۳۴۹۲۷۲
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

حقوق ۲۳ میلیونی یکی از مدیران مناطق آزاد

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه حقوقم از کلیه مدیران ارشد مناطق آزاد کمتر است، گفت: حقوق ماهانه یکی از مدیران مناطق آزاد حدود ۲۳ میلیون تومان است.

خبرگزاری مهر: مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه حقوقم از کلیه مدیران ارشد مناطق آزاد کمتر است، گفت: حقوق ماهانه یکی از مدیران مناطق آزاد حدود ۲۳ میلیون تومان است.

اکبر ترکان در نشستی خبری با اشاره به اینکه حقوق و مزایای این جانب به تمامی دستگاه های نظارتی از سال ۹۲ تاکنون داده شده است، اظهار داشت: بنده در حال حاضر از کلیه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل در مناطق آزاد دریافتی کمتری دارم و حداکثر دریافتی حقوق در یکی از مناطق آزاد است که در حدود ۲۳ میلیون تومان است و بقیه حقوق کمتر از ۲۰ میلیون تومان دریافت می کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در خصوص تدوین آئین نامه کنترل ساختمان از سوی وزارت راه و شهرسازی گفت: این آئین نامه از سوی وزارت راه تهیه شده و به هیات وزیران برای تصویب ارسال شده است و هیات وزیران هم آن را به کمیسیون زیربنایی فرستاده است.

ترکان با تاکید بر اینکه معتقدیم این آئین نامه خلاف قانون نظام مهندسی است، افزود: سازمان های نظام مهندسی ساختمان با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در مورد این آئین نامه مخالف هستند.

وی با اشاره به دلایل مخالفت با این آئین نامه اظهار داشت: نقش سازمان های نظام مهندسی در حال این است که در کنترل نقشه ایفای نقش می کنند اما در این آیین نامه پیشنهادی، این ماموریت حذف شده است.

ترکان با بیان اینکه سازمان های نظام مهندسی وظیفه تعیین ناظر را برعهده دارند، تصریح کرد: در آیین نامه پیشنهادی جدید، انتخاب مهندس ناظر حذف شده همچنین سازمان نظام مهندسی در پایان کار باید شناسانامه فنی- ملکی ساختمان را تنظیم کند که این نقش هم از سازمان گرفته شده است.

وی با انتقاد از اینکه بخش کنترل ساختمان در آئین نامه مطرح نشده است، ادامه داد: بنابراین این آئین نامه مورد تایید ما نیست و ما هم دلایل و نظرات خود را به کمیسیون فنی دولت ارائه داده ایم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در خصوص اینکه با توجه به پایان دوران مسئولیت در سازمان نظام مهندسی چه عملکردی در این مدت داشته است، گفت: گزارش کار را به هیات عمومی ارائه می دهم و پس از ارائه به هیات عمومی، در اختیار رسانه ها خواهم گذاشت.

ترکان با اشاره به تخلف ۴۰ میلیارد تومانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در دوره قبل، گفت: آنچه که رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران گزارش کرده، این است که هیات رئیسه سازمان در دوره گذشته بدون اطلاع هیات مدیره، بخشی از منابع سازمان را نزد بانک سپرده گذاری کردند.

وی افزود: تا اینجای کار که سپرده گذاری در بانک انجام شد، به نام سازمان و سودی هم به سازمان تعلق می گیرد، مشکلی ندارد اما موضوع این است که این افراد به ضمانت این سپرده گذاری تسهیلاتی را برای یک شرکتی گرفتند که هیچ ربطی در سازمان نظام مهندسی ندارد که این نامش اختلاس است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید بر اینکه موضوع به دستگاه قضایی و شورای انتظامی ارجاع داده شده است، تصریح کرد: سه فقره سپرده گذاری در بانک شد که یک فقره ۲۰ میلیارد تومان، یک فقره ۱۰ میلیارد تومان و یک فقره دیگر هم ۱۰ میلیارد تومان در بانک سپرده گذاری شد اما از رقم تسهیلات گرفته‌شده اطلاعی ندارم.

ترکان در خصوص اینکه چرا دستمزد مهندسان ناظر در سازمان نظام مهندسی ساختمان تا زمان پرداخت باقی می ماند، اظهار کرد: پول مهندسان ناظر طی ۵ قسط پرداخت می شود، بنابراین تا زمانی که قسط نهایی به آنها پرداخت می شود، این پول نزد نظام مهندسی باقی می ماند، به همین دلیل برای جلوگیری از مشکلات مالی پیشنهاد دادیم تا گردش پول را از سازمان خارج کنیم.

وی افزود: یعنی کارفرما به جای آنکه پول را به سازمان بپردازد، گشایش اعتبار ریالی به نام ناظر کند و معادل آن سپرده در بانک شود و هر زمان که کار ناظر به پایان رسید، اقساط خود را دریافت کند. این پیشنهاد را در جلسه شورای مرکزی دادیم، اما رأی نیاورد و الان دوباره مطرح شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید بر اینکه با وزیر راه و شهرسازی اختلافی نداریم، گفت: ما در آئین نامه کنترل ساختمان مخالفت داریم و با منشور اخلاق حرفه ای مهندسان را هم که وزیر اعلام کرده، کاملا موافقیم.

ترکان در خصوص اینکه چند شغله بودن وی در رسانه ها مطرح شده بود، ادامه داد: در ابتدای کار دولت یازدهم، رئیس جمهور چون هنوز معاونت اجرایی نداشت، سرپرستی واحدهایی را که زیر نظر معاونت اجرایی بود، به بنده دادند که کمتر از دو ماه آنها را تعیین تکلیف کردم.

وی افزود: اول، معاون امور بین الملل ریاست جمهوری بود که در دوران سابق تشکیل شد و آن را منحل کردند. دوم، دبیرخانه اجلاس عدم تعهد بود که پس از بررسی اولیه اعلام کردم که باقیمانده آن به وزارت امور خارجه برود و موضوع بعدی، کار بر روی سازمان فضایی بود که تعیین تکلیف شد و پس از انتخاب آقای شریعتمداری ادامه کار به وی محول شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور هم در ابتدای دولت یازدهم به بنده واگذار شد، گفت: با انتصاب محمد شریعتمداری در معاونت اجرایی، این ماموریت به وی واگذار شد، بنابراین چند شغله بودن بنده مطرح نیست و بابت آن دو ماه هم هیچ حقوق و مزایایی دریافت نکردم.

ترکان در خصوص موضوع ارجاع کار به مهندسان ناظر گفت: تا پیش از این دوره، ۷۰ درصد کارها در استان تهران به ۲۷ شرکت داده می شد و بقیه هیچ کاری نداشتند در حالی که ۷۰ هزار مهندس در استان تهران فعالیت می کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه در دوره جدید این اقدام اصلاح شد، اظهار کرد: با وجودی که ۳۸ درصد ساخت و ساز کم شده است و در سطح کشور بیش از ۲۵۰ هزار نفر مهندس ناظر داریم، سعی کردیم که کارها بین همه شرکت ها پخش شود.

ترکان با اشاره به اینکه در بهترین حالت سالی ۱۰۰ میلیون متر می ساختیم، افزود: سازمان نظام مهندسی فقط خانه سازی نیست و باید در حوزه های ساخت تجاری هم مهندسان ناظر حضور داشته باشند همچنین باید در تولید ۳۲ قلم محصول ساختمانی هم که نیاز به استاندارد اجباری دارد، مهندس ناظر مقیم حضور داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس هیات عمومی در ۲۶ و ۲۷ تیر ماه امسال گفت: اجلاس هیات عمومی جلسه ای متشکل از اعضای اصلی هیات مدیره استان ها است که به طور سالانه در تیر ماه هر سال برگزار می شود.

ترکان افزود: امسال هم این اجلاس در این تاریخ در جزیره کیش برگزار شده و تصمیمات این اجلاس تصویب بودجه سالانه، تصویب ترازنامه و نظام‌نامه‌ای است که باید به تصویب هیات عمومی برسد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه گزارش عملکرد نظام مهندسی هر ساله در این اجلاس ارائه می شود، ادامه داد: همه اعضا فرصت دارند که سیاست ها و برنامه های یکسال را تعیین کنند. البته اجلاس امسال به دلیل آنکه دوره سه ساله شورای مرکزی تمام می شودف فردا باید دوباره انتخاب شوند.

ترکان با اعلام اینکه این آخرین اجلاسی است که در آن حضور دارم، تصریح کرد: دوباره کاندیدا نمی شوم و رئیس جدید را شورای مرکزی جدید انتخاب خواهد کرد، چراکه رئیس شورای مرکزی باید عضو هیات مدیره یکی از سازمان های استان ها باشد و از آنجایی که در دوره قبل هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران شرکت نکرده ام، بنابراین امکان کاندید شدن برای انتخاب شورای مرکزی ندارم.

وی اضافه کرد: ۱۱۷ نفر کاندید برای عضویت در شورای مرکزی آینده وجود دارد و هر کاندیدا برنامه های خود را معرفی کرده و پس از رأی گیری به تعداد دو برابر مورد نیاز انتخاب می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه سپس این اسامی به وزیر راه و شهرسازی ارائه می شود، گفت: وزیر ۲۵ نفر را به عنوان اعضای اصلی و ۷ نفر را به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رباب حسن زاده

      سلام بایدهم اینجوری باشه برادرمن ارشدمکانیک خونده دوبارهم استانداری تبریز قبول شده بود ولی تقلب کردن خداازشون نگذره به قران ازبیکاری مریض شده واقعا نامردی هست یکی بیکار ودیگری حقوق انچنانی

    • بدون نام

      چشممون روشنتر !هردم از این باغ بری میرسد

    • بدون نام

      آهای دولتمردان به جای اینکه به 1 نفر حقوق 240 میلیونی بدهید؛
      به 240 نفر حقوق 1 میلیونی دهید که بیکاری ما را بیمار و افسرده کرد.

      خدا ازتون نگذره

    • بدون نام

      سانسورچی شعرو خراب کردی چقده فیش حقوقیت زحمتکش از هر نظر هر چی که دلت میخواد درج میکنی این دیگه میشه نظر شما نه ما

    • بدون نام

      اکثر مهندسین بالای سابقه کار 20 سال در عسلویه وخارک بندر ماهشهر بیشتر از ماهی 23 میلیون حقوق در یافت می کنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا باید حقوق اینها بیشتر از سایر مهندسین باشه؟
        ما هم برای دولت داریم کار میکنیم منتهی در جایی دیگر و حقوق من بعد از 23 سال تازه شده 2 میلیون تومان.
        .........

    • بدون نام

      من که کار دارم از پس زندگیم بر نمیام وای به حال بیکارها .........

    • نفیسه

      هر شغلی داشته باشی و هرچقدر هم کارت حساس باشه از ۵ میلیون بیشتر حقوق یعنی نامردی در حق بقیه جامعه.....

    • بدون نام

      چرا مدیران منطقه ازاد اینقدر حقوق میگیرند . حقوق بالا میگیرند پارتی بازی میکنند اقوام خودشان را میبرند سرکار . اقای ترکان از مدیرعامل منطقه ازاد پرسیدی چند نفرو بدون سفارش بردید سرکار چرا خواهر زاده ات اوردی چرا اقوام خودت را اوردی سرکار من دو سال دارم میرم پیش میگه جا خالی نیست در صورتی اقوام خودش را میاره سرکار.

    • بهروز

      بیست و سه میلیون که چیزی نیست تازه من معلم هم سه سال این مبلغ را میگیرم خخخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج