جاباما
۳۴۸۹۳۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

تبدیل آلاینده‌های هوا به سنگ های زینتی

اخیرا طراحی اعلام کرده که موفق به ساخت بزرگ ترین سیستم تصفیه هوا در تاریخ شده و مدعی است که می توان از این دستگاه برای پاکسازی برخی از آلوده ترین شهرهای جهان استفاده نمود.

وب سایت دیجیاتو - مریم موسوی: اخیرا طراحی اعلام کرده که موفق به ساخت بزرگ ترین سیستم تصفیه هوا در تاریخ شده و مدعی است که می توان از این دستگاه برای پاکسازی برخی از آلوده ترین شهرهای جهان استفاده نمود.

تبدیل آلاینده‌های هوا به سنگ های زینتی

قرار شده که این سیستم به صورت آزمایشی از سپتامبر امسال کارش را در پکن آغاز نماید و آنطور که در خبرها آمده علاوه بر حذف آلاینده های هوا که می توانند از طریق تنفس به داخل ریه ها و خون انسان راه پیدا کنند، قادر است دود و آلودگی را به جواهر بدل نماید.

Daan Roosegaarde کارآفرین ۳۶ ساله ای که این تصفیه کننده هوا را طراحی کرده نخستین بار دو سال پیش و همزمان با سفرش به پکن پایتخت چین، به فکر ساخت دستگاه تصفیه هوای خود افتاد. او به یاد دارد که دود موجود در هوا دیدن شهر از داخل پنجره اتاقش در طبقه ۳۲ هتل را غیرممکن کرده بود.

همین امر باعث شد که دان طراحی تصفیه کننده هوای خود به نام Smog Free Tower را آغاز نماید که در بالا تصویرش را مشاهده می کنید. این سیستم در اصل نوعی برجک هفت متری است که در هر ساعت 1400 وات برق مصرف می کند (یعنی به اندازه یک کتری برقی) و قادر است 30 هزار متر مربع هوا را پاکسازی نماید.

این برجک از تکنولوژی یونی برای جذب آلاینده های ریزی چون PM۲.۵ و PM۱۰ موجود در هوا و انتشار هوای پاک استفاده می کند و طبق اطلاعات ارائه شده از سوی سازنده اش هوای پیرامونی بعد از عبور از داخل آن درحدود ۷۵ درصد پاک تر می شود.

سازنده دستگاه تصفیه هوا در این باره می گوید: در اصل مثل این می ماند که یک بالن پلاستیکی داشته باشید و دست خود را به روی آن بکشید؛ به این ترتیب بالن بار الکتریسته ساکن پیدا می کند و موهایتان را به سمت خود جلب می کند.

تبدیل آلاینده‌های هوا به سنگ های زینتی

در ادامه دود و آلودگی های به دست آمده از هوا فشرده سازی شده و شکلی شبیه به جواهر به خود می گیرد که در واقع حکم محصول جانبی این فرایند را دارد. ذرات دود فشرده بعد از آنکه به مدت ۳۰ دقیقه تحت فشار قرار گرفتند در داخل یک مکعب رزینی مهر و موم می شوند و حاصل کار را می توان همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در صنایع جواهرسازی مورد استفاده قرار داد.

گفتنی است پروژه تصفیه کننده هوای Daan Roosegaarde هم اکنون در روتردام هلند در دست تست قرار دارد و انتظار می رود که ظرف روزهای آتی و در صورت موفقیت آمیز بودن فرایند تست در پکن به شهرهای دیگر نیز انتقال یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج