۳۴۸۷۲۱
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

رومانی؛ شریان حیاتی امنیت سایبری ناتو

ملتی که تا چند وقت پیش، بخشی از بلوک شوروی و تحت نفوذ روس‌ها محسوب می‌شد، حالا خود را در خط مقدم ناآرامی‌های اوکراین، اختلافات ارضی در دریای سیاه و حملات سایبری با پشتوانه دولتی می‌بیند.

وب سایت سایبربان: رومانی در تلاش است تا به‌عنوان یک بازیگر منطقه‌ای و بین‌المللی در عرصه امنیت سایبری حضور داشته باشد. ملتی که تا چند وقت پیش، بخشی از بلوک شوروی و تحت نفوذ روس‌ها محسوب می‌شد، حالا خود را در خط مقدم ناآرامی‌های اوکراین، اختلافات ارضی در دریای سیاه و حملات سایبری با پشتوانه دولتی می‌بیند.

رومانی؛ شریان حیاتی امنیت سایبری ناتو

رومانی به عنوان یکی از اعضای اصلی و مصمم ناتو و اتحادیه اروپا، نقش فزاینده‌ای در روابط سایبری بین‌المللی و منطقه‌ای دارد. این کشور، قوانین بین‌المللی در حوزه سایبری دارد و به نقطه‌ای رسیده است که در زمینه دفاع سایبری، به کشورهای دیگر یاری می‌رساند.

فلورین کازمویو (Florin Cosmoiu)، رییس مرکز اطلاعات سایبری ملی سرویس اطلاعاتی رومانی (SRI's)، دراین‌باره معتقد است که کشورش به زودی به یکی از شاهراه‌های منطقه‌ای در زمینه امنیت سایبری تبدیل خواهد شد. تلاش این کشور برای رسیدن به این خواسته مهم، شامل ایجاد زمینه‌های آموزشی در سطح ملی و هشدار و اطلاع‌رسانی ملی برای مشارکت در سازمان‌های چندملیتی امنیت سایبری و فعالیت‌های مربوطه است.

کازمویو، به روشنی اعلام کرده است که حملات سایبری با پشتوانه دولتی، بزرگ‌ترین تهدید پیش روی رومانی به حساب می‌آیند. وی معتقد است برخی کشورها، به عنوان مهاجم، در باشگاه مهاجمانی قرار دارند که رومانی را هدف حملات مخرب سایبری قرار می‌دهند و بعد از آن از روش‌های پیچیده‌ای برای مخفی سازی و نپذیرفتن مسئولیت خود در این زمینه استفاده می‌کنند. البته کازمویو، در این میان، حرفی از کشور یا فرد خاصی نبرده است، اما با توجه به درگیری‌هایی منطقه‌ای که وی به آن‌ها اشاره کرده است، روسیه، یکی از اصلی‌ترین کشورهایی است که تنش‌های متعددی با اعضای ناتو دارد.

به اعتقاد کازمویو، حملات سایبری، تنها یک قطعه از پازل تهدیدات سایبری است. عملیات مخرب سایبری علیه رومانی، به یک معضل رایج در این کشور تبدیل شده است. در حقیقت، کازمویو معتقد است که حملات سایبری به این کشور، یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های کشورهای مهاجم برای رسیدن به منافع راهبردی از قبیل سیاسی، نظامی و اقتصادی است.

مرکز اطلاعات سایبری رومانی که تحت نظر سازمان اطلاعات این کشور فعالیت می‌کند، در گزارشی اعلام کرده است که تاکنون هدف بدافزارهایی نظیر مینی دوک و سوفاسی قرار گرفته و هم‌اکنون در حال مطالعه بر روی آن‌ها است. بر اساس گزارش‌هایی که سازمان اطلاعات رومانی منتشر کرده است، حملاتی که رومانی را هدف قرار می‌دهد، از الگوی مشابهی با آنچه که به ناتو و اتحادیه اروپا حمله کرده بهره می‌برد.

رومانی نقش مهم و فزاینده‌ای در فعالیت‌های امنیت سایبری دارد و فعالیت‌های مشترکی را با سایر اعضا در راستای ارتقاء امنیت ناتو انجام می‌دهد. رومانی در این راستا، اقدام به برگزاری طرح‌های آموزشی و اشتراک اطلاعات گسترده با سایر اعضای ناتو کرده است.

کازمویو در این رابطه گفته است: «زمانی که فضای سایبری، یک فضای جهانی است، حوادث منطقه‌ای، قطعاً بر آنچه در دنیای بدون مرز اتفاق می‌افتد، تأثیر خواهد گذاشت. ناآرامی‌ها در فضای کریمه و اوکراین، برای امنیت رومانی نیز دارای عواقبی، خصوصاً در فضای سایبری بوده است.»

وی در ادامه تأکید کرد که ما در حال تلاش هستیم که این عواقب را برای رومانی کاهش دهیم و امیدواریم که تلاش‌های ما در این زمینه، با قوانین امنیت سایبری جدید ملی، تقویت شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج