۳۵۰۳۸۷
۱ نظر
۵۰۲۶
۱ نظر
۵۰۲۶
پ

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (۹)

«عجیب تر از علم، فراتر از واقعیت»، عنوان مطلب جدیدی در بخش سرگرمی مجله اینترنتی برترین ها است که سعی دارد به روزترین و عجیب ترین رخداد های طبیعی و غیر طبیعی، دستاوردهای شگفت انگیزِ دنیای علم، کشفیات عجیب در سرتاسر دنیا و همچنین عجایب خلقت را بررسی کند و با توضیحاتی علمی و دقیق آن را خدمتتان تقدیم کند. پس اگر می‌خواهید از این قطار عجیب و پرهیجان عقب نمانید، با این مطالب همراه باشید.

برترین ها : «عجیب تر از علم، فراتر از واقعیت»، عنوان مطلب جدیدی در بخش سرگرمی مجله اینترنتی برترین ها است که سعی دارد به روزترین و عجیب ترین رخداد های طبیعی و غیر طبیعی، دستاوردهای شگفت انگیزِ دنیای علم، کشفیات عجیب در سرتاسر دنیا و همچنین عجایب خلقت را بررسی کند و با توضیحاتی علمی و دقیق آن را خدمتتان تقدیم کند. پس اگر می‌خواهید از این قطار عجیب و پرهیجان عقب نمانید، با این مطالب همراه باشید.

مثل همیشه منتظر نظرات سازنده شما هستیم.

******

گل سرخ میکروسکوپی

این گل سرخ میکروسکوپی را «وین ال. نوردیون» دانشجوی فوق دکتری از مدرسه مهندسی و علوم کاربردی هاروارد به وجود آورده است. برای ساخت این ساختار گل مانند، نوردیون و همکارانش نمک کلرید باریم و سیلکات سدیم (معروف به شیشه مایع) را در بِشر آب حل کردند. به طور طبیعی، دی اکسید کربن هوا در آب حل می شود و به این ترتیب واکنشی صورت می گیرد که در اثر آن بلورهای کربنات باریم رسوب می کنند. در اینحالت، «پ.هاش» (پی.اچ) محلول پیرامون بلور پایین می آید و به این ترتیب با شیشه مایع واکنش می دهد. این واکنش دوم به ساختارهای بلوری، یک لایه سیلیس می افزاید و اجازه می دهد که بلورهای کربنات باریم به شکل گیری خود تا زمانی که شبيه به گل شوند ادامه دهند

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (9)


دندان عظیم الجثه

دندان کشف شده از مگالودون، کوسه ای در کارولینای شمالی که پانزده میلیون سال پیش می زیسته نشان از عظمت این جانورِ ما قبل تاریخ با وزنی بین هفتاد تا یکصد تن دارد. این کوسه تقریبا 30 برابر یک کوسه ی سفید جثه داشته است.

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (9)


کوسه درخشان

محققان گونه جدیدی از کوسه‌ها را کشف کردند که می‌تواند عمق دریای تیره را برای اهداف و نیازهای خود روشن کند. پژوهشگران می‌گویند این گونه تازه کشف شده که Etmopterus benchleyi نام دارد تنها چراغ کوسه کشف شده در ساحل اقیانوس آرام در آمریکای مرکزی است. این گونه جدید تنها یکی از 40 گونه چراغ کوسه‌ها با توانایی درخشش در اقیانوس‌ها است. گونه‌های جدید را می‌توان از نزدیک‌ترین خویشاوندان آنها بر اساس ترکیبات رنگ‌آمیزی، اندازه گیری‌های تناسبی بدن ،ترتیب برجستگی‌های ریز پوستی و اندازه آنها در زمان بلوغ تشخیص داد.

ویکی واسکوز رهبر این پژوهش اظهار کرد: رنگ بدن این کوسه ها سیاه است که در دیگر چراغ کوسه‌ها به رنگ خاکستری و قهوه دیده می‌شود. این کوسه تازه شناسایی شده همچنین دارای فتوفورهای متعدد است که دارای اندام‌های کوچک فنجانی شکل بوده و به چراغ کوسه‌ها توانایی درخشش می‌دهند. واسکوز گفت که ‌کوسه‌های دیگر در سراسر شکم خود دارای فتوفور هستند اما کوسه جدید دارای تعداد کمتری از آنهاست و بسیاری از آنها در سر این کوسه متمرکز شده است. محققان برای انجام این پژوهش، تجزیه و تحلیل کاملی را بر روی ویژگی‌های گونه‌هایی که در سال 2010 مشاهده کردند انجام دادند. اگر چه محققان هنوز درخشش کوسه جدید را مشاهده نکردند اما آنها معتقدند که این کوسه درست مثل چراغ‌کوسه‌ها که از بستگان آن هستند، می‌توانند از خود نور آبی رنگ ساطع کنند

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (9)


گل های ادریسی

گل ادریسی (هورتانسیا) با نام علمی Hydrangea macrophylla به خانواده Hydrangeaceae و راسته Comales تعلق دارد و بومی کشور ژاپن است. البته در جنس این گیاه یعنی Hydrangea در حدود 75-70 گیاه گلدار وجود دارد که بومی کشورهای آسیای جنوب شرقی و شرقی و همچنین قاره آمریکا هستند. اکثر گیاهانی که از این جنس در دنیای گلها و گیاهان زینتی مورد استفده قرار میگیرند حدود 3-1 متر ارتفاع دارند ولی در بین آنان گیاهانی که شبیه درختان کوچک باشند نیز یافت می شوند. گل‌های ادریسی به طور طبیعی تعیین کننده PH هستند. در خاک‌های بازی صورتی رنگ و در خاک‌های اسیدی آبی رنگ می‌شوند.

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (9)


گوسفندی با سر انسان

وقوع چنین رویدادی یك واقعه عجیب و در عین حال بی‌سابقه است. درگزارش یكی از روزنامه‌های « تركیه » آمده است كه یك بره از یك گوسفند در یكی از روستاهای « ایزمیر » به دنیا آمد، اما زنده نماند. نكته جالب در تولد این بره مرده آن است كه این حیوان صورت انسان دارد و باعث شد تا دامپزشكی كه مسوولیت به دنیا آوردن آن را داشته باشد به شدت شوكه شود.

«ارهانالی بول» ـ دامپزشك مسوول ـ در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی تركیه، خاطر نشان كرد: من برای زنده نگهداشتن مادر مجبور به عمل شدم. من پیش از این گوساله دو سر و چهار چشم و حتی پنج پا هم دیده بودم، اما تولد این بره با سر انسان بسیار غیر‌قابل باور است.

فرماندار استان «ازمیر» نیز اضافه كرد: تولد این بره مرده با سر انسان بسیار دلهره‌آور و ترسناك است. تا به حال چنین چیزی را ندیده بودم، انگار كه سر انسان بر روی بدن بره‌ای باشد.

وی یادآور شد: من احتمال می‌دهم كه به دلیل ازدیاد و انباشت ویتامین A در بدن گوسفند مادر، این بره به چنین وضعی به دنیا آمده باشد.

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (9)


دوقلوهایی با دوسر و یک بدن

روز هفتم مارس سال 1990 میلادی هنگامی که پزشکان بیمارستانی در مینه سوتا امریکا از اتاق عمل بیرون آمدند خبر شگفت انگیزی را به خبرنگاران اعلام کردند. زوجی جوان صاحب دو دختری شده بودند که بسیاری از اندام شان مشترک بود. آن دو بیش از اینکه شبیه دوقلو های به هم چسبیده باشند به نوزادی دوسر شباهت داشتند چرا که تمام اندام ظاهری شان مشترک بود.

دو قلو ها فقط یک جفت دست و پا و یک تنه داشتند اما وقتی پزشکان آزمایش ها و عکسبرداری هایی انجام دادند متوجه شدند اعضا و جوارح داخلی آنها از هم جدا است به گونه یی که دوقلوها صاحب دو قلب، دو معده و دو شش بودند. تولد دخترهای عجیب الخلقه مورد توجه پزشکان و متخصصان زیادی قرار گرفت و بسیاری از آنها تاکید کردند این دو باید هر چه زودتر از هم جدا شوند ولی پدر و مادر آن دو با عمل جداسازی مخالف بودند.

خانواده هنسل دخترهای خود را بریتنی و ابیگیل نامیدند و با خود به خانه بردند.آنچه باعث می شد والدین دوقلو اجازه ندهند دختران شان زیر تیغ جراحی بروند هراس از مرگ آنها بود به همین خاطر ترجیح دادند به رغم تمام سختی ها و دشواری ها از فرزندان شان در همان شرایط مراقبت کنند.

در تمام این سال ها بریتنی و ابیگیل زیر نظر پزشکان به زندگی خود ادامه داده و سعی کرده اند بر مشکلات غلبه کنند، با این وجود آرزوی داشتن زندگی مستقل اکنون آنها را برای رفتن به اتاق عمل وسوسه کرده است.

ابیگیل و بریتنی بعد از مرگ لاله و لادن -خواهران به هم چسبیده ایرانی- بزرگ ترین دوقلوهای به هم چسبیده جهان شناخته شدند و تلاش کردند با وجود محدودیت هایی که دارند برای رسیدن به خواسته ها و آرزوهایشان از تکاپو نایستند. آن دو با تمرین های زیادی که انجام داده اند می توانند شنا کنند، پیانو بنوازند و اخیراً هر یک به صورت مجزا گواهینامه رانندگی گرفته اند و دو خواهر اکنون می کوشند در دانشگاه ادامه تحصیل بدهند.

این دو که در تمام زندگی شان به ناچار از خواسته دیگری تبعیت کرده و به ناچار با دیگری همراه شده اختلاف سلیقه هایی نیز دارند. بریتنی و ابیگیل می گویند هر کدام از ما علایق خاص خودش را دارد مثلاً یکی از ما عاشق رنگ صورتی است و دیگری رنگ ارغوانی را دوست دارد ولی این اختلاف سلیقه ها باعث نمی شود با هم مشکل جدی پیدا کنیم.

ما یاد گرفته ایم چطور به خاطر شرایط مان همدیگر را درک کنیم. دو خواهر این روزها در حالی به انجام عمل جداسازی فکر می کنند که پزشکان، جراحی را در این سن خطرناک تر از دوران نوزادی شان می دانند. از سویی پدر و مادر آن دو نیز همچنان میلی به انجام این عمل ندارند.

در این بین بسیاری از امریکایی ها نیز نظرات متفاوتی ابراز کرده اند؛ گروهی از بریتنی و ابیگیل می خواهند هرگز به جدایی فکر نکنند و برخی انجام این عمل را حق آنها می دانند. اکنون بحث بر سر این مساله بالا گرفته و این در حالی است که دو خواهر اهل مینه سوتا یکی از تنها چهارقلوی به هم چسبیده هستند که تا بزرگسالی زنده مانده اند و خطر مرگ هر لحظه آن دو را تهدید می کند.

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (9)


Trigger؛ معنای واقعی گاو بودن!

تریگر نام گاوی است یا بهتر است بگوییم بزرگ‌ترین گاوی در جهان است که تا به حال توسط دامپروران در جهان پرورش یافته است. این گاو که وزنی بیشتر از یک تن دارد، ۶.۵ فوت (حدود دو متر) قد داشته و طولی معادل ۱۴ فوت (کمی کمتر از ۴.۵ متر) برای آن ثبت شده است! یک محاسبه‌ی جالب و البته بی‌رحمانه بر روی حجم گوشت قابل تهیه از این گاو انجام شده است که طبق نتایج به دست آمده در آن محاسبه، با گوشت بدن تریگر می‌توان ۷ هزار و ۶۶۵ همبرگر بیگ مک (یکی از همبرگرهای بزرگ رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد) را تهیه کرد!

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (9)


غارهای کانایان

می گویند دست نخورده ترین مومیایی های دنیا را می توان در فیلیپین پیدا کرد، آن هم درون غارهای دست ساز بشر در کابایان. این مومیایی ها که به روشی عجیب و متفاوت مومیایی شده اند، متعلق به 1200 تا 1500 سال قبل هستند و در تابوت های مخصوص به صورت چمباتمه قرار گرفته اند. مردم محلی معتقدند ارواح این مومیایی ها هنوز در منطقه زندگی آنها حضور دارند و ناظر رفتار و کردار آنها هستند.

این روزها مومیایی های فیلیپینی در شرایط امنیتی سختی نگهداری می شوند اما تا پیش از این بازدید عموم از این محل آزاد بود. داستان امنیتی کردن فضا هم از زمانی شروع شد که مردم منطقه کم کم شروع کردند به آوردن مومیایی ها به خانه های خودشان آن هم فقط برای اینکه دل شان نمی خواست پدربزرگ پدربزرگ پدربزرگ پدربزرگ شان جلوی دید دیگران باشد.

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (9)


استفان بیبروسکی، مرد شیرنما!

شاید تنها کسی که از انسان های عجیب گذشته را شما تا حدی بشناسید استفان بیبروسکی باشد. این مرد که در سال 1891 به دنیا آمد به خاطر صورتش که به مانند شیر بود معروف شد. از تمام مجراهای صورت این مرد مو رشد کرد و تمام صورتش به شکل شیرها تبدیل شد. این مرد لهستانی در هنگام به دنیا آمدن تماما پوشیده از مو بود و پزشکان را از همان بدو تولد شگفت زده کرد.

او از سن 4 سالگی وارد سیرک شد و تقریبا به تمام اروپا و بیشتر کشورهای آسیا و آمریکا سفر کرد. به گفته شاهدین صورت این مرد موهای 10 سانتی متری داشت و 90 درصد از بدنش نیز به همین صورت پوشیده از مو بوده است. او در سال 1932 بر اثر حمله قلبی درگذشت

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (9)


کشف جلبک دریایی تخم مرغی

دانشمندان در کنار سواحل سیدنی اشیاء تخم مرغ شکلی را کشف کردند که با بررسی های زیاد متوجه شدند نوعی جلبک دریایی است. به گفته دانشیار آلیستر پور از مدرسه زیستی، زمین و علوم محیط زیستدر دانشگاه نیوسوت ولز، این توپ ها احتمالا یک نوع نادر از زندگی جلبک سبز است که تعداد انگشت شماری از آنها در سراسر جهان وجود دارد.

مردم محلی گزارش داده بودند که در سواحل شمالی سیدنی تعداد زیادی اشیاء عجیب و غریب وجود دارد و دانشمندان با بررسی و تحقیق بر روی آنها دریافتند که این اشیاء عجیب و غریب چیزی جزء نوعی جلبک نمی تواند باشد.

دانشمندان توضیح دادند این اجسام کروی سبز رنگ نوعی خزه دریایی اسفنج گونه شبیه تخم مرغ است که احتمالا آنها را در برابر شکارچیان محافظت می کند و نه جسمی که از سیاره دیگر آمده باشد

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (9)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سامان

      خیلی جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج