۳۵۰۰۲۹
۳۹ نظر
۵۰۰۸
۳۹ نظر
۵۰۰۸
پ

دلیل فوت کیارستمی از زبان فرزندش

به دنبال انتشار خبرهایی مبنی بر احتمال "خطای پزشکی" در روند معالجه عباس کیارستمی، فرزند این کارگردان گفت که موضوع فقط شخص پدرش نیست، بلکه «یک معضل بزرگتری است که باید به آن معضل نگاه شود و این که چگونه می‌شود این معضل برطرف شود». وی تأکید کرد که حل این «معضل پزشکی»، جزو وظایف وزارت بهداشت است.

پایگاه خبری انتخاب: به دنبال انتشار خبرهایی مبنی بر احتمال "خطای پزشکی" در روند معالجه عباس کیارستمی، فرزند این کارگردان گفت که موضوع فقط شخص پدرش نیست، بلکه «یک معضل بزرگتری است که باید به آن معضل نگاه شود و این که چگونه می‌شود این معضل برطرف شود». وی تأکید کرد که حل این «معضل پزشکی»، جزو وظایف وزارت بهداشت است.

"احمد کیارستمی" که اکنون برای پیگیری روند انتقال پیکر پدرش در پاریس به سر می‌برد، گفت که مرگ پدرش بر اثر "آمبولی" (لخته شدن خون) و سکته وسیع مغزی بوده است.

او اضافه کرد که خانواده کیارستمی از این پس «از راه درست» به اطلاع‌رسانی بیشتر در زمینه پرونده پزشکی عباس کیارستمی خواهند پرداخت و «برخورد احساسی» در این زمینه به کسی کمک نخواهد کرد.

احمد کیارستمی که با رادیو فرانسه گفتگو می کرد، بار دیگر با رد شایعه سرطان پدرش، گفت که امیدوار است پرونده عباس کیارستمی به عنوان «یک مشکل همگانی» به صورت «درست‌تر و ریشه‌ای‌تر» پیگیری شود و این پیگیری «تأثیر مثبتی برای برداشتن این مشکل در جامعه پزشکی ایران» داشته باشد.

فرزند کیارستمی همچنین گفت که در چند روز آینده تمرکز اصلی خانواده او، انتقال پیکر عباس کیارستمی از فرانسه به ایران است.

حجت‌الله ایوبی معاون وزیر ارشاد، در گردهمایی سینماگران به مناسبت درگذشت این کارگردان در موزه‌ سینما در تهران گفت: «اگر قصوری در پرونده‌ی پزشکی عباس کیارستمی رخ داده باشد، وزارت بهداشت خود به این موضوع رسیدگی می‌کند و نیازی نیست ما در ارشاد پرونده را پیگیری کنیم».

خانواده کیارستمی پیشتر اعلام کرد که این کارگردان در نیمه دوم اسفند گذشته برای «جراحی انتخابی پولیپ روده» به اتاق عمل رفت. این درحالی است که رضا پایدار معاون وزیر بهداشت، علت اولین جراحی عباس کیارستمی را «مشکل روده‌ای و برای پیشگیری از پیشروی سرطان» عنوان کرده است.

همچنین احمد کیارستمی، پیش از این در واکنش به یادداشتی در صفحه فیس بوک خود نوشت: «وضعیت درمان پدرم بسیار نامناسب بود و صدمه‌هایی غیرقابل برگشت ایجاد شد که عمدتاً به دلیل اشتباه پزشکان معالج بود».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام،

      متأسفانه پیش فرض غلطی که نزد تقریبا همه دکترها است سنّ بیمار می‌باشد. انگار این دکتر است که باید تعیین کند مریض کی‌ باید بمیرد. در این مورد هم مطمئن هستم بدون اینکه بفهمند مریض آدم متشخصی است و فقط با در نظر گرفتن سنش نهایت بی‌دقتی را در عمل جراحی انجام داده‌اند. ببینید سر بقیه مردم عادی چه می‌‌آید. پیش دکترهای ایرانی‌ از شصت سال به بالا دیگه فقط باید بری بمیری و هیچ دامنی رویت اثر ندارد بنابراین تلاشی هم برای درمان انجام نمی‌دهند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا همین طوره از نظر دکتر ها بالای 60 سال ادم نیست

    • بدون نام

      در ایران قصاب ها به مراتب از پزشکان تبحر دارند و اگر جای قصاب ها با تعداد زیادی از گجراحان را جابجا کنیم ، نتیجه بهتری عاید می شود .

    • وطن

      در سطح دنیا اطباء ایرانی بهترین ها بودن الان چرا پزشکان میهن اینقدر از نظر پزشکی پسروی کردن؟؟؟؟ شاید دلیل اصلیش اینکه از حرفه خود فاصله گرفتن و فقط به فکر کارو کاسبی هستن و تمرکزی در حرفه خود ندارن

    • وطن

      بیچاره مردم عادی موش آ مازیشگاهی هستن واسه پزشکان ،کاش سهمیه بندی ها را برای کنکور حذف میکردن تا افراد بیسواد بواسطه این سهمیه ها توی بهترین رشته ها و دانشگاهها نمی رفتن و خروجیش یه همچین پزشکانی نمی شد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یواش داداش!به این نیروهای ارزشی جسارت نکنید که به بعضیها خیلی زیاد بر می خورد و همه چیز را ارزشی می کنند!

    • ایرانی

      پزشکی ایران فاجعه جهانی است

    • بدون نام

      هر آدمی وقتی به پیری می رسه باید این دنیا را ترک کند دسه دسته آدمها دارن در دنیا ترور می شوند ما باید بشینیم غصه بخوریم چرا یک آدم 76 ساله مرده بابا جوونها سکته می کنند می میرند نکنه ایشونات از ما بهترون بوده خبر نداشتیم

      پاسخ ها

      • user

        چقدر شما با شعور تشریف دارین
        واقعا خجالت نکشیدی چنین اظهار نظری کردی یعنی همه باید بدونن تو فهم و درکت در چه حد و اندازه ای هست باورکن حرف نزنی سنگین تری

      • بدون نام

        خواستی یه چیزی گفته باشی که بگن توام آدمی .آره؟

    • بدون نام

      پدر نازنینم در اثر کوتاهی پزشکان از دست رفت. یکی از دوستان کاملا درست گفته اند متاسفانه پزشکان اصلا وجدان ندارند و در مورد بیماران مقداری مسن بسیار کوتاهی میکنند.
      قبلا درسی به نام اخلاق در پزشکی بود فکر کنم تازگی ها به پول در پزشکی تغییر یافته است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باور کنید در جامعه پول پرست,که ما گرفتارش هستیم,اخلاق و معنویت تنها نشانه بلاهت شمرده می شودو هیچ تاثیر عملی ندارد.پول داشته باش و روی سبیل اعلیحضرت نقاره بزن!

    • ف ع

      اره والاه حدود دو ماه پيش برادر جوانم را در حالي كه سالم بود با زدن يك بالو كشتن انگار نه انگار مثل اينكه يك پشه مرده خدا مي دونه از دست اين دكترا بايد به كي شكايت كنيم خد انشاالاه جوابشونو بده و سر عز يزانشون بياره تا بفهمن مردم چي ميكشن

    • شهین رفیعی

      سلام در ایران متاسفانه آمبولی زیاد شده علت بی دقتی پزشکان هست که آمپولی که بابد قبل از عمل تزریق بشه نمیکنند چقدر جوانان به این علت که تشخیص ندادن آمبولی هست اکسیژن به فرد نمیرسه درجا مینیره خیلی پزشکان ما بی دقت شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا بحال چیزی به این مزخرفی نشنیده بودم
        امبولی در ایران زیاد شده؟؟؟؟؟!!!!!!!

    • بدون نام

      تعجب آوره. چرا برای درمان به پزشکان فرانسه مراجعه نکرده؟

    • بدون نام

      اکثر پزشکان فقط پول برای آنها مهم است و اکثرا در مطبها در حال تجارت و جان بیمارت مهم نمیباشد

    • ترسو

      قبلا بهترين دانش آموزان رشته تجربي ، وارد دانشكده پزشكي ميشدن و قبل از اونام بهترين بهترينها ، استادشون ميشدن طبيعتا سواد و تبحر كافي بدست مياردن ، از اونجاييكه ديگه هيچ چيزي در جاي خودش قرار نداره !؟ پسر فلاني بودن !؟؟ كه همگي خوب واقفيم ! نتيجه همينه كه مي بينيم و بايد منتظر بدتر شدن و انتظار فاجعه هم داشته باشيم ! و ..... يادمون باشه كه وقتي اخلاق از جامعه اي رخت بربندد ، و " صداي اعمالمون آنقدر بلند باشد كه حرفهايمان شنيده نشود " ! نتيجه بهتري از اينكه هست نخواهيم گرفت !
      حالا ببينم چقدرشو سانسور ميكنيد ........

    • بی نام

      واقعا درست است که بعصی از به اصطلاح دکتر باید بروند

    • بی نام

      متاسفم متاسفم ازاینکه بگم بیشتردکترای ماباکمال تاسف کارشان رابه خوبی انجام پزشکی که برای جان مردم قسم خوردن ولی متاسفانه این اتفاق برای منه پارتی نداروقتی سن بیمارم روپر سیدن انگارنه انگاراین بیمارداخل بیمارستانه نه توی پارک وبعدازمدتی فوت کردبه خاطربی توجه ایی پزشک بایدشکایتم رابه کدوم ارگان دلسوزوپشتیبان مردم میبردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      تازه اینا که پزشکای قدیمی هستن الان وقتی طرف از نظر ذهنی عقب افتادست بعد با این که پدرش زنده و سالمه با سهمیه شهید میره پزشکی میخونه معلومه در آینده چه پزشکایی تحویل جامعه میشه دیگه

    • حسن

      چرا کسی به داد ما نمیرسد خداااااااااا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط منتظری یه ناجی بیاد همه چیزو برات درست کنه.
        خودت به داد خودت برس.

    • ali irani

      توی یکی از شهرستان ها پزشکی مشغول طبابت!بود(اسم پزشک وشهر رو به دلیل اخلاقی نمیارم).
      این آقا(پزشک)توی مطبش معامله از مرغ و خروس محلی وچراغ والور ولوازم خانگی و خودرو و املاک و......گرفته تا گاو و گوسفند و اسب وحتی سگ رو انجام می داد!
      یه دفعه چند سال پیش رفتم مطبش،دیدم حدود بیست تاکارتن روی هم چیده بود. پرسیدم:دکتر اینا چی هستن؟
      گفتش:چراغ والورن. دیدم فروشنده مفت میفروشدشون،منم خریدم تا توی زمستون بفروشم!!!

    • علی

      روحش شاد و یادش گرامی . خدا کند که در پرواز ایشان به ملکوت علا اغراض سیاسی..... در کار نباشد .

    • بدون نام

      قبلا هر کس هوش، استعداد و علاقه داشت پزشک میشد برای همین پزشکی ایرانی توی دنیا خوش نام بودن اما حالا هر کس پول یا سهمیه داره پزشک میشه واسه تجارت نه برای درمان درد مردم، اگه بخوان این وضعیت درست شه باید در آزمون ورودی پزشکی تجدید نظر شه مثلا حذف سهمیه از رشته پزشکی

    • مژده صلاحی

      با سلام و احترام
      ادم از درگذشت هر انسانی ادم متاثر میشه.حالا مرحوم کیارستمی که جای خود را دلرند.امیدوارم روحشون قرین رحمت خدا قرار بگیرد و خانواده این عزیز هم دردی مارا پذیرا باشند.من خودم دلم از دست دکترا خونه،دوسال رفتمو اوندم.متهم به دیسک کمر و عمل مینسک پا و اسپاسم پا بودم.چندین دکتر فوق متخصص که تحصیلات اروپایی داشتن رفتم و هرگز کسی به من نگفت ام.ار.ای مغز بیار.که بالاخره ی دکتری تشخیص ام اس داد.اگه همون موقع میفهمیدم زودتر مانع پیشرفتش میشم.خدا از سر تقصیراتشون بگذره...

    • بدون نام

      با سلام متاسفانه خطای پزشکی در مملکت ما زیاد است به مسولیتی پزشک و خدمات پس از عمل مادر منهم یک چینین موردی داشت متاسفانه

    • سارا

      دایی من را در سن 68 سالگی بعلت بیماری روده در بیمارستان نزیدیک بود بستری نکنند تا اینکه بما در گوشی یاد دادند بگوییم 59 سال دارد ( زیر 60 سال) تا بستری شد.

      پاسخ ها

      • احسان

        سلام دایتون شناسنامه که نداشت ؟ نکنه اونم صغر سن گرفتین؟

      • بدون نام

        خانم اینقدر چرندیات نگید

        گناه دارد به خدا

    • بدون نام

      براي مردم اهل نيرنگ و كلاهبرداري نصف اين پزشكان از سرشان زيادند. كلا همه در ايران صاحب نظرند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه اون پسر احمق فکر میکرد تو فرانسه اکسیر سلامتی میدهند؟

        باباش حالش خوب بود , تو خونه بود ,
        پول داده با امبولانس هوایی ببرندش اون دنیا

        حداقل امریکا میبردی
        پزشکان اروپا از بیسواد ترین پزشکان جهان هستند
        حتی هند پزشکی اش از اروپا بسیار بهتره

    • سارا

      من خودم بخاطر تجویز اشتباه پزشک بدنم ضعیف شده با اینکه جوان هستم نمیتونم روی پای خودم بایستم بعد از چند لحظه ایستادن میخورم زمین فقط بخاطر اینکه داروی اشتباه به من داده بود من ک راضی نیستم زندگیم مختل شده

    • جواد نوروزی

      شعور در انسان باعث میشه در حد یک انسان بالغ تصمیم گیری کنید فرقی هم نداره با سواد هستید یا نیستید .
      اگر پزشکی بی شعور بود به پزشکی خرده نگیرید چون پزشکی جزو علوم تجربی هستش و علوم تجربی با خطا بدست میاد.
      و چه بی سواد هایی که بی شعور هستند و در مطب پزشک دستور میدند پزشک چه بنویسد و اگر ننوشت درخواست برگشت حق ویزیت را میکنند.

    • اميد

      يكي از اقوام ما بر اثر التهاب كيسه صفرا در يكي از بيمارستان هاي شيراز كه عمدتا پزشكان تازه كار در آن فعاليت دارند بستري شد پزشك معالج عمل جراحي را به يكي از دانشجويان خود سپرد در حين عمل جراحي اشتباها يكي از رگهاي اصلي پاره شد و همين مساله باعث مرگ اين جوان با دو فرزند خردسال شد آيا اسم اين جنايت نيست و نبايد به اين بهانه كه اشتباه پزشكي اجتناب ناپذير است با آن برخورد كرد.

    • من پزشک نستم اما انسان هستم

      دوستان عزیز پروژه پزشک ستیزی سناریویی از پیش تعیین شده با اهدافی خاص است.لطفا شتابزده و بدون اطلاعات صحبت نکنید.
      خطای پزشکی سومین علت مرگ در ایالات متحده است.به جای اظهار نظر در موردیکه هیچ اطلاعی نداریم سرانه مطالعه خود را بالا ببرید.پزشکان ما جز بهترین های جهانند.من نمیدانم چرا ما ایرانی ها درآمدمان را با یک بازیگر یا بازیکن فوتبال یا یک دلال که میلیاردها هستند مقایسه نمیکنیم و دائم در حال مقایسه درآمد با پزشکانی هستیم که 30 سال از سالهای طلایی زندگیشان را در حال درس خواندن و سختی کشیدن بودند؟
      آیا مافیای خاصی جلوی پزشک شدن ما را گرفته بود؟
      آیا علت حقوق کم شما تقصیر پزشکان است؟
      توقع درمان مجانی را دارید؟در تمام دنیا هزینه های درمان بسیار سنگین است که البته سیستم بیمه قوی هم دارند.
      شما فقط در این پست ها عقده گشایی کرده اید.
      التماس تفکر

    • یک بی نام با عقل

      دکتر بد اون هایی هستند که خودخواه و پر رو هستند ونمی گزا ند که پزشکان خوب ایرانی وارد بازار کارشوند نه اونهایی که یک فرد بی هنر و بی سواد پیر پاتال رو جراحی کرد به امید بهبودی هنرمند یک پزشک هست که درس میخونه زحمت میکشه جون انسان هارو نجات میده و یک میلیونیوم زحمتش درامد نداره نه یکی که ۴ تا فیلم اکلی بی معنی میسازه صد هزار برابر زحمتش پول درمیاره پزشکان ایرانی از بتهرین و باسواد ترین ها هستن اما فیلم سازان و هنرمندان ما از فاسدترین و پول مفت بگیرترین هاهستند بهامید روزی که نسل این هنرمندان بی هنر همه از روی زمین محو بشه

    • لیلا

      من هم در اثر اشتباه پزشکی داشتم فوت می شدم بعد از عمل آمبولی شده بودم و نمی دونستم فقط شانس آوردم لخته از پاهام شروع شد و ورم کردم تا برسم بیمارستان تنگی نفس گرفتم و در برگه ترخیص دیدم که نوشته بودن آمبولی ریوی یعنی اگه چند لحظه دیر می رسیدم سکته ششی کرده بودم و فوت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج