۳۴۹۷۵۹
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

پوتین عید فطر را تبریک گفت

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در پیامی به مناسبت فرا رسیدن عید فطر در این کشور اعلام کرد: مسلمانان در مناطق مختلف روسیه نقش بسیار ارزنده ای در ایجاد همدلی و همگرایی بین اقوام دارند.

خبرگزاری ایرنا: ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در پیامی به مناسبت فرا رسیدن عید فطر در این کشور اعلام کرد: مسلمانان در مناطق مختلف روسیه نقش بسیار ارزنده ای در ایجاد همدلی و همگرایی بین اقوام دارند.

در این پیام که امروز (سه شنبه) در پایگاه اینترنتی کاخ کرملین قرار گرفته، آمده است: مسلمانان روسیه برخوردار از سنت های چند قرنی معنوی، دینی، تاریخی و فرهنگی جشن گسترده فطر را برگزار می کنند و با بهره گیری از دستاوردهای آن به همنوعان نیازمند خود کمک خواهند کرد.

وی افزوده است: امروزه شاهدیم که جامعه مسلمانان روسیه فعالیت های گسترده ای دارد، مساجد احیا می شود و مراکز اسلامی از جمله آکادمی علوم اسلامی، دانشگاه ها و حوزه های علمیه تاسیس می شود.

رییس جمهوری روسیه در بخش دیگری از پیام خود افزوده است که فعالیت ها و اقدام های پر تمر جامعه مسلمانان از پشتیبانی کل جامعه برخوردار است و به حفظ سازش و همزیستی مدنی در کشور کمک می کند.

نماز عید فطر امروز در حدود هفت هزار مسجد و مراکز عبادی در سراسر روسیه بویژه شهرهای مسکو پایتخت و سن پترزبورگ در مرکز این کشور و همچنین جمهوری های مسلمان نشین مناطق قفقاز و ولگا با حضور صدها هزار نفر برگزار شد.

مسلمانان اهل تسنن که بخش اصلی حدود ۲۵ میلیون نفر از پیروان دین اسلام در روسیه را تشکیل می دهند، براساس اعلام شورای مفتی های این کشور، امروز (سه شنبه) را جشن عید فطر گرفتند.

جامعه شیعیان روسیه نیز براساس برنامه اعلام شده فردا (چهارشنبه) را به عنوان عید و زمان برگزاری نماز این روز اعلام کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا که چی یعنی پوتین آدم خوبیه؟؟؟

    • mohammad

      خاورمیانه شده مرکز درامد روسیه و امریکا
      من جای اونم بودم تبریک که هیچی روزه هم میگرفتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج