جاباما
۳۴۹۱۴۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

هکرها به دنبال دوربین‌های مدار بسته

محققان امنیتی شرکت نرم افزاری Arbor Networks به تازگی کشف کردند که هزاران وب کم و دوربین مدار بسته متصل به اینترنت با هدف ایجاد یک بات نت و استفاده از آن برای حمله سایبری به وب سایت‌های دولتی، اپراتورها، سایت های گیمینگ و بانک‌ها توسط Lizard Squad هک شده ‌اند.

وب سایت تک شات: گروه هکرهای کلاه سیاه Lizard Squad برای خرابکاری‌های آنلاین خود تنها به کامپیوترهای شخصی وابسته نیستند. محققان امنیتی شرکت نرم افزاری Arbor Networks به تازگی کشف کردند که هزاران وب کم و دوربین مدار بسته متصل به اینترنت با هدف ایجاد یک بات نت و استفاده از آن برای حمله سایبری به وب سایت‌های دولتی، اپراتورها، سایت های گیمینگ و بانک‌ها توسط Lizard Squad هک شده ‌اند.
هکرها به دنبال دوربین‌های مدار بسته

گروه Lizard Squad بیشتر به واسطه هک کردن شبکه‌های گیمینگ ایکس باکس لایو و پلی استیشن و هم چنین مختل کردن اینترنت کره شمالی در سال ۲۰۱۴ شناخته می‌شوند. به نظر می‌رسد که مارمولک‌ها این بار دستگاه‌های اینترنت اشیا را هدف قرار داده‌اند و از پسوردهای پیش فرضی استفاده کرده‌اند که در میان تمامی دستگاه‌های مختلف یکسان است. یک گروه از این هکرها موفق شده‌اند با استفاده از پهنای باند تجمعی در دسترس برای این دستگاه‌های اینتنرت اشیا، سایت‌های مختلف را با ۴۰۰ گیگابیت داده در ثانیه مورد حمله قرار دهند.
یکی از مهم ترین دلایل انتخاب وب کم‌ها و دوربین‌ها این است که این دستگاه‌ها اهداف ساده‌ای هستند. دوربین‌ها اغلب از نسخه‌های جمع و جور پلتفرم‌های رایجی همچون لینوکس استفاده می‌کنند و امنیت مورد استفاده برای آنها بسیار کم است (در اغلب موارد به دلیل محدودیت‌های سخت افزاری).
این موضوع را نیز در نظر بگیرید که خریداران دوربین‌های مدار بسته به ندرت برای نصب پچ‌های مختلف و جدید اقدام می‌کنند و درنتیجه تنها کافی است که هکرها دوربین‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و بد افزارها را نصب کنند.
این اقدام اخیر امنیت بسیار کم اینترنت اشیا را نشان می‌دهد. در حال حاضر شرکت‌های فناوری سخت در تلاش هستند تا تمامی وسایل خانگی و مصرفی را به اینترنت متصل کنند و با توجه به اینکه بروزرسانی نرم افزاری این حجم از وسایل به نسبت دشوار است، این نوع حمله‌های هکری به زودی فراگیر خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج