جاباما
۳۴۹۶۵۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

شکایت تازه چینی ها علیه اپل

هرچه حضور اپل در چین پر رنگ تر می شود، موانع تازه تری نیز در مسیر پیشرفت این شرکت در این کشور پدید می آید.

وب سایت تک شات - محمد خان بیگی: هرچه حضور اپل در چین پر رنگ تر می شود، موانع تازه تری نیز در مسیر پیشرفت این شرکت در این کشور پدید می آید. اپل امروز هم با یک دعوای حقوقی تازه در چین روبرو شده و آن هم چیزی نیست جز شکایتی جدید از این شرکت به دلیل نقض کپی رایت.

شکایت تازه چینی ها علیه اپل

سازمان ملی رادیو، تلویزیون، فیلم و نشر چین (SARFT) از اپل به دلیل انتشار ویدیویی مربوط به سال 1994 شکایت کرده است. مرکز تولید برنامه های ماهواره ای در چین که زیرمجموعه سازمان SARFT به شمار می رود ادعا دارد حق انحصاری پخش آنلاین این فیلم در اختیار این مرکز است و انتشار آن از سوی اپل موجب شده این مرکز متحمل خسارات مالی فراوانی شود.

این فیلم که Xuebo dixiao نام دارد با موضوع جنگ های چین و ژاپن در دهه ۱۹۳۰ ساخته شده است. انتشار این فیلم به طور مستقیم از سوی اپل انجام نشده، بلکه اپلیکیشن Youku HD در اپ استور آن را پخش کرده است.

اپل و شرکت فناوری اطلاعات Heyi، مالک اپلکیشن Youku HD، در این پرونده مورد اتهام واقع شده اند و طرف مقابل درخواست توقف نمایش این فیلم و پرداخت جریمه پنجاه هزار یوآنی، معادل 7500 دلار آمریکا را مطرح کرده است.

این نخستین باری نیست که سر و کار اپل با سازمان SARFT افتاده است. این سازمان چندی پیش فعالیت سرویس های iTunes Movies و iBooks را در چین ممنوع کرد و اگر این بار هم موفق به شکست دادن اپل شود، می توان اپل را طرف ناکام سریالی در دعواهای حقوقی اش در چین دانست. ناکامی های اخیر اپل در چین شامل موارد دیگری همچون از دست دادن حق انحصاری برای ثبت نشان تجاری اپل و کپی برداری از یک گوشی چینی در تولید آیفون ۶ نیز می شود. اپل هنوز نسبت به این ادعای تازه واکنشی نشان نداده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج