جاباما
۳۴۸۹۱۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

سونی به صنعت رباتیک باز می‌گردد

سونی اواخر دهه‌ی نود در صنایع روباتیک نیز فعالیت داشته و محصولاتی را برای کاربران عادی تولید کرده است. حالا با رفع مشکلات مالی خود تصمیم گرفته تا مجددا به صنعت روباتیک و هوش‌ مصنوعی بازگردد.

zoomit.ir - مجتبی بوالحسنی: سونی اواخر دهه‌ی نود در صنایع روباتیک نیز فعالیت داشته و محصولاتی را برای کاربران عادی تولید کرده است. حالا با رفع مشکلات مالی خود تصمیم گرفته تا مجددا به صنعت روباتیک و هوش‌ مصنوعی بازگردد.

سونی به صنعت رباتیک باز می‌گردد

سونی قصد دارد به صنعت روباتیک باز گردد. این کمپانی محصولی به نام AIBO را پیش‌ از این معرفی کرده که یکی از بهترین و محبوب‌ترین سگ‌های روباتیک در اواخر دهه ۹۰ میلادی به شمار می‌رفت. اما در پی ضررهای سنگین و تغییر ساختار شرکت در سال ۲۰۰۶، تمامی فعالیت‌های مرتبط با این حوزه و نیز بخش هوش‌مصنوعی آن لغو شد. حالا حدود یک دهه بعد و در شرایطی که سونی مشکلات درآمدهای مالی خود را تقریبا برطرف کرده، قصد دارد دوباره به صنعت روباتیک و نیز حوزه هوش‌مصنوعی بازگردد. مدیرعامل سونی Kazuo Hirai به تازگی اعلام کرده این کمپانی تصمیم گرفته دوباره یکی از بازوهای خود که بخش روباتیک است را فعال کند. درحالیکه وی جزئیات دقیقی در مورد نوع ربات‌های مدنظرش بیان نکرده، اما به این نکته اشاره داشته که شرکت متبوعش قادر به تولید محصولاتی است که با احساسات کاربران ارتباط برقرار کنند.

بنابه اعلام گزارشی از وال‌استریت‌ژورنال، Hirai همچنین اعلام کرده که استراتژی حوزه روباتیک این کمپانی همان است که قبلا دنبال می‌کرده است، بنابراین به نظر می‌رسد سونی احتمالا تصمیم گرفته تا مجددا محصولاتی را برای کاربران عادی تولید و عرضه کند. درحالیکه شرکت مورد بحث روی استراتژی‌های سخت‌افزاری خود حساب باز کرده، و علاوه بر این سونی روی یک استارتاپ آمریکایی به نام Cogitai نیز سرمایه‌گذاری کرده که این استارتاپ نیز به طور خاص سیستم‌های هوشمندی را توسعه می‌دهد که قادر به یادگیری از محیط اطراف خود هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج