۳۴۹۸۷۶
۲ نظر
۵۰۲۵
۲ نظر
۵۰۲۵
پ

سلمان خان: عیدفطر برایم خوش است

صنعت سینمای هند بر این باور است که نمایش فیلمی از یک بازیگر مشهور مسلمان در ایام عید فطر، به تقویت جدول گیشه نمایش سینماها کمک زیادی می‌کند. «سلطان» تازه‌ترین کار سینمایی سلمان هم خارج از این محدوده و قاعده نیست.

جام جم آنلاین: صنعت سینمای هند بر این باور است که نمایش فیلمی از یک بازیگر مشهور مسلمان در ایام عید فطر، به تقویت جدول گیشه نمایش سینماها کمک زیادی می‌کند. «سلطان» تازه‌ترین کار سینمایی سلمان هم خارج از این محدوده و قاعده نیست.

سلمان‌خان ۵۰ ساله در کنار عامرخان و شاهرخ‌خان، یکی از سه خان بزرگ بالیوودی است. این یک جمله تعریفی تکراری است که همیشه در رابطه با او و دو همکار رقیبش تکرار می‌شود. اما این واقعیتی است که سلمان توانسته طی نزدیک به سه دهه و با وجود رقبای رنگارنگ، همچنان در مقام یکی از ستارگان بزرگ سینمای کشورش باقی بماند.

در کشور و صنعت سینمایی که موفقیت‌ها در اغلب موارد یک‌شبه است، تداوم کاری سلمان مثال‌زدنی است. این بازیگر مسلمان معمولا هر سال فقط یک فیلم روانه پرده سینماها می‌کند.این فیلم‌ها هم در زمان مشخصی از سال یعنی تعطیلات عید فطر، اکران عمومی می‌شوند.

صنعت سینمای هند بر این باور است که نمایش فیلمی از یک بازیگر مشهور مسلمان در این ایام، به تقویت جدول گیشه نمایش سینماها کمک زیادی می‌کند. «سلطان» تازه‌ترین کار سینمایی سلمان هم خارج از این محدوده و قاعده نیست.

سلمان خان: عیدفطر برایم خوش است

نمایش عمومی فیلم‌هایتان در ایام جشن و تعطیلات عید فطر به صورت یک سنت درآمده است.

خوشحالم که آنها در چنین ایامی اکران عمومی می‌شوند. به این ترتیب من هم سهمی در روزه گرفتن و جشن عید دارم. صنعت سینما پس از یک ماه روزه‌داری مسلمانان هند، می‌خواهد به آنها هدیه بدهد. چه چیزی بهتر از یک فیلم خوب برای مردمی که عاشق سینما هستند؟ در چند سال اخیر، همزمان با جشن‌های عید فطر فیلمی از من به نمایش عمومی درآمده و با استقبال عموم تماشاگران روبه‌رو شده است. اگر از من بپرسید، می‌گویم این جشن و عید برای من همیشه خوش‌شانسی همراه آورده است.

فکر می‌کنید سلطان هم با فروش بالایی روبه‌رو شود؟

امیدوارم. البته این فیلم خیلی شبیه کارهای سرگرم‌کننده قبلی‌ام نیست و حال و هوایی نامتعارف دارد. اما تماشاگران هندی در چند سال اخیر از این نوع فیلم‌ها هم استقبال خوبی کرده‌اند. این سبک فیلم‌ها که دور از زرق و برق بالیوودی با آن داستان‌های فانتزی هستند، جای خود را بین تماشاگران باز کرده‌اند.

بازی در نقش یک آدم معمولی که تلاش می‌کند تا ترقی کند، کار مشکلی بود؟

بله، بشدت مشکل بود. نقشم در این فیلم، کاملا متفاوت از نقش‌های دیگرم بود و باید با چهره و بازی تازه و متفاوتی جلوی دوربین ظاهر می‌شدم. زن زحمتکش تنهایی را در نظر بگیرید که باید برای ۹ سر عائله، غذا و سرپناه فراهم کند. چقدر کارش سخت است؟ سختی کار من هم در این فیلم در همین حد و اندازه بود!

به نوع تازه‌ای از بازیگری رسیده‌اید؟

در همه حال تلاش می‌کنم بهتر و بهتر شوم و با هر کار، تفاوت‌هایی را به نمایش بگذارم. نمی‌توان برای همیشه در قالب یک کاراکتر ماند و درجا زد. این روزها تنوع، حرف اول را در کار بازیگران می‌زند. آن بازیگری موفق‌تر است که در نقش‌های متنوعی ظاهر می‌شود و با کارگردانان متفاوت و صاحب سبک کار می‌کند.

با این حال، برای شما بازیگری هنوز همان حال و هوای روزهای اول کار را دارد؟

طبیعتا. برای من کار بازیگری چیزی است که مستقیما از قلبم می‌آید. به همین دلیل وقتی جلوی دوربین هستم بازی نمی‌کنم. در این حالت دارم زندگی می‌کنم البته شاید در شکلی دیگر. سعی می‌کنم درد و رنج کاراکتر را بفهمم و آن را درد و رنج خودم بدانم. تماشاچی خیلی زود متوجه این نکته می‌شود و تلاش شما را درک می‌کند.

سال‌ها قبل بازی در درام ورزشی «چاک ده» را رد کردید. اما حالا با سلطان اولین فیلم ورزشی‌تان را ارائه می‌دهید.

آن زمان حال و هوای دیگری داشتم و نمی‌خواستم در نقش یک مربی فوتبال جلوی دوربین ظاهر شوم. فکر می‌کردم باید در فیلم‌های سرگرم‌کننده و تماشاچی‌پسند بازی کنم و نه یک درام نامتعارف و سنگین. رسانه‌ها هم تصویر دیگری از من به مردم داده بودند و تماشاگران هم چیز دیگری از من می‌خواستند. هوادارانم می‌خواستند فیلمی مثل «شریک/ پارتنر» بازی کنم تا «چاک ده». البته حالا هم در کارهای مردم‌پسند تجاری بازی خواهم کرد اما فیلم‌های غیرمتعارف هم در کارنامه سینمایی‌ام جای خاصی خواهند داشت. به باور من سلطان اولین فیلم ورزشی خوبی است که به بازار ارائه می‌شود!

فیلمنامه فیلم‌هایتان را چگونه انتخاب می‌کنید؟

خیلی ساده. وقتی داستان فیلم را برایم تعریف می‌کنند از آن خوشم بیاید، بازی در فیلم را قبول می‌کنم. اما اگر در تعریف اولیه چیزی از آن به دلم ننشیند، محال است به سراغ آن فیلم بروم. حتی اگر مجبور شوم دوباره آن داستان را بشنوم، باز هم در کلیت کار تاثیری نمی‌گذارد.

این روزها ژانر ترسناک طرفدار زیادی در هند پیدا کرده است. در یکی از آنها بازی می‌کنید؟

هرگز! هیچ وقت داستان فیلم‌های ترسناک را گوش نمی‌کنم که تصمیم بگیرم در آنها بازی کنم یا نه. از فیلم‌های ژانر ترسناک می‌ترسم! ترس نه و فیلم‌های ترسناک نه. حداقل این که فعلا علاقه‌ای به بازی در این نوع فیلم‌ها ندارم.

فیلم تازه عامرخان «کشتی/ دانگل» هم درباره ورزش کشتی است. گفته می‌شود او نسبت به رقابت فیلمش با فیلم شما کمی نگران است.

عامر ترسیده است؟ (می‌خندد) او چرا باید بترسد؟ فیلم‌های ما خیلی با هم تفاوت دارند. هر دوی ما هم می‌دانستیم که داریم در این فیلم‌ها بازی می‌کنیم. البته فکر کنم فیلم عامر کار بهتری باشد. راستش را بخواهید بدجوری در انتظار یک همکاری تازه با عامر در جلوی دوربین هستم. سال‌هاست که می‌گویند قسمت دوم «انداز آپنا آپنا» با بازی ما دو نفر ساخته خواهد شد. سال تمام می‌شود و خبری از آغاز تولید آن نیست.

وضعیت امروز سینمای هند

وضعیت امروز سینمای هند خوب است. تماشاگران استقبال خوبی از محصولات داخلی می‌کنند و در رقابت با فیلم‌های خارجی و هالیوودی، کارهای ما موفق‌تر است. ما بهترین تماشاچی را بین کشورهای منطقه داریم. آنها حامی وفادار تولیدات داخلی هستند و کمک می‌کنند تا این صنعت سرپا بماند. باید قدردان محبت آنها باشیم. واکنش طبیعی ما هنرمندان به این همه محبت این است که تلاش کنیم هر روز کارهای بهتر و سرگرم‌کننده‌تری برایشان تولید کنیم.

جالب است بدانید همانطور که گفته شد طبق سنت چند ساله صنعت سینمای هند، اکران عمومی ایام عید فطر به فیلم تازه ای از این خان بزرگ و مسلمان هند اختصاص دارد.

داستان فیلم در باره سلطان علی خان یک کشتی گیر روستایی است که در زندگی حرفه ای و خانوادگی با مشکلات بسیار زیادی روبروست.

او که اعتقادی به ناامیدی و باخت ندارد، با تلاش فراوان موفق به شرکت در مسابقات بزرگ ورزشی شهر دهلی شده و به عنوان قهرمان و برنده این مسابقات معرفی می شود.

سینمای هند فیلم های تازه خود را در روزهای جمعه اکران عمومی می کند، تا در سه روز پایانی هفته بتوانند انبوه تماشاگران مشتاق را جذب خود کنند.اما «سلطان» دو روز زودتر از زمان تعیین شده همیشگی و به عنوان فیلم ویژه ایام جشن عید فطر، به روی پرده سینماهای این کشور آسیایی می رود.

به نوشته سایت اینترنتی ایندیا اف ام، تحلیل گران افتصادی سینمای هند پیش بینی فروش کلانی برای کمدی درام تازه سلمان خان می کنند.

سال قبل و در ایام تعطیلات و جشن های عید فطر، کمدی درام «داداش جان باجرانجی» از این بازیگر به نمایش عمومی درآمد. این فیلم فروشی ۳۲۰ کروری (حدود ۵۰ میلیون دلار) در جدول گیشه نمایش سینماهای هند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عاشقشم

    • بدون نام

      عشق منه خیلی مهربون و با مزه است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج