جاباما
۳۴۹۶۵۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

زمان ثبت‌ نام برای پیاده‌ روی اربعین

رییس سازمان حج و زیارت از آغاز نام‌نویسی از متقاضیان حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین در کربلای معلی از اول مردادماه خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان حج و زیارت از آغاز نام‌نویسی از متقاضیان حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین در کربلای معلی از اول مردادماه خبر داد.

سعید اوحدی گفت: با توجه به برنامه ریزی های خوبی که در ستاد مرکزی اربعین با مسؤولیت وزارت کشور انجام شده ، ۱۲ کمیته اجرایی مسؤولیت ساماندهی حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین را عهده‌دار شده‌اند که مسؤولیت کمیته ثبت‌نام و اعزام با سازمان حج و زیارت است و بعثه مقام معظم رهبری هم مسؤولیت کمیته فرهنگی اربعین را به عهده دارد.

وی افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی، امیدواریم از اول مردادماه ثبت از متقاضیان حضور در حماسه عظیم اربعین در سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir انجام پذیرد.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه بنا به تصمیم ستاد مرکزی اربعین، ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین تنها در قالب سامانه سماح انجام می‌شود، افزود: با توسعه این سامانه امسال ۱۶ قابلیت جدید در سامانه سماح ایجاد شده است.

وی ادامه داد: متقاضیان زیارت اربعین در زمان مقرر می توانند از منزل یا محل کار خود با مراجعه به سامانه سماح مشخصات خود و همراهان را وارد کرده و زمان ورود به مرز را مشخص کنند. بر اساس ارتباطی که این سامانه با ۱۲ کمیته دیگر از جمله کمیته امنیت زائران اربعین دارد، تغییر زمان تردد مرز امکان پذیر نیست تا از ازدحام و تراکم جمعیت در مرزهای کشور جلوگیری شود. این سامانه هوشمند عمل می‌کند و در صورتی که زمان انتخابی توسط زائران برای حضور در مرز از ظرفیت کافی برخوردار نباشد، زمان دیگری به متقاضیان پیشنهاد داده می‌شود.

هماهنگی برای حل مشکل تأمین ارز زائران

رییس سازمان حج و زیارت درباره تأمین ارز زائران اربعین نیز توضیح داد: امسال برای رفع مشکلاتی که در سال گذشته برای تأمین ارز زائران با آن مواجه بودیم، با هماهنگی‌هایی که با بانک‌های عامل صورت گرفته، ارتباطی بین سامانه سماح و سامانه بانک‌ها ایجاد شده تا موضوع پرداخت هزینه بیمه و تأمین ارز زائران از این طریق انجام شود.

او همچنین درباره دیگر قابلیت اضافه شده به سامانه سماح گفت: برای زائرانی که می‌خواهند با خودروی شخصی به مرز اعزام شوند، برای پارکینگ خودروها در این سامانه برنامه‌ریز ی شده تا شاهد آشفتگی‌های سال گذشته در این زمینه نباشیم.

اوحدی اظهار کرد: اینکه عنوان می‌شود ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین تنها از طریق سامانه سماح انجام می‌شود به منزله ایجاد محدودیت برای زائران نیست، بلکه این اقدام به منظور ایجاد رفاه بیشتر و تسهیل سفر زائران و پیشگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی بویژه در زمینه ویزا است که سال‌های گذشته با آن مواجه بودیم.

وی ادامه داد: اگر ظرف مدت زمان باقیمانده تا شروع ثبت نام در سماح، هزینه و چگونگی صدور ویزای زائران مشخص شد، این بخش از هزینه‌های سفر در سامانه قرار داده می‌شود، در غیر این صورت پس از هماهنگی وزارت امور خارجه کشورمان و کمیته کنسولی اربعین با طرف عراقی، در رابطه با بحث ویزا موارد در سامانه سماح اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت، رییس سازمان حج و زیارت همچنین بیان کرد: در سامانه سماح این امکان فراهم شده که داوطلبان خدمت به زائران در مرزها و داخل عراق در بخش مشخصی در سماح ثبت نام کرده و آمادگی خود را در این زمینه اعلام کنند. برای پذیرش افاغنه مقیم ایران که به صورت قانونی در کشور هستند، بخشی در سامانه سماح ایجاد شده است.

صدور ویزای اربعین از اول شهریور

وی گفت: برنامه ریزی ما این است که صدور ویزای زائران اربعین از اول شهریور ماه از چهار کنسولگری عراق در تهران، مشهد، اهواز و کرمانشاه آغاز شود و از اول مهرماه حدود دو ماه مانده به مراسم اربعین صدور روادید زائران از ۲۰ دفتر موقت کنسولگری‌های عراق که در نقاط مختلف کشور ایجاد خواهد شد، صورت پذیرد.

آخرین مهلت ثبت نام برای پیاده روی اربعین

اوحدی درباره مهلت ثبت‌نام در سامانه سماح نیز اظهار کرد: این سامانه حداقل تا ۱۵ صفر از زائران اربعین ثبت‌نام خواهد کرد و محدودیتی مانند سال گذشته نخواهیم داشت. این سامانه دامنه گسترده ای خواهد داشت و امیدواریم سماح به عنوان یک سامانه ملی برای پذیرش زائران اربعین حسینی(ع) باشد.

رییس سازمان حج و زیارت در پایان با ابراز خرسندی از پیروزی های ارتش و نیروهای مردمی عراق در مقابله با گروه های تکفیری، گفت: امیدواریم امسال شاهد حضور دو میلیون زائر ایرانی در مراسم حماسی پیاده روی اربعین باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید سلامات از ویس

      باعرض سلام و خسته نباشید ب تمامی دست اندرکاران حماسه ای اربعین انشالله خداوند طول عمر با عزت ب رهبر مسلمانان دنیا اقا سید علی خامنه ای بدهد جانم فدایت رهبرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج