۳۴۹۶۷۰
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

برگ ریزان چنارهای تهران

تازیانه سوزان تیرماه برای چنارهای پایتخت گران تمام می شود؛ با گرم تر شدن هوا در روزهای اخیر برگ ریزان درختان چنار نیز آغاز شده است.

خبرگزاری ایرنا: تازیانه سوزان تیرماه برای چنارهای پایتخت گران تمام می شود؛ با گرم تر شدن هوا در روزهای اخیر برگ ریزان درختان چنار نیز آغاز شده است.

شهروندان تهرانی در روزهای اخیر شاهد زرد شدن برگ چنارها و جداشدن آنها از شاخه ها هستند به طوری که در برخی مناطق و بوستان ها انگار فصل پاییز فرارسیده است.

یک مقام شهرداری تهران علت ریزش برگ درختان چنار خیابان ولی عصر(عج) در فصل تابستان را افزایش دما عنوان می کند.

دمای هوای تهران در چند روز اخیر براساس اعلام هواشناسی به ۴۱ درجه سانتیگراد بالای صفر هم رسید.

علیرضا جوادی رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۱ درگفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت:‌ وقتی گرما از حد طبیعی خود فراتر رود و در محیط اقلیمی درخت تغییراتی ایجاد شود، برگ درختان شروع به ریزش و به اصطلاح درخت خود را سبک می کند.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال در دمای ۳۹ درجه سانتیگراد به دلیل ارتفاع زیاد ساختمان ها و آلودگی هوا درجه حرارت بالاتر می رود و همین امر موجب ریزش برگ درختان می شود.

جوادی با بیان اینکه درخت چنار از گونه های دیگر حساس تر است و بیشتر دچار این وضعیت(ریزش برگ) می شود تصریح کرد: به دنبال تغییرات آب و هوایی و پایین آمدن دما درخت چنار دوباره به حالت اولیه خود باز می گردد.

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۱ البته اعلام می کند که به دنبال افزایش دما شهرداری تهران اقدامات پیشگیرانه از قبیل آبشویی و افزایش دوره آبیاری درختان را انجام می دهد.

خیابان ۱۷کیلومتری ولی عصر (عج) به عنوان اثری ملی در دوره پهلوی اول با عنوان جاده مخصوص پهلوی احداث شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ولیعصر(عج) تغییر نام داد.

این خیابان در سال ۹۰ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید و در طول ۱۰۰ سال اخیر یکی از مهمترین خیابان های شهر تهران و کشور به شمار رفته و درختان چنار آن به نوعی هویت این خیابان محسوب می شوند.

از این خیابان همچنین به عنوان بزرگترین خیابان خاورمیانه یاد می شود.

*نیش مترو و زیرگذر بر تن چنارها

برگ ریزان و گرمای هوا تنها مشکل این روزهای چنارهای پایتخت نیست؛ برخی کارشناسان می گویند: ساخت مترو و زیرگذر نیز موجب سست شدن ریشه درختان چنار شده است.

یک کارشناس فضای سبز دراین خصوص به خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گرمای بالای ۴۰ درجه برای چنار قابل تحمل نیست و آن را دچار تنش می کند اظهار کرد: ‌عوامل دیگری از جمله کاربرد مصالح در کفپوش نهرها و محدود کردن طوقه های درختان، ساخت مترو و زیرگذر، آلودگی هوا، تردد و ترافیک زیاد، ساختمان های مرتفع که مانع از رسیدن نور به درختان می شود، کانال های آب های سطحی و فیبرهای نوری نیز موجب سست شدن ریشه درختان می شود.

وی افزود: البته شرایط درختان چنار در قسمت جنوبی خیابان ولی عصر(عج) به دلیل آلودگی هوا و تمرکز جمعیتی بیشتر در مقایسه با شمال این خیابان بدتر است.

این کارشناس فضای سبز خاطرنشان کرد: با شرایط موجود عمر درختان چنار خیابان ولی عصر(عج) رو به زوال است و هرسال حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از این درختان خشک می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج