۳۴۹۸۹
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

۶ نکته برای کاهش استرس در محیط کار

یکی از مهم ترین عواملی که موجب کاهش راندمان کاری و تمرکز کارمندان می شود استرس و نگرانی است. این امر در زندگی امروز و با توجه به وضعیت اقتصادی جهان اهمیتی فوق العاده دارد،

برترین ها: یکی از مهم ترین عواملی که موجب کاهش راندمان کاری و تمرکز کارمندان می شود استرس و نگرانی است. این امر در زندگی امروز و با توجه به وضعیت اقتصادی جهان اهمیتی فوق العاده دارد، چراکه مطالعات نشان می دهد تعداد افرادی که به این مشکل دچار هستند کم نیست.
در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که در کاهش استرس موثر هستند.


6 نکته برای کاهش استرس در محیط کار


مدیریت زمان

مدیریت زمان یکی از موثرترین عوامل در مبارزه با استرس است. اگر مرتبا حس می کنید که از برنامه ها عقبید و کارهایتان به موقع انجام نمی شود، ممکن است به ضعف مدیریت زمان دچار باشید. همیشه لیست کارهایی را که باید انجام دهید همراه خود داشته باشید. کارهایی که اولویت بیشتری دارند حتما باید علامت گذاری شوند. در پایان روز نگاهی به لیستتان بیندازید. در پایان هفته نیز لیست خود را مرور کنید. این کار روشی بسیار مناسب برای ایجاد تعادل و کنترل زمان است.

رویارویی با کشمکش ها

این کار از آنچه فکر می کنید آسان تر است. هرگاه بین همکاران اغتشاش و درگیری به وجود می آید، گرایشی به پادرمیانی و حل مشکل وجود دارد. در محیط کار قوانین متفاوتند. قبل از اقدام باید قوانین و عرف محل کار و نیز نقش خود را در آن سازمان در نظر بگیریم.

تقسیم کار

یکی از مهم ترین چیزهایی که دانشجویان رشته مدیریت در دانشگاه می آموزند، تقسیم کار است. تا مدتی پیش مدیر را به عنوان شخصی که می تواند کارها را از طریق افراد دیگر به سرانجام برساند می شناختند. معنای این حرف، سواستفاده از کارمندان و فشار آوردن به آنها نیست بلکه یک مدیر خوب کارها را به طور منصفانه تقسیم می کند و به کارمندانش احترام می گذارد. مراقب باشید شرح کار ها با هم همپوشی نداشته و نوعی سلسله مراتب بین کارمندان وجود داشته باشد.

نه گفتن

وقتی کارهایی را قبول می کنیم که از حد توانمان خارج هستند دچار استرس می شویم. اگر کارهایتان روی هم انباشته شده اند کار دیگری را قبول نکنید. آرام و منطقی باشید و در مورد وضعیتتتان توضیح بدهید مطمئنا رئیستان موقعیت شما را درک خواهد کرد.

استراحت و تفریح

اگر یکسره کار کنید و هیچ استراحتی نداشته باشید سلامتیتان به خطر می افتد. حتی خوردن چای یا رفتن به سوی آب سرد کن می تواند استراحتی برای ذهن و جسمتان باشد. می توانید به بیرون از ساختمان بروید و ۵ دقیقه قدم بزنید. با این کار می توانید دقایقی را به صحبت با همکارانی بگذرانید که آنها هم برای استراحت به آنجا آمده اند.
فضای کارتان را شخصی سازی کنید.
محیط کار شما تنها به خودتان تعلق دارد. شما نیمی از روز خود را در این محیط می گذرانید بنابراین باید آن را به نحوی مطابق با نظر و سلیقه خود تغییر دهید. اگر اتاقی جداگانه دارید عکس اعضای خانواده، قاب عکس های موردعلاقه، گلدان های زیبا یا تقدیرنامه هایتان را به فضای اتاق بیفزایید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج