۳۴۹۶۵۳
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

ایرانسل بالاخره واکنش نشان داد!

در بیانیه ایرانسل که پس از اعلام نظر تمامی مراجع مرتبط انجام شد اگرچه موضوع جدیدی وجود ندارد، اما در کمال تعجب در این بیانیه به صورت بسیار واضح جای عذرخواهی از مشترکان بابت انتشار اطلاعات خصوصی شان خالی است.

فارس: شرکت ایرانسل رسما اعلام کرد: «ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان عزیز در ماه مبارک رمضان و تبریک عید سعید فطر و با تشکر و قدردانی از اظهارات جناب آقای واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین اقدامات سریع و اطلاع‌رسانی پلیس فتا، نکاتی چند جهت شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی بیشتر در مورد موضوعاتی که اخیراً در رسانه‌ها مطرح شده ارائه می‌شود:
ایرانسل بالاخره واکنش نشان داد!

۱- مشترکان محترم و عزیز ایرانسل بزرگترین سرمایه ما هستند و هزاران نفر و صدها شرکت جهت خدمت‌رسانی و خلق تجربه‌ای متفاوت برای این سرمایه پرارزش تلاش شبانه‌روزی می‌کنند.
۲- حفظ محرمانگی و حریم خصوصی مشترکان جزء اصول اولیه و قطعی ایرانسل است و این شرکت هرگز و تحت هیچ عنوانی نه‌تنها اطلاعات مشترکان خود را در اختیار غیر قرار نداده، بلکه برخلاف برخی از اپراتورها با چشم‌پوشی از درآمد قابل ملاحظه، حتی از ارائه اطلاعات مشترکان به شرکت‌های تبلیغاتی دارای مجوز نیز خودداری کرده است.
۳- با تمهیدات و حفظ به‌روزترین استانداردهای ایمنی اطلاعات؛ سیستم‌های اطلاعاتی و اطلاعات مشترکان ایرانسل هرگز افشا، سرقت و هک نشده‌ و مورد نفوذ و یا در اختیار غیر قرار نگرفته‌ است.
در آستانه بهره‌برداری از پروژه ملی ترابردپذیری شماره‌ها، که براساس آن مشترکان می‌توانند با حفظ شماره خود از اپراتوری به اپراتور دیگر مهاجرت کنند و با پیش‌بینی سیل عظیم مشترکان که به دلیل استفاده از خدمات و سرویس‌های پیشرفته چون نسل چهارم اینترنت، آماده مهاجرت به ایرانسل هستند، دامن زدن به این سناریوی تکراری امری محتمل بود.
البته این موضوعات به لطف حضرت حق، در عزم جدی ایرانسل به‌عنوان بزرگترین اپراتور دیتای کشور در ارائه خدمات متمایز و به‌روز و پیشرو بودن در ارائه فناوری‌های جدید و در راستای نیل به اهداف چشم‌انداز ۲۵ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت زعامت مقام معظم رهبری و تحقق برنامه‌های دولت یازدهم و خلق تجربه‌ای متمایز برای مشترکان خللی ایجاد نخواهد کرد.
در پایان از تمامی اصحاب رسانه که با دلسوزی و صداقت، رسالت خود را در پیگیری و شفاف‌سازی امور انجام می‌دهند، تشکر کرده و مجدداً تاکید می‌کنیم که ایرانسل همواره حفظ محرمانگی و حریم خصوصی مشترکان را در تمامی امور از جمله اطلاعات شخصی مشترکان محترم شمرده و در این باره اهتمام ویژه دارد. اطمینان داریم اعتماد متقابل بین ایرانسل و سرمایه اصلی‌اش یعنی مشترکان سلب شدنی نیست.»
در بیانیه ایرانسل که پس از اعلام نظر تمامی مراجع مرتبط انجام شد اگرچه موضوع جدیدی وجود ندارد، اما در کمال تعجب در این بیانیه به صورت بسیار واضح جای عذرخواهی از مشترکان بابت انتشار اطلاعات خصوصی شان خالی است.
موضوع مهم دیگر این است که این اپراتور در تمامی سطور بیانیه خود تلاش کرده تا هر نوع مسئولیت را از دوش خود بردارد. اپراتور با این جمله که اطلاعات را در اختیار غیر قرار ندادیم، کمکی به حل پرسش ارائه اطلاعات ۲۰ میلیون مشترک به کجا و با حکم یا بدون حکم مرجع قضایی نداده است.
علاوه بر این اپراتور اساسا مدعی شده تمام این جریان سناریویی از قبل پیش بینی شده بوده که در آستانه بهره‌برداری از پروژه ملی ترابردپذیری شماره‌ها و پیش‌بینی مشترکان به ایرانسل دامن زده شده است. با این گفته ایرانسل برای خروج خود از مظان اتهام، اپراتورهای دیگر را عامل درز اطلاعات مشترکان خود معرفی کرده است.
بسیار منطقی تر بود که ایرانسل حتی اگر معتقد به بی تقصیری خود در این ماجراست، در یکی از سطور بیانیه خود به احترام نگرانی مشترکانی که سیم کارت این اپراتور را داشته‌اند و آنهایی که هنوز از آن استفاده می کنند و احتمالا هنوز هم مشخصات آنها در فضای مجازی موجود است، از‌ آنها دلجویی کند.
این اپراتور همچنین به این پرسش که در مدت ۳ سالی که اطلاعات مشترکانش درز کرده، چه اقدام موثری برای رفع این نگرانی انجام داده، پاسخی نداده است.
علاوه بر این، اگر قرار باشد تا قبل از اجرای ترابردپذیری و بعد از‌ آن همه اتفاقات به گردن رقابت در این طرح بیفتد و هزینه این طرح تا این حد بالا رود، بعد از این جریان باید انتظار ماجرایی در چه سطح خطری را برای مشترکان موبایل داشته باشیم؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی اکبر

      با کمال احترام باید عرض کنم این اطلاعیه شانه خالی کردن از مسولیت و توجیه کار بسیار غلط افشای اطلاعات خصوصی مشترکان است. واژه ی عذرخواهی و پیگیری موضوع خیلی توی این اطلاعیه خالیست

    • mimo

      من که از وقتی این اطلاعات افشا شد دیگه از اینترنت و سیم کارت ایرانسل استفاده نمیکنم ی شرکتی با اینهمه تبلیغات و دب دبه کب کبه زشت بود براش ی هکر 19 ساله بیاد اطلاعات بیست میلیون مشترکشو خرید و فروش کنه و تازه بعد از گذشت چند روز واکنش نشون بده که انگار هیچ اتفاقی نیوفتاده

    • بدون نام

      یعنی رو رو برم.تو روز روشن دروغ میگن.بله,از مدیریت شکوهمند شما نبوده,از حماقت ماست.شرمنده اشتباه گرفتیم و تهمت ناروا زدیم.

    • بدون نام

      ما که مدرکی دال بر افشا ندیدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج