۳۵۰۰۷۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«روایت» ماهنامه ی دوست داشتنی است، هر شماره با اختصاص تمام صفحات مجله به یک موضوع خاص و تحلیل کاملش و جامعه شناختی آن کلی نگاه می دهد.

برترین ها - ایمان عبدلی:

کیوسک: «روایت» ماهنامه ی دوست داشتنی است، هر شماره با اختصاص تمام صفحات مجله به یک موضوع خاص و تحلیل کاملش و جامعه شناختی آن کلی نگاه می دهد، در این شماره مساله ی آموزش با نگاه ریز بین نویسندگان مجله در قالب های مختلف بررسی شده، گفت و گو و مقاله و روایت.

حتی استفاده از تصویر مدارس جغرافیاهای مختلف و سبک آموزشی آن ها در تصویری کردن فهم مساله کمک می کند که در رابطه با موضوع مورد بحث دید بهتری پیدا کنید، روایت هر دو ماه یک بار چاپ می شود و تا کنون با دست مایه قرار دادن موضوعاتی چون: موسیقی پاپ، شمال و نسبت تهرانی ها با آن و آموزش و پرورش، مجله ای خوش خوان را به کیوسک عرضه کرده است، روایت ده هزار تومان قیمت دارد و ویژگی خاصش راحت خوان بودنش است، مفاهیم دشوار را ساده عرضه می کند.


کتاب: شاید خیلی جالب نباشد که مرگ بهانه ی رجوع به افراد باشد، اما خب حافظ به روایت کیارستمی مثل سعدی و نیما به روایت کیارستمی آثاری است که هیچ وقت از رونق نمی افتد، کتاب های در قطع کوچک که می توانید همه جا همراه داشته باشید و با نگاهی ذهن را پرت کنید لای انتخاب های کیارستمی از آثار بزرگان شعر کلاسیک، باور کنید خیلی بیشتر از شعرک های بی منبع و اعتبار تلگرامی می چسبد، کیارستمی هم به غایت سلیقه و دوق هنری اش را در انتخاب هایش لحاظ کرده، شعر خوانی هم که تنبلی ندارد، آن هم انقدر گزیده و دست چین، هیچ بهانه ای نمی ماند و بروید و بخرید و کلی نرم شوید و حظ ببرید.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته


تماشاخانه: نمایش «سزارین» کاری از محمدرضا تک زارع در تماشاخانه ایرانشهر با بازی آرش لطفعلیان، نمایش تک بازیگر است و ساختار غیر خطی دارد و البته داستان عجیب و جذابی دارد، مردی که به استخدام دیگران در می آید تا کتک بخورد همین، اما اگر به تمشای «سزارین» می روید حتما تر و تازه باشید چون با نمایشی جدی و درگیرکننده طرفید که به مخاطبش باج نمی دهد و دئما مخاطب را مورد سئوال قرار می دهد، مونولوگی پازل مانند که باید خودتان تکه های مختلف روایت را کنار هم بچینید و تنهایی انسان را درک کنید.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

در «سزارین» از کارتون های خاطره انگیز دهه شصت به سبب ماهیت ایدئولوژیکی که دارند بهره برده شده، لازم به ذکر است که زمان نمایش کلا ۳۵ دقیقه است و فرم و محتوای این کار هیچ ارتباطی با جریان این روزهای سالن ها تئاتر ندارد و کاری خلاقانه است.


اکران: «زاپاس» ساخته ی برزو نیک نژاد با بازی بازیگرانی نظیر: امیر جعفری، جواد عزتی، الناز حبیبی و...کلی بازیگر تلویزیونی دیگر داستانی کمیک را در جغرافیای سر سبز و زیبای رامیان در استان گلستان روایت می کند، «زاپاس» در مجموع چیز خاصی ندارد که شما را غافلگیر کند و یا از لحاظ بصری فضایی داشته باشد که در سینما به تماشایش بنشینید، «زاپاس» هم مثل غالب تولیدات سینمایی به دلیل فقر امکانات و با توجه به ترکیب بازیگران بی نهایت شبیه یک فیلم تلویزیونی است(حتی زوج تلویزیونی الناز حبیبی و جواد عزتی در اینجا تکرار شده) اما با توجه به تمام این نقایص باز هم برای یک آخر هفته شاد و تعطیل انتخاب بدی نیست، حداقل خانوادگی است و شوخی های سطحی اش کامتان را تلخ نمی کند.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته


پیشنهاد ویژه: نبرد آلمان و فرانسه در یورو از آن بازی هاست که نباید از دستش داد، فوتبالی به معنای واقعی کلاسیک، امشب ساعت 23:30، مورد دوم این که دی وی دی کارهای کیارستمی در دسترس است و در فروشگاه های رسمی به راحتی پیدا می شود، حالا که مرگ آقای کارگردان صفحات مجازی همه ی ما را متاثر کرده چه بهتر که اگر تا به حال با سینمای کیارستمی آشنا نشده ایم با صرف مبلغ کمی از دنیای بزرگ کارگردان شهیر ایرانی استفاده کنیم. طعم گیلاس، زیر درخت زیتون، باد ما را خواهد برد، کپی برابر اصل، مشق شب، قضیه شکل اول شکل دوم ، شیرین و...را تجربه کنیم.


کنسرت: امید حاجیلی در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی در تاریخ ۲۲ تیرماه و ۲۵ تیرماه اجرا خواهد داشت، کنسرتی که تا کنون با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده، روزبه نعمت اللهی هم ۲۸ تیرماه در همان جا اجرا خواهد داشت که البته مخاطبان محدود تری دارد. کنسرت های زیادی در راه است و طبیعتا مطابق هر سال پس از پایان ماه رمضان بازار اجراها داغ است تقریبا از اول مردا تا آخر این ماه غالب خوانندگان پاپ به روی صحنه خواهند رفت از زانیار خسروی تا ناصر چشم آذرو محسن یگانه و...

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج