۳۵۰۱۳۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تداوم هوای سالم برای تهران

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به کاهش آلاینده ذرات معلق در هوا گفت: کیفیت هوای پایتخت با شاخص ۸۲ همچون روز گذشته در شرایط سالم قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا: معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به کاهش آلاینده ذرات معلق در هوا گفت: کیفیت هوای پایتخت با شاخص ۸۲ همچون روز گذشته در شرایط سالم قرار دارد.

محمد رستگاری افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز، با کاهشی ۱۴ واحدی نسبت به روز گذشته در شرایط سالم قرار دارد.

وی با اشاره به کاهش میانگین غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از ۷۱ به ۶۱ نسبت به شبانه روز گذشته افزود: همچنین در این مدت میزان آلاینده های منواکسید کربن نیز از ۳۷ به ۳۱، ازن از ۸۷ به ۵۸، دی اکسیدگوگرد از ۲۰ به ۱۵و دی اکسیدنیتروژن از ۷۷ به ۵۶ کاهش داشتند.

رستگاری اظهار کرد: ایستگاه های شهرداری منطقه چهار، پارک رز(منطقه ۲۲)، پارک شکوفه(منطقه ۱۴) و شهرداری منطقه ۱۵ هرکدام با شاخص اعداد ۱۱۹، ۱۱۱ و ۱۰۹ آلوده ترین نقاط جوی شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران افزود: ایستگاه های دانشگاه تهران(منطقه شش)، پیروزی(منطقه ۱۶) و صدر(منطقه سه) هرکدام با شاخص اعداد ۵۳، ۵۴ و ۵۶ کمترین آلاینده های جوی را در بین مناطق شهر تهران در این مدت داشتند.

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران، کیفیت هوای پایتخت همزمان با عید سعید فطر و آغاز تعطیلات و سفرهای تابستانی پس از سه روز قرار گرفتن در شرایط ناسالم برای گروههای حساس، روز گذشته (چهارشنبه) در شرایط سالم قرار گرفت.

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم ( زرد )، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی ) تعیین شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج