جاباما
۳۴۸۸۸۷
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

کنترل موبایل با چشم امکان پذیر می شود

دانشمندان در حال کار روی پروژه‌ی جدیدی هستند که می‌توانید با کمک آن گوشی‌هوشمند خود را با چشم کنترل کنید. این سیستم می‌تواند نقطه‌ای که شما به موبایل نگاه می‌کنید را تشخیص دهد.

آی تی ایران: دانشمندان در حال کار روی پروژه‌ی جدیدی هستند که می‌توانید با کمک آن گوشی‌هوشمند خود را با چشم کنترل کنید. این سیستم می‌تواند نقطه‌ای که شما به موبایل نگاه می‌کنید را تشخیص دهد.

کنترل موبایل با چشم امکان پذیر می شود

مشکل اینجاست که این قطعه باد در عین دقت بسیار کوچک، کم‌مصرف و سبک باشد تا هم در موبایل به راحتی جای بگیرد و هم موبایل سازان را راضی کند از آن در تلفن‌های همراه استفاده کنند.

دانشمندان دانشگاه Max Planck در آلمان و همچنین دانشمندان دانشگاه MIT موفق به ساخت نرم‌افزاری شده‌اند که می‌تواند تشخیص بدهد شما کدام نقطه را نگاه می‌کنید. اما مشکل دقت این نرم‌افزار است که در موبایل ۱ سانتی‌متر و در تبلت ۱٫۷ سانتی متر خطا دارد. این تلورانس مسلما اجازه نمی‌دهد کمپانی‌های بزرگ از آن استفاده کنند اما دانشمندان دانشگاه MIT معتقد هستند که این دقت رو به افزایش است و به زودی این فناوری به حد قابل قبول خود می‌رسد.

اما تکنولوژی جدید علاوه‌بر نرم‌افزار از یک سخت‌افزار هم استفاده می‌کند که دقت کار را بالا می‌برد و حتی می‌توانید بدون لمس کردن موبایل با آن کار و یا حتی بازی کنید.

این دانشمندان اپلیکیشنی ساختند به نام GazeCapture که نحوه نگاه کردن افراد مختلف به موبایل را ضبط می‌کند. سپس اطلاعات به دست آمده را در برنامه‌ی دیگری به نام iTracker استفاده می‌کنند. نرم‌افزار iTracker هم موقعیت سر و چشم شما را شناسایی می‌کند تا متوجه شود به کدام سمت و کدام نقطه خیره شده‌اید.

حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر این اپلیکیشن را نصب کردند و اطلاعات را برای این دانشمندان ارسال کردند، اما آنها برای اینکه بتوانند دقت کار را بالاتر ببرند نیاز به حداقل ۱۰ هزار نمونه مختلف دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در موبایل آیفون امکان اینکه با حرکات سر برخی از عملیاتهای موبایل را تحت کنترل خود درآورد، وجود داره!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج