۳۴۹۴۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

همه چیز از انتقال طارمی و رضاییان به ترکیه

جدایی آقای گل بهانه خوبی برای غافلگیری‌مان نبود. از همان روزی که پیشنهاد القادسیه را هر روز به رخ می‌کشید و حتی راه کویت به رویش بسته بود، از او و ماندنش امید بریدیم.

ایران ورزشی: جدایی آقای گل بهانه خوبی برای غافلگیری‌مان نبود. از همان روزی که پیشنهاد القادسیه را هر روز به رخ می‌کشید و حتی راه کویت به رویش بسته بود، از او و ماندنش امید بریدیم. چنان که حتی باور نمی‌کردیم به وقت به صدا درآمدن سوت پایان فصل پانزدهم، پیراهن پرسپولیس را به تن داشته باشد. طارمی اما ماند؛ به امید جامی که روز آخر در حسرت لمسش اشک ریخت. شاید هم در دل خداحافظی می‌کرد با سکوهای سرخ و خاطره‌هایش در ورزشگاه آزادی که اشک امانش نمی‌داد. آقای گل بالاخره رفت اما نه به جایی که آرزویش بود. وکیل و مدیر برنامه‌اش را هم مثل پرسپولیس پیچاند و به ترکیه رفت تا شاید تیم سیزدهم سوپرلیگ ۱۸ تیمی این کشور پلی شود برای رساندنش به اروپای واقعی.

طارمی که رفت، درباره‌اش گفتند او شرط رامین رضاییان برای امضای قرارداد با ریزه‌اسپور بوده اما برای پیدا کردن دلیل رفتنش باید برگردیم به دربی ۴ تایی فصل پیش. همان بازی یک‌طرفه‌ای که پرسپولیس ۲-۴ برنده آن بود و طارمی با دو گل و یک پاس گل و رضاییان با یک گل و یک پاس گل، بهترین بازیکنانش.

آن دربی را یک ایجنت ترکیه‌ای- که پیش‌تر هم در فوتبال ایران فعالیت می‌کرد- از نزدیک به تماشا نشست و نام سه بازیکن را در دفترچه‌اش نوشت؛ مهدی طارمی، رامین رضاییان و سجاد شهباززاده. یک روز بعد از همان بازی هم به سراغ آنها رفت و شد مدیر برنامه‌شان. هر سه بازیکن به او امضا دادند و البته قرار گذاشتند که از این همکاری هیچ‌کس باخبر نشود.

آن روزها البته می‌شنیدیم که چند ترکیه‌ای به تهران آمده‌اند برای تماشای عملکرد مهاجم بوشهری پرسپولیس و البته به اشتباه، نماینده باشگاه ترابوزان اسپور معرفی شدند. خلاصه اینکه موازی با وکیل و مدیر برنامه‌های مهدی طارمی در ایران که برای رساندن او به فوتبال اروپا به این در و آن در می‌زدند، ایجنت ترکیه‌ای هم با هموطنانش وارد مذاکره شد تا شاید برای بازیکنان ایرانی‌اش تیم پیدا کند.

پیش از ریزه‌اسپور، طارمی، رضاییان و حتی شهباززاده را به دو تیم دیگر یعنی بورسااسپور و ترابوزان‌ اسپور پیشنهاد کرد که البته در انتقال‌شان به این تیم‌ها ناکام ماند و آنقدر از جدول پایین رفت تا رسید به ریزه‌اسپور. تیمی از شهر ریزه که زادگاه رییس‌جمهور ترکیه هم هست و اگر چه اهالی ریزه می‌گویند تیم بدی نیست اما سیزدهمی ریزه‌اسپور در لیگ ۱۸ تیمی ترکیه به خوبی نشان می‌دهد اندازه‌‌اش را.

مربی این تیم هم حکمت کارامان است. مربی ۵۶ ساله‌ای که به وقت انتخاب سرمربی تیم‌ملی ترکیه همیشه نامش را می‌شنویم اما جز در لیگ ترکیه، مربیگری نکرده و هیچ مقامی هم نیاورده است. حالا بگذریم که خود ترکیه‌ای‌ها ادعا کرده‌اند او یکی از بهترین‌های فوتبال‌شان است. طارمی و رضاییان هم از این به بعد باید از همین مربی دستور بگیرند. آنها برای شاگردی حکمت کارامان در تیم سیزدهم ترکیه حتی مدیر برنامه‌هایشان را هم مثل پرسپولیس قال گذاشتند که البته بی‌خبری وکیل طارمی را از آخرین پستش در اینستاگرام می‌شد فهمید.

دو بازیکن برتر پرسپولیس در لیگ پانزدهم در حالی به ترکیه ترانسفر شدند که هیچ مدیر برنامه ایرانی در انتقال‌شان نقش نداشت و البته اگر شکایت باشگاه پرسپولیس واقعی باشد و نتیجه بدهد، رامین رضاییان شانس بازی در ترکیه را هم از دست خواهد داد. جالب‌ترین نکته در ترانسفر شدن این بازیکنان اما رقم قرارداد آنهاست.

طارمی که به پرسپولیس پیشنهاد ۴ میلیاردی داده بود، قراردادش با ریزه‌اسپور ۵۰۰ هزار دلار قیمت دارد اما قرارداد رضاییان از او هم ارزان‌تر است. او برای ماندن شرط کرده بود که گران‌ترین بازیکن پرسپولیس باشد اما حالا راضی شده با ۴۵۰ هزار دلار در تیم سیزدهم لیگ ترکیه بازی کند. آنها که از پرسپولیس بیشترین‌ها را می‌خواستند، به اندازه قراردادشان با این باشگاه هم از باشگاه ترکیه‌ای پول نمی‌گیرند و به خیال خودشان رفته‌اند تا رزومه‌شان وزن بگیرد برای بازی کردن در اروپا و البته از همیشگی بودن حضورشان در تیم‌ملی هم آسوده خاطر باشند. اتفاقا ایجنتی که این دو بازیکن را به ترکیه برده و برایشان قرارداد دو ساله بسته، ادعا کرده که بعد از یک سال آنها را به لیگ‌های معتبر اروپایی خواهد فرستاد.

طارمی سه برابر ماشین اهدایی‌اش چک گرفته بود

طارمی که رفت، پرسپولیسی‌ها به جای مقصر دانستن باشگاه، به حسین هدایتی توپیدند که چرا برای ماندن آقای گل خرج نکرد. جالب‌تر‌ اما واکنش خود هدایتی بود که از آن روز بارها علیه مهدی طارمی دست به قلم شد و در آخرین پست اینستاگرامی‌اش هم درباره او نوشت: «طارمی سه برابر قیمت خودرویی که به مجتبی محرمی هدیه کرد، چک گرفت.» اما آیا طارمی هم برای این ادعا پاسخی دارد؟

رسیدن به آرزوی قدیمی

آرزوی مهدی طارمی و رامین رضاییان بازی کردن در اروپا بود که با حضور در ریزه‌اسپور به آن رسیده‌اند؛ به ویژه که قرار است اردوی این تیم در قلب اروپا برگزار شود، در اتریش. رضاییان و طارمی هم که بعد از ثبت قراردادشان به تهران برگشته بودند، امروز دوباره ایران را ترک می‌کنند تا با ریزه‌اسپور به اردوی اتریش بروند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عبدالله

      اینهاهرجامی خواهندبروندازادندبغیرازپرسپولیس چون پیراهن پرسپولیس راشایسته نیست هر... بتن کند

    • علی

      ضرب المثل دزد نادان میزند به کاهدان همین است
      این دو راه را اشتباه رفتند چون با قراداد دوساله با تیم سیزدهم ترکیه ای راه تیمهای خوب اروپا برایشان بسته شد و بعد از اتمام قراردادشان سن آنها تقریبا ۲۷ و ۲۸ ساله است و با توجه به اینکه اروپاییها بازیکنانی با این سن و سال را فقط در صورت ستاره بزرگ بودن جذب میکنند پس این دو بجز ایران و لیگ کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هیچ جای دیگری نخواهند داشت ، البته تیمهای لیگ دو در اروپا هم هست

    • امیر

      بابا ول کنین این دوانسان ... را

    • مهدی اقلید

      از طارمی ورضاییان بزرگتر اومد رفت که انگشت گوچکشونم نمیشن کریمی باقری دایی مهدوی گیا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج