۳۵۰۰۲۸
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

فروش فرش چینی به نام فرش ایرانی!

رئیس مرکز مطالعات گردشگری معتقد است که بازارهای آنلاین صنایع دستی برای مردم جذاب نیستند؛ اما چرا او چنین اعتقادی دارد؟

اقتصاد نیوز: رئیس مرکز مطالعات گردشگری معتقد است که بازارهای آنلاین صنایع دستی برای مردم جذاب نیستند؛ اما چرا او چنین اعتقادی دارد؟

اسماعیل قادری با بیان اینکه تنها برندسازی محصولات دستی ایران کالایی که جایگاه وقعی خود را در دنیا پیدا کرده فرش دستباف است، اظهار کرد: اما این عرصه هم نتوانسته در یک چارچوب مشخصی در بازار عرض اندام کند. می‌بینیم برخی کشورها مانند چین و هند فرش تولیدی خود را با نام فرش ایرانی در بازار می‌فروشند.

وی خاطرنشان کرد: البته این نشان می‌دهد فرش ایران در بازار جهانی به عنوان یک صنعت رسمی جایگاه خاص خود را پیدا کرده و برند شناخته شده‌ای است. اما باید اقداماتی در بازار صورت گیرد تا این کشورها نتوانند از روی این فرش‌ها کپی کنند و تقلب کنند.

قادری افزود: صنعت فرش جایگاه خوبی را در بازارهای جهانی دارد اما در بین باقی صنایع ایران و در داخل کشور جایگاه کمتر شناخته‌ شده‌ای را دارد. متاسفانه صنایع دستی ایران در برندسازی ضعیف عمل کرده و در دنیای تجارت نتوانسته بازاریابی قوی از خود نشان دهد.

رئیس مرکز مطالعات گردشگری در پاسخ به این سوال که صنایع دستی ایران در فضای مجازی و بازارهای آنلاین تا چه میزان مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند و خرید و فروش می‌شوند، گفت: برخی سایت‌ها فروش اینترنتی صنایع دستی را رایج کرده‌اند اما در حوزه صنایع دستی معمولا گردشگران به دنبال خرید حضوری صنایع دستی هستند و بالطبع این خرید و فروش‌ها از طریق حضوری معنا پیدا می‌کند و متقاضی بیشتر دوست دارد از تمامی محصولات صنایع دستی دیدن کند و بعد انتخاب کند. از طرفی زمانی فروش اینترنتی معنا پیدا می‌کند که صنایع دستی به یکی از ضرورت‌ها، ابزارهای مورد نیاز و وسایل روزمره زندگی مردم تبدیل شوند. آن زمان اگر نیازمندی ما محصولات دست‌ساز باشد، باید به سایت‌های فروش رجوع کنیم و محصولات‌مان را برای خرید انتخاب کنیم. اما چون هنوز مردم صنایع دستی را به عنوان یک کالای ضروری نگاه نمی‌کنند، هنوز بازارهای آنلاین فروش جایگاه مناسبی را در اذهان عمومی پیدا نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری با صنایع دستی رابطه مستقیم دارد، وجود کارگاه‌هایی در نقاط مختلف کشور را موثر است زیرا در این صورت گردشگر نحوه ساخت صنایع دستی را می‌ببیند و انگیزه خرید پیدا می‌کند، بیان کرد: در صنعت گردشگری، مبحثی با عنوان گردشگری خلاق داریم که در این فصل از گردشگری یکی از شیوه‌ها بازدید از همین کارگاه‌های صنایع دستی پیشنهاد شده است.

گردشگر در حین تماشای نزدیک از یک کارگاه صنایع دستی در ساخت این محصول مشارکت می‌کند و همین باعث می‌شود گردشگران به خرید محصولات دستی ترغیب شوند. در برخی اوقات گردشگر می‌تواند پشت چرخ سفالگری بنشیند و محصول سفالی را به همراه تولیدکننده یا به تنهایی بسازد و این بسیار لدت بخش است.

قادری در پایان گفت: همین اقدامات باعث جذابیت صنایع دستی می‌شود و به نظر می‌رسد یکی از کارهای اساسی که باید در حوزه گردشگری انجام شود، گشایش درهای کارگاه‌ها و تولیدی‌های صنایع دستی رو به گردشگران است تا مسافران از نزدیک این محیط‌ها را ببینند. زمانی که گردشگر از نزدیک فرآیند تولید ساخت صنایع دستی را می‌بیند و در آن مشارکت می‌کند بیشتر علاقمند به این حوزه می‌شود و به خرید محصولات دست‌ساز ترغیب می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وطن

      خوب ما هم برای تلافی تمام چیزای بنجل داخلی را بعنوان چینی به سایر کشورها صادر کنیم مثلا ماشین های داخلی را..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج