۳۴۹۴۴۶
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

عکس: اعماق جهان چه شکلی است؟

این تصویر در نتیجه بیش از ۱۰۰۰ ساعت نوردهی تلسکوپ ۳.۸ متری مادون قرمز بریتانیا(UKIRT) در نزدیکی قله موناکی در هاوایی ایجاد شده است.

خبرگزاری ایسنا: ستاره‌شناسان یک تصویر خیره‌کننده مادون قرمز از اعماق جهان را منتشرکرده‌اند که در آن کهکشان‌هایی با سن یک میلیارد سال دیده می‌شوند.

به گزارش گیزمگ، این تصویر در نتیجه بیش از ۱۰۰۰ ساعت نوردهی تلسکوپ ۳.۸ متری مادون قرمز بریتانیا(UKIRT) در نزدیکی قله موناکی در هاوایی ایجاد شده است.

عکس: اعماق جهان چه شکلی است؟

تصاویر تازه منتشر شده بر منطقه‌ای معادل چهار برابر ماه کامل در آسمان شب متمرکز هستند. قابلیت‌های چشمگیر مادون‌قرمز تلسکوپ UKIRT برای مقابله با پدیده‌ای موسوم به انتقال به سرخ (redshift) است.

این پدیده زمانی رخ می‌دهد که نور ستارگان دوردست در زمان سفر در فواصل طولانی کیهانی از منابع خود تا تلسکوپ های زمینی کشیده می‌شوند. تلسکوپ‌های مادون قرمز بهترین انتخاب برای ثبت این نور باستانی هستند.

تصاویر جدید حاوی حدود ۲۵۰ هزار کهکشان باستانی هستند که کمی پس از تولد جهان توسط انفجار بزرگ یا بیگ‌بنگ بوجود آمده‌اند. مانند تمام تصاویر نجومی، هیچ گاه نمی‌توان موضوعات عکس‌ها را بطور بلادرنگ مشاهده کرد. نور با سرعت نزدیک به ۳۰۰ هزار کیلومتر در ثانیه از میان خلاء حرکت می‌کند و با وجود سرعت بسیار بالا، باز هم میلیاردها سال طول می‌کشد تا فضای وسیع بین کهکشان‌ها را طی کند.

بطور متوسط، نور منتشر شده از کهکشان‌هایی که در این تصاویر ثبت شده‌اند، ۹ میلیارد سال قبل منابع خود را ترک کرده‌اند. بررسی این میزان از کهکشان‌های باستانی به ستاره‌شناسان اجازه می‌دهد اطلاعات بیشتری در مورد تکامل این ساختارهای کیهانی وسیع بدست آورند.

عکس: اعماق جهان چه شکلی است؟

برای مثال می‌توان دریافت که چرا بیشتر کهکشان‌های عظیم از شکل بیضوی برخوردارند و کهکشان‌های متوسطی مانند راه شیری اغلب دارای شکلی صفحه مانند با بازوهای مارپیچی هستند. همچنین می‌توان از این اطلاعات در درک بهتر ماده تاریک کمک گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج