۳۴۹۹۸۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

پایان رکوردگیری نهایی تیم ملی وزنه‌برداری

سهراب مرادی رکورد دنیا را شکست

سهراب مرادی، ملی‌پوش وزنه‌برداری کشورمان در رکوردگیری نهایی تیم ملی توانست به‌صورت غیررسمی یک کیلوگرم رکورد دنیا و ۱۲ کیلوگرم رکورد ایران را در حرکت دوضرب جابه‌جا کند.

خبرگزاری تسنیم: به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، رکوردگیری نهایی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان برای انتخاب پنج ملی‌پوش اعزامی به المپیک ۲۰۱۶ ریو، در سالن شهدای شهرستان کلاچای استان گیلان با حضور علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، مسعود رهنما، مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان و تعدادی از پیشکسوتان این رشته المپیکی از ساعت ۱۸ امروز (چهارشنبه) برگزار شد.

در این رکوردگیری سهراب مرادی، وزنه‌بردار دسته ۹۴ کیلوگرم کشورمان توانست در حرکت دوضرب وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی را بالای سر ببرد تا یک کیلوگرم رکورد دنیا را که در اختیار ایلیا ایلین قزاقستانی با ۲۳۳ کیلوگرم بود، بشکند. مرادی همچنین رکورد دوضرب و مجموع ایران را که در اختیار کوروش باقری با ۲۲۲ کیلوگرم در دوضرب و ۴۰۷ کیلوگرم در مجموع بود، در دوضرب ۱۲ کیلوگرم و هفت کیلوگرم در مجموع ارتقا بخشید.

همچنین سیدایوب موسوی (دسته ۸۵کیلوگرم)، علی هاشمی (دسته ۹۴ کیلوگرم)، سهراب مرادی (دسته ۹۴ کیلوگرم)، محمدرضا براری (دسته ۱۰۵ کیلوگرم) و بهادر مولایی (دسته فوق سنگین) در رکوردگیری حاضر شدند، ولی بهداد سلیمی با صلاحدید کادر فنی تیم ملی در این رکوردگیری شرکت نکرد.

رکوردگیری نهایی پنج وزنه‌بردار در این مرحله برگزار شد و در جلسه شورای عالی فنی فدراسیون وزنه‌برداری، وضعیت پنج ملی‌پوش اعزامی به المپیک ۲۰۱۶ ریو مشخص می‌شود.

سیدایوب موسوی، وزنه‌بردار دسته ۸۵ کیلوگرم تیم ملی دو بار پیاپی وزنه ۱۶۲ کیلوگرمی را نتوانست مهار کند، ولی در حرکت سوم وزنه ۱۶۵ کیلوگرم را بالای سر برد. وی در حرکت دوضرب فقط وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی را مهار کرد، ولی وزنه ۲۱۱ کیلویی را دو مرتبه انداخت تا با مجموع ۳۶۵ کیلوگرم به کار خود پایان دهد.

علی هاشمی، ملی‌پوش دسته ۹۴ کیلوگرم کشورمان نیز در حرکت یک‌ضرب ابتدا نتوانست وزنه ۱۷۲ کیلوگرمی را بالای سرببرد، ولی در حرکت دوم وزنه ۱۷۵ کیلویی را مهار کرد و در حرکت سوم، وزنه ۱۸۰ کیلوگرمی را بالای سر نبرد. او در حرکت دوضرب نیز وزنه ۲۱۲ کیلوگرمی را دو بار نتوانست مهار کند که در حرکت دوم خود با مصدومیت مواجه شد تا برای سومین بار به روی تخته نیاید.

سهراب مرادی، ملی‌پوش دسته ۹۴ کیلوگرم کشورمان در حرکت اول یک‌ضرب وزنه ۱۸۰ کیلوگرم را مهار کرد و در حرکات دوم و سوم نتوانست وزنه‌های ۱۸۵ و ۱۸۸ کیلوگرمی را بالای سر ببرد. مرادی در حرکت دوضرب وزنه ۲۲۵ کیلوگرمی را مهار کرد و سپس وزنه ۲۳۴ کیلویی را بالای سر برد تا در حرکت دوضرب یک کیلوگرم رکورد دنیا و ۱۲ کیلو گرم رکورد ایران را ارتقا داد. در مجموع نیز هفت کیلوگرم رکورد ایران را جابه‌جا کرد. مرادی با مجموع ۴۱۴ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

محمدرضا براری، وزنه‌بردار دسته ۱۰۵ کیلوگرم ایران نیز در حرکت اول یک‌ضرب وزنه ۱۸۰ کیلوگرم را مهار کرد، ولی در حرکت دوم و سوم نتوانست وزنه ۱۸۵ کیلوگرمی را بالای سر ببرد. براری در حرکت دوضرب فقط وزنه ۲۲۰ کیلویی را بالای سر برد و دو مرتبه وزنه ۲۲۵ کیلوگرمی را نتوانست مهار کند تا با حدنصاب مجموع ۴۰۰ کیلوگرم به کار خود پایان دهد.️

براساس این گزارش، بهادر مولایی، ملی‌پوش دسته فوق سنگین کشورمان هم در حرکت اول یک‌ضرب وزنه ۱۹۰ کیلویی را بالای سر برد، ولی در حرکت دوم و سوم وزنه ۱۹۵ کیلویی را نتوانست مهار کند. او در حرکت دوضرب وزنه ۲۴۰ کیلویی را فقط بالای سر برد و دو مرتبه وزنه ۲۵۲ کیلوگرمی را نتوانست مهار کند و با مجموع ۴۳۰ کیلوگرم رکورد گیری نهایی را به پایان رساند.

نتایج یک‌ضرب، دو ضرب و مجموع رکوردگیری به شرح زیر است:

سیدایوب موسوی: حرکت یک‌ضرب ۱۶۵، دوضرب ۲۰۰ و مجموع ۳۶۵ کیلوگرم

علی هاشمی: حرکت یک‌ضرب ۱۷۵، دوضرب ۲۱۲ و مجموع ۳۸۷ کیلوگرم

سهراب مرادی: حرکت یک‌ضرب ۱۸۰، دوضرب ۲۳۴ و مجموع ۴۱۴ کیلوگرم

محمدرضا براری: حرکت یک‌ضرب ۱۸۰، دوضرب ۲۲۰ و مجموع ۴۰۰ کیلوگرم

بهادر مولایی: حرکت یک‌ضرب ۱۹۰، دوضرب ۲۴۰ و مجموع ۴۳۰ کیلوگرم
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جمشید

      سلام بااین رکورداقای مرادی حتما سه وزنه برداردرالمپیک روسکوداریم امیدوارم هرسه هم طلا باشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج