تولید می کنند ، گزارش پلیس را رد و بر استاندارد بودن محصول خود تاکید دارند.

مدیر صادرات شرکت عقاب‌افشان که اتوبوس‌های مسافری را روی شاسی‌های اسکانیا تولید می‌کند، در واکنش به اعلام ضعف ستون‌های اتوبوس به‌عنوان عامل کشته شدن دانش‌آموزان کاروان راهیان نور می گوید: این شرکت تولید خودروی استاندارد را وظیفه خود می‌داند و بر این اساس، همه اتوبوس‌های تولید ما از استاندارد اجباری برخوردارند.

محمود غلامی با بیان این‌که این اتوبوس شش سال است که در سبد محصولات عقاب افشان قرار دارد و تاکنون سه‌هزار دستگاه از آن تولید شده است، می افزاید: سالانه میلیون‌ها نفر از ایرانیان با این خودرو سفر می‌کنند و هیچ مشکلی نیز برای آنان پیش نمی‌آید.

غلامی با تأکید بر این‌که اسکلت اتوبوس اسکانیا از نظر جرم، ابعاد، سازه و... از تأییدیه استاندارد ایران و نیز مهندسان اسکانیا برخوردار است، مقصر اصلی این حادثه را راننده اتوبوس می داند و می گوید: وزن شاسی و محورهای این اتوبوس نزدیک به 8 تن است که با وزن بقیه قسمت‌ها، مسافران و بار به حدود 10 تن می‌رسد و با توجه به سرعت 114 تا 120 کیلومتر در ساعت آن که در هنگام فرود روی سقف داشته، متأسفانه چنین عواقبی ناگزیر بوده است.

وی با بیان این‌که اتوبوس نه برای کله‌معلق زدن است و نه خودروی زرهی که سقف و ستونش بیش از این تحمل وزن و سرعت به هنگام واژگونی داشته باشد، می گوید: عکس‌های واژگونی لندکروز وزیر راه نیز مؤید همین نکته است و در آن حادثه نیز با این‌که لندکروز از ایمن‌ترین خودروهای جهان است، تنها ایربک مانع از تلفات جانی شد.

حال با توجه به سخنان این مسوول در شرکت تولید کننده اتوبوس اسکانیا در ایران ، باید گفت قضیه از سه حال خارج نیست:

- پلیس در گزارش خود سازنده اتوبوس را به ناحق مقصر دانسته است که انتظار می رود گزارش خود را اصلاح نماید.

- گزارش پلیس کارشناسی شده است و اتویوس مذکور ، ایمنی لازم را نداشته که در این فرض ادامه تولید این اتوبوس به شیوه کنونی ، مترادف با مرگ احتمالی هموطنان دیگرمان است و باید تعلیق شود.

- حالت سوم نیز این است که ادعای شرکت تولید کننده مبنی بر کسب گواهی استاندارد درست است ولی برغم این تاییدیه ، در عمل اتوبوس استاندارد نیست که در این صورت ، باید پای موسسه استاندارد را به میان کشید و از مسوولان آن به طور جدی توضیح خواست و برخورد قانونی کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      شرکت سازنده راست میگه خوب. اتوبوس که برای سرعت های بالا نیست، اونایی که ماشین سازی یا حتی عمران خوندن، اگر بخوان ده تن وزن تنها رو بخوان روی چهار یا شش پایه تقسیم کنن باید از چه اتصالاتی استفاده کنن؟ تازه اتوبوس دارای 120 کیلومتر سرعت بوده که حتی اگه با سرعت چهل کیلومتر برگشته باشه نیروی بسیارزیادی رو به سقف وارد میکنه دودوتا چهارتاست. تیرآهن چهارد نبوده که، پایه هایی برای سقف بوده

      پاسخ ها

      • ناشناس

        چی میگی ؟؟؟؟؟؟؟

    • حسن71

      مثلا که چی؟؟؟؟؟؟
      هی میگید مقصر مقصر ول کنید اتفاقی بود که افتاد امیدوارم دیگه از این اتفاقات تو کشور ایران نیافتد و از خداوند منان برای بازماندگان طلب صبر میکنم و برای اون دخترایی که در بیمارستان هستند هم طلب شفاعت میکنم
      امیدوارم اون دنیا این دختران پاک و معصوم با حضرت زهرا(س) و بی بی رقیه(س) محشور بشوند

      پاسخ ها

      • ترمه

        یعنی چی اتفاقی بود که افتاد مگه دفعه اوله سالی نیست که از این مثلا اتفاقا نیفته پس کی باید جواب بده اگر یکی از خانواده خودتم بود همینو میگفتی یا دنبال گرفتن دیه بودی!!!!!؟؟؟؟؟

      • حسن71

        سلام
        مثلا الان اگر مقصر پیدا بشه این دختران پاک و معصوم که فوت کردند زنده میشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        در ضمن ترمه خانم این بندگان خدا هم که فوت کردند مثل خواهر خود من میمونند

      • بدون نام

        مثل خواهر خوتون میمونن!!!!! اتفاقا این از اون حوادثیه که باید دنبال مقصر گشت . یه تیم فوتبال که میبازه همه عالم آدم تا چند روز صحنه آهسته نشون میدم و کلی تفسیر داره و .... تا دیگه تکرار نشه این باخت . حالا زدن برا بار چندم بچه های مردم رو به کشتن دادن با این امکاناتشوم !!!!!!! بعد میگید اونا که دیگه زنده نمیشن !!! حرف شما درست . ولی گیر دادن به این ماجرا باعث میشه یه ذره مسئولین حواسشون رو بیشتر جمع کنن. با اون وسایل نقلیه . با اون راننده . انصافا خودشون سفر میرن ؟؟؟؟؟؟ جالبه . بعدش خییلی راحت میگید اتفاقی بود که افتاده !!!

    • مجتبی

      . اقا مگه جاده ها خیلی استاندارد هستش که می خواید مقصر اصلی رو یکی از معتبر ترین شرکتهای دنیا معرفی کنید ... پس چرا تو کشورای دیگه با همین ماشینا تعداد تصادفات خیلی کمتر از ایرانه ...این کارها پاک کردن صورت مسئلس

    • ali

      پليس راه خودش كجاست كه توجاده ها اينقدر در اثرسرعت غير مجاز ياخواب آلودگي هم خودشونو مي كشن هم بيگناهي كه از مقابل مياد

      پاسخ ها

      • هنگامه

        داره واسه من و شما قبض جریمه ی پارک ممنوع مینویسه...

      • متانت

        مزسی هنگامه جان از جوابت.

    • سپیر

      ((با توجه به این موضوع ، انتظار می رود تولید این اتوبوس تا رفع عیب به حالت تعلیق در آید و نیز اتوبوس های موجود برای رفع این عیب مرگبار فراخوان شوند))
      بله حتما این کار میشود همانطور که درباره باری های هوو شد همانطور که ضعف پژو405 برطرف شد همانطور که ضعف بدنه پراید تقویت شد ....

    • سينا

      من فكر كنم اين جناب سرهنگ خيلي تند رفته اخه هر وسيله نقليه ديگه اي هم جاي اين بود و با اين سرعت وازگون ميشد پايه هاي سقف هم چه عرض كنم تا بيخ از بين مي رفت هميشه مقصر راننده بيچاره است پس جاده شيب و ..... كجا ميره

    • متانت

      آخه اینم شد مقصر؟ اگه از نظر شما مقصر سازنده اتوبوسه، پس چرا استاندارد اتوبوس رو تایید کرده؟ اگه تایید نشده پس چرا اجازه تردد داره؟

    • بدون نام

      hame moghaseran be joz kasi ke in ordoharo tartib mide?in hame jaye didanio bi khatar to in mamlekat

    • احمد بزاتی

      با سلام خدمت تمامی هموطنان عزیز لازم است در مورد حادثه دلخراش بروجن چند نکته ای را متذکر شد . اینجانب مدت 15 سال است با تریلی و اتوبوس مشغول بکار هستم از سال 83 به طور مستمر راننده اتوبوس بوده ام و در این مدت حدود 7 سال را با اتوبوس اسکانیا مشغول به کار بوده ام در مسیر مشهد به تهران . اسکانیا از نظر ایمنی و رفاهی در ایران حرف اول را میزند و همه همکاران من به این مساله واقف هستند . به نظر من در این حادثه راننده اتوبوس مقصر صد در صد سانحه میباشد و نه هیچکس دیگری . بیایید واقع بین باشیم و به نا حق رای ندهیم . تمامی رانندگان با تجربه ای که با اسکانیا کار کرده اند می دانند این اتوبوس و بقیه اتوبوسهای جدید نظیر ولوو از سیستم ریتارد خیلی قوی بر خوردار میباشند که حتی بدون نیاز به ترمز از سراشیبی های خیلی تند نظیر جاده چالوس و گردنه امام زاده هاشم و حتی از آن تندتر را هم به ر احتی پایین می آید . راننده اتوبوس بروجن به علل مختلف نتوانسته خودرو را کنترل کند . فقط همین حالا نه مقصر شرکت اسکانیا است و نه شرکت مسافربری و نه مسولان برگزاری اردوی راهیان نور و نه هیچکس دیگری . عادلانه قضاوت کنیم که خدای بزرگ ناظر بر اعمال ماست . از شب اول قبر بترسیم و به نا حق پای چند آدم بی گناه را به قضیه به نا حق باز نکنیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج