جاباما
۳۵۰۴۴
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

شب نشینی برترین خودروها در پاریس

باز هم یک موتورشوی دیگر و سیل جمعیتی که برای بازدید از آن سرازیر شدند. اما این موتورشو یک تفاوت اساسی با دیگر موتورشوها داشت و آن لبریز بودن از اتومبیل هایی بود که هر کدام به نوبه خود هر بازدیدکننده ای را میخکوب می کرد.

شب نشینی برترین خودروها در پاریس




مجله تخت گاز : باز هم یک موتورشوی دیگر و سیل جمعیتی که برای بازدید از آن سرازیر شدند. اما این موتورشو یک تفاوت اساسی با دیگر موتورشوها داشت و آن لبریز بودن از اتومبیل هایی بود که هر کدام به نوبه خود هر بازدیدکننده ای را میخکوب می کرد. بدون اغراق باید گفت موتورشوی پاریس امسال یکی از بی نظیرترین هایی است که صنعت خودروسازی تا به حال به خود دیده است. در جای جای محوطه نمایشگاه با اتومبیل هایی روبه‌رو می شدیم که کلمات از توصیف زیبایی بصری و خلاقیت تکنولوژی نهفته در آن ها عاجزند. اتومبیل هایی با تکنولوژی غیر قابل تصور، تکنولوژی های سبز و ... در این جا سعی خواهیم داشت گوشه ای از این هنرنمایی مدرن را به تصویر کشیده با ارائه تصاویر اعجاب برانگیز ی از آن قضاوت را بر عهده خودتان بگذاریم.

شب نشینی برترین خودروها در پاریس

McLaren P1

آشنای قدیمی

مدت هاست که دوستداران سوپراسپرت با ملاقات با مدل های منحصر به‌فرد مک لارن در هر گردهمایی های کوچک و بزرگ خوی گرفته اند. موتورشوی ۲۰۱۲ پاریس نیز از این قاعده مستثنی نیست. این بار مک لارن مفهومی زیبایش، مک لارن P۱ را به صحنه خوانده است. جالب است بدانید این اولین حضور مک لارن در یک موتورشوی بین المللی است. مدل P۱ بیشترین الهام گیری را از زیر مجموعه مسابقه ای مک لارن داشته است. این مفهومی دستاورد سابقه ۵۰ ساله این کمپانی در مسابقات اتومبیل رانی و تجربه آن در زمینه تولید اتومبیل های جاده ای به حساب می آید. این مفهومی که در مرحله اول به اتومبیلی جاده ای تبدیل خواهد شد در سال ۲۰۱۳ به بازار خواهد آمد.

شب نشینی برترین خودروها در پاریس

به عبارتی P۱ به گونه ای طراحی شده است که هم در جاده و هم در پیست مسابقه بهترین عملکرد را به اجرا بگذارد. مهندسی آن بر پایه موتوراسپرت صورت پذیرفته و عملکرد پیشرویش در زمینه کاهش وزن و بهره گیری از فیبرکربن، سرعت، منبع تامین نیرو و ایرودینامیک قابل ستایش است. در حال حاضر اطلاعات دقیقی از موتور P۱ در دست نیست اما گفته می شود نسبت توان به وزن آن از ۶۰۰ اسب بخار در تن نیز فراتر خواهد رفت. این نسبت در مدل نامی F۱ با وزن خالص ۱۱۴۰ کیلوگرم و توان ۶۲۷ اسب بخار ۵۵۰ اسب بخار در هر تن رقم خورده بود. هم چنین P۱ از محور چرخ و چارچوب کربنی MP۴-۱۲C سود می جوید. بنابراین بعید نیست پای موتور ۳/۸ لیتری توئین توربوی MP۴-۱۲C با ساختار ۸ سیلندر V شکل در میان باشد. وجود سیستم KERS به کارگرفته شده در آن نیز نشان از به کارگیری باتری دارد. با همه این اوصاف می توان نیروی تولیدی آن رابه بيش از ۶۰۰ اسب بخار تخمین زد که رقم بسیار چشم گیری است. همچنين ممکن است از موتور ۵ لیتری توئین توربوی ۸ سیلندر V شکل با همکاري شرکت ريکارو استفاده شود که قادر به توليد ۸۰۰ اسب بخار خواهد بود. این خوش تراش انگلیسی تبار در تولید محدود تنها ۵۰۰ دستگاه به بازار خواهد آمدکه قيمت برآورد شده براي آن از ۵۰۰ هزار لار تا ۶۵۰ هزار دلار خواهد بود.

شب نشینی برترین خودروها در پاریس


در نمای بیرونی طراحان سعی زیادی کرده اند تا از فرم لوگوی کمپانی استفاده کنند. برای مثال چراغ های جلو P1 کاملا شبیه لوگو بوده و در تمامی انحناها فرم لوگوی مک لارن قابل لمس است. به جرات مي توان مک لارن P1 را برترين خودروي نمايشگاه امسال دانست. درواقع از جانشين مک لارنF1 توقعي غير از اين نيز نمي رود.


Peugeot Onyx

شبح تاريکي پاريس

شب نشینی برترین خودروها در پاریس


Peugeot Onyx یکی از چند اتومبیلی است که پژو با خود به موتورشو آورده است. این سوپراسپرت استثنایی از موفقیت آمیزترین مدل های موتورشوی امسال نیز شناخته شده است. Onyx دستاورد طرح های مجموعه ای است که بیشتر با مدل های ارائه شده توسط پژو اسپرت و R&D پژو-سیتروئن شناخته می شود. این مدل کاملا متفاوت خط مشی طراحی مدل های آینده پژو را مشخص می کند. در این مدل ها به کوچک ترین جزئیات با دقتی خاص پرداخته خواهد شد. Onyx اتومبیلی بسیار نیرومند است که نیروی تولیدی اش را مدیون منبع تامین نیروی اتومبیل های مسابقه ای Le Mans است. یک موتور 3/7 لیتری v8 هیبریدی با توان 600 اسب بخار در زیر کاپوت آن خواهد تپید. این موتور به جعبه دنده 6 سرعته سکوئنشال جفت می شود تا نیرو به چرخ های عقب انتقال یابد. علاوه براین انرژی حاصل از ترمزگیری اتومبیل به واسطه یک سیستم بازیابی انرژی به باتری یون لیتیومی منتقل خواهد شد تا 80 اسب بخار دیگر به نیروی تولیدی اتومبیل افزوده شود. مواد به کارگرفته شده در بدنه آن نیز به خودی خود بحث برانگیزند. همان طور که مشاهده می کنید در ساخت درها و بالچه ها از ورقه های مسی و در سقف و پنجره ها از مواد اکریلیک سبک وزن استفاده شده است. هم چنین در ساخت آن نهایت استفاده از فیبرکربن به عمل آمده است. در بخش داخلی کابین با عناصر قابل توجهی روبه‌رو می شویم برای مثال داشبورد چوبی Onyx از چوب هایی ساخته شده که از روزنامه های بازیافتی حاصل شده اند. کابین نیز به صورت کاملا یک دست طراحی شده است به صورتی که هیچ گونه دوخت و یا برشی در آن مشاهده نمی شود. عده بسیاری امیدوارند این مفهومی خاص را در خیابان ها مشاهده کنند اما تا این لحظه خبری مبنی بر این امر منتشر نشده است. به همراه اين مفهمومي يک اسکوتر و دوچرخه نيز طراحي و نمايش داده شد.


Peugeot 2008

پژوی خوشرنگ

شب نشینی برترین خودروها در پاریس


Peugeot 2008 دستاورد دیگری است از پژو برای موتورشوی پاریس. اتومبیلی که به لطف رنگ آمیزی و طراحی ویژه اش بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این اتومبیل بر اساس مفهومی ای که در نمایشگاه پکن امسال به نمایش درآمد طراحی شده است. ابعاد آن به این ترتیب است: طول 4/14 متر و عرض 1/74 متر که در مقایسه با نیسان جوک طویل تر اما باریک تر است. گوشه هایی از طراحی این اتومبیل از مدل 208 استاندارد برگرفته شده است. نیروی مورد نیاز آن را یک موتور 1/2 لیتری 3 سیلندر توربوشارژردار 110 اسب بخاری تامین می کند. نسبت توان به سیلندر آن و همچینین مصرف سوخت کم از نقاط برجسته این پژو محسوب می شوند.


Mercedes SLS AMG Coupe Electric Drive

بی حد و مرز مانند اقیانوس

شب نشینی برترین خودروها در پاریس

نام مرسدس بنز در جمع ابر کمپانی های موتورشوی پاریس نامی است بسیار آشنا. نام مدل ارائه شده اش هم همین طور، مرسدس بنز SLS، اما جالب است که همین مدل نام آشنا در نگاه اول شما را شوکه خواهد کرد. بدون شک از خودتان می پرسید این همان SLS گذشته است؟! SLS AMG با تبهر در لایه ای آبی رنگ پیچیده شده است. رنگ آمیزی بی نظیرش از عواملی است که آن را از دیگر اتومبیل ها متمایز می سازد. با ارائه این مدل کمپانی مرسدس در راهی جدید قدم می گذارد. راهی که هدف اصلیش تولید سوپراسپرت ها ی کم مصرف و غیرآلاینده است. در این مسیر اتومبیل های الکتریکی از برترین تکنولوژی های فورمول وان سود خواهند جست.

شب نشینی برترین خودروها در پاریس


SLS AMG قوی ترین مدل AMG با عملکرد بالا است که تا به حال تولید شده است. منبع تامین نیروی آن را چهار موتور الکتریکی تشکیل می دهند که در مجموع نیرویی برابر 552 کیلووات تولید می کنند. هر یک از موتورها یک چرخ اتومبیل را به حرکت وا می دارد. مجموع گشتاور تولیدی آن ها نیز 1000 نیوتن متر است. بدین ترتیب SLS AMG به سریع ترین اتومبیل الکترونیکی تولیدی نیز تبدیل خواهد شد. شتاب صفر تا صد آن 3/9 ثانیه و بیشینه سرعت آن 250 کیلومتر در ساعت رقم خورده است. یک wall box یا جعبه دیواری قابل نصب بر دیوار گاراژ امکان شارژ سریع را به SLS AMG خواهد بخشید. بدین ترتیب اتومبیل در مدت زمان 3 ساعت شارژ می شود. بدون استفاده از این جعبه شارژ کامل 20 ساعت به طول می انجامد. این جعبه در صورت سفارش به امکانات اتومبیل الحاق می شود.

شب نشینی برترین خودروها در پاریس


Audi Crosslane Coupe

آينده به بيان آئــودي

شب نشینی برترین خودروها در پاریس

آينده به بيان آئــوديآئودي با ارائه مفهومي جديدش، Audi Crosslane Coupe زبان نوين طراحي را به تصوير مي کشاند. در يک کلام اين مفهومي ترکيبي است هنرمندانه از تکنولوژي، مهندسي و طراحي ماوراي روز که گوشه اي از برنامه خط توليد Q آئودي را به نمايش مي گذارد. يک خط توليد از اتومبيل هاي هيبريدي شارژي که در برنامه آينده نزديک اين کمپاني جاي گرفته است. منبع تامين نيروي کراس لين کوپه را يک موتور ۱/۵ ليتري ۳ سيلندر TFSI و دو موتور الکتريکي تشکيل مي دهد که مصرف سوخت آن را به رقم ناچيز ۱/۱ ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر مي رساند. با اين اوصاف ميزان آلايندگي آن نيز به ۲۶ گرم در هر کيلومتر خواهد رسيد. توان توليدي ۱۷۷ اسب بخار رقم خوده است. سقف اين مفهومي از قابليت جابه جايي برخوردار است بنابراين مورد پسند علاقه مندان اتومبيل هاي اسپرت نيز واقع خواهد شد.

شب نشینی برترین خودروها در پاریس

فريم آن از سه ماده پايه صنعت اتومبيل سازي يعني آلومينيوم، CFRP(مصنوعات استحکام يافته فيبرکربني) و GFRP(مصنوعات استحکام يافته فيبر شيشه اي) ساخته شده است و وزن کل آن را حتي با در نظر گرفتن پک باتري يون ليتيومي به ۱۳۹۰ کيلوگرم نزديک مي کند. شتاب صفر تا صد کراس لين کوپه ۶/۸ ثانيه و در حالت تمام الکتريک ۸/۹ ثانيه برآورد شده است. بيشينه سرعت آن نيز ۱۸۲ کيلومتر در ساعت است. در حالت الکتريک اکراس لين ۸۶ کيلومتر را خواهد پيمود.


Jaguar F-Type

کوچولوی زیبای جاگوار

شب نشینی برترین خودروها در پاریس

انتظار برای ملاقات با یک مدل جاگوارانتظاری است بس چرا که به خوبی می دانیم با ترکیبی خوش استایل و بدیع روبه‌رو خواهیم شد. ارمغانی که موتورشوی پاریس امسال برای دوست داران جاگوار داشته است رونمایی از کانورتیبل دو سرنشینه آن، جاگوار F-Type بوده است. اتومبیلی که آمیزه ای وصف ناشدنی از عملکرد برتر، چالاکی و زیبایی را به اجرا می گذارد. در این پروژه کمپانی سعی داشته تا بر هر چه سبک وزن تر کردن اتومبیل، نیرومند ساختن آن و بالا بردن کیفیت ارتباط راننده با اتومبیل تمرکز داشته باشد. . دو ورژن V۶(مجهز به موتور ۳ لیتری سوپرشارژردار با تولید ۳۴۰ و۳۸۰اسب بخار توان ) و V۸(۴۹۵ اسب بخار ) این مدل با طراحی های متفاوت خروجی های اگزوزشان متمایز خواهند شد. هم چنین ریزه کارهای متفاوتی در طراحی بخش های خارجی و داخلی هر دو به چشم می خورد.

شب نشینی برترین خودروها در پاریس


شتاب صفر تا صد ورژن V6 340 اسب بخاری 5/1 ثانیه، ورژن 380 اسب بخاری S کم تر از 4/8ثانیه و V8 S4/2 ثانیه رقم خورده است. بیشینه سرعت آن ها به ترتیب 260 ،275 ،300 و کیلومتر در ساعت برآورد شده است. گفته می شود F-Type به زیباترین جاگواری تبدیل خواهد شد که تا به حال تولید شده است.


Lamborghini Gallardo LP560

لباس جديد پادشاه

شب نشینی برترین خودروها در پاریس

موتورشوي پاريس همان مناسبتي است که لامبورگيني برگزيده تا از موفقيت آميزترين سوپراسپرت يک عمر فعاليت پربارش پرده برداري کند. اين سوپراسپرت چيزي نيست جز لامبورگيني گالاردو اما اين بار لامبورگيني آن را در هيئتي تازه به صحنه آورده است. خوشبختانه طراحي جديد گالاردو به زيبايي بر پيکره آن نقش بسته و طرفداران پروپاقرصش را بيش از پيش راضي کرده است. طي اين روند بخش جلو و عقب گالاردو دستخوش تغييراتي شده و ظاهر آن تهاجمي تر شده است. علاوه بر LP۵۶۰-۴ پنج مدل ديگر نيز ارائه خواهند شد و هر کدام جزئيات متفاوتي را شامل مي شوند. بدين ترتيب هر مشتري مي‌تواند لامبورگيني مورد نظر خود را انتخاب کند. اين مدل ها از نوامبر ۲۰۱۲ به بازار خواهند آمد. در طراحی مدل جدید لامبورگینی بیش از پیش به سراغ خطوط تیز بدنه رفته است و همین امر نیز کلید اصلی موفقیت او به حساب می آید.


Aston Martin AM ۳۱۰ Vanquish

تلفیقی از گذشته و آینده

شب نشینی برترین خودروها در پاریس

کمپانی انگلیسی آستون مارتین اما یک ابر خودروی لوکس دیگر را به موتورشو آورده است؛ Aston Martin AM ۳۱۰ Vanquish که نمایی از برنامه ی آینده کمپانی را به تصویر می کشد. خوشبختانه طراحی و مهندسی AM ۳۱۰ Vanquish به حدی رضایت آمیز است که می توان از آینده این کمپانی محبوب جیمزباند بااطمینان سخن گفت. در این مدل ساختار VH نام اتومبیل های آستون مارتین و موتور با کفایت ۶ لیتری V۱۲ به خودنمایی خواهند پرداخت. زبان تصویری گذشته آستون مارتین نیز بیش از پیش در آن مشاهده می شود به عنوان مثال جزئیات بارزی از مدل One-۷۷ در گوشه و کنار این مدل دیده می شود. طراحان آستون مارتین آن را لقایت طراحی آستون مارتین توصیف می کنند.

شب نشینی برترین خودروها در پاریس

موتور بنزینی آن به یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک جفت می شود و نیروی تولیدی ۵۶۵ اسب بخاری را به چرخ ها منتقل می سازد. گشتاور نیز ۶۲۰ نیوتن متر خواهد بود در حالی که شتاب صفر تا صد ۴.۱ ثانیه و بیشینه سرعت ۲۹۵ کیلومتر در ساعت رقم خورده است. AM ۳۱۰ Vanquish یک کوپه دو در دو سرنشینه است که در صورت تمایل مشتری از ساختار ۲+۲ سود خواهد جست. با امکاناتی که برای آن به صورت استاندارد و پیشنهادی برگزیده شده است، به راحتی می توان آن را یک فول آپشن تمام عیار به حساب آورد.


Bentley Continental GT۳

بازگشت پرشکوه قهرمان

شب نشینی برترین خودروها در پاریس


رونمایی از مفهومیGT3 Bentley Continental فصلی جدید در فعالیت کمپانی بنتلی ایجاد کرده است. پس از ششمین پیروزی در مسابقات 24 ساعته Le Mans 2003 این نخستین بار است که بنتلی به دوران پرشکوه مسابقات خود باز می گردد. این مفهومی بر پایه اصول بنیادین اتومبیل های مسابقه بنتلی مبنی بر ساخته شدن بر اساس مدل های جاده ای شان طراحی شده است. هدف از این پروژه پاسخ گویی به علایق طرفداران این برند انگلیسی نیز بوده است چرا که به عقیده بسیاری از این طرفداران این اتومبیل ساز لوکس باید به اصل خود باز گردد. با این حساب تا پایان سال 2013 بنتلی به اوج خود باز خواهد گشت و اتومبیلی را ارائه خواهد داد که قابلیت رقابت با برترین های حاضر را دارد. ساختار چهارچرخ محرک مدل پایه Continental در GT3 به دیفرانسیل عقب تغییر پیدا کرده است. GT3 هم چنین از اسپویلر عقب بسیار بزرگ، ورودی های هواو قوس چرخ های عظیم(که قرار گرفتنشان بر یک مدل بنتلی همه را متعجب خواهد کرد) سود می جوید. در رابطه با منبع تامین نیروی آن اطلاعات دقیقی در دست نیست اما پیش بینی می شود موتور 6 لیتری توئین توربو شارژردار مدل Continental GT Speed با ساختار 12 سیلندر W شکل بر آن قرار گیرد. موتور Continental GT Speed که سریع ترین بنتلی تولیدی است 616 اسب بخار نیرو و 800 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.


Maserati GranCabrio MC

هیولا اسپرت می شود

شب نشینی برترین خودروها در پاریس


پس از موفقیت عظیم مدل MC Stradale مازراتی به سراغ نمونه بدون سقف آن می رود. این سوپراسپرت تمام عیار در عین حال ویژگی های یک اتومبیل گردش گری را نیز در بر دارد بنابراین برای طی مسافت های طولانی گزینه مناسبی به حساب می آید. در تمامی المان های بدنه طراحی اسپرت حفظ شده است. در حقیقت طراحی مدل جدید از اتومبیل های Maserati Trofeo MC World Series و هم چنین ورژن GT4 ریشه گرفته است. Maserati Gran Cabrio MC در مقایسه با مدل های GranCabrio و GranCabrio Sport 48 میلی متر کشیده تر است اما طراحی جلوی آن به طور مستقیم از MC Stradale برگرفته شده است. در نتیجه این ترکیب ایرودینامیکی بی نظیر در آن پیاده خواهد شد. دو خروجی هوای بزرگ به بدنه الحاق می شوند تا حرارت موتور نیرومند V8 را خارج سازند. خروجی های هوای آرمیده بر گلگیرهای جلو نیز موظف هستند دیسک ترمزها را خنک کنند. در بخش عقب نیز شاهد نکات بارزی نظیر اسپویلر عقب، خروجی های اگزوز و سپر اسپرت تر هستیم. در طراحی داخلی آرگونومی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. صندلی ها چه به لحاظ ظاهری و چه به لحاظ عملکرد دگرگون شده اند. در ساخت تک تک اجزا کیفیت بالای مواد حرف اول را می زند. راحتی سرنشینان عقب نیز مورد توجه خاص قرار گرفته است. به همین منظور فریم کلی ساخت صندلی های جلو در ساخت صندلی های عقب نیز به کار گرفته شده، صندلی های عقب راحت تر شده و فضای جلوی آن ها افزایش یافته است. فرمان اتومبیل تغییر پیدا کرده و اهرم دنده های کوچک به صورت استاندارد بر آن تعبیه شده اند. پیشرانه هیولای خشمگین مازراتی را یک موتور 4/7 لیتری 8 سیلندر V شکل تشکیل می‌دهد. بازده این موتور 460 اسب بخار نیرو و 520 نیوتن متر گشتاور خواهد بود. هم چنین صفر تا صد را در مدت زمان 9/4 ثانیه می پیماید و بیشینه سرعتش به 289 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک بر این مدل قرار می گیرد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجتبی

      پرایدم باید میبردن ... کدوم ماشین تو دنیا اینقدر کشته میده خوب اینم یه رکورده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج