۳۵۰۵۰۱
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

جنجال های تمام نشدنی یک مسابقه کشتی

جلسه دكتر مسعود پزشكيان، نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي، جهت پيگيري وضعيت پرويز هادي و پيرامون اتفاقاتي كه قبل و حين مسابقه انتخابي وزن ۱۲۵ كيلوگرم با كميل قاسمي، با حضور اميررضا خادم معاون پارلماني وزارت ورزش، محسن كاوه مربي سابق تيم ملي و پرويز هادي برگزار شد.

روزنامه اعتماد: جلسه دكتر مسعود پزشكيان، نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي، جهت پيگيري وضعيت پرويز هادي و پيرامون اتفاقاتي كه قبل و حين مسابقه انتخابي وزن ۱۲۵ كيلوگرم با كميل قاسمي، با حضور اميررضا خادم معاون پارلماني وزارت ورزش، محسن كاوه مربي سابق تيم ملي و پرويز هادي برگزار شد.

در اين ديدار پرويز هادي اعتراضات خود مبني بر اتفاقات قبل و حين مسابقه انتخابي با كميل قاسمي را اعلام كرد. هادي همچنين مدعي شد نمايندگان مجلس اعلام كرده‌اند كه براي احقاق حق اين كشتي‌گير تمام تلاش خود را انجام خواهند داد و در اين باره خواستار حضور محمود گودرزي، وزير ورزش و جوانان در مجلس خواهند شد تا او در اين خصوص نظر دهد. لازم به يادآوري است، پرويز هادي به تغيير روز و ساعت مسابقه انتخابي نيز معترض است و اعتقاد دارد كه اين تغييرات به ضرر او بوده است. پس از اين جلسه بود كه گفته شد رسول خادم در اين نشست حضور يافته و به مجلس رفته است در حالي كه اينطور نبود و شخص امير خادم بوده كه در اين جلسه شركت كرده است.

هادي: نمايندگان مجلس قول پيگيري احقاق حقم را داده‌اند

پرويز هادي، سنگين‌وزن كشتي آزاد كشورمان درباره حضورش در مجلس شوراي اسلامي و درخواست از نمايندگان مجلس گفت: مردم آذربايجان به صورت خودجوش به‌شدت پيگير اين موضوع هستند و تمام آذري‌زبان‌ها از اين حق‌خوري ناراحت هستند.

من با هيچ كس صحبت نكرده بودم، اما مردم خودشان پيگير اين موضوع هستند. نمايندگان آذري‌زبان مجلس پيگير اين موضوع هستند تا حق من ضايع نشود. من هم روحيه‌ام را از دست نداده‌ام و اميدوارم حق به حقدار برسد. تمام مردم ايران مي‌دانند كه در اين مدت نتايج به چه صورت بوده است. دارنده مدال طلاي آسيا در پاسخ به اين سوال كه خواسته او چيست، گفت: من مي‌خواهم مطابق هر آنچه شوراي فني كشتي آزاد تصويب شده است، تصميم‌گيري شود.

تمام مصوبات هم در سايت فدراسيون كشتي موجود است؛ چراكه آنها عنوان كرده بودند انتخابي رودررو نباشد و ملاك عملكرد در تورنمنت ارمنستان است. خادم هم به اين موضوع تاكيد كرده بود، اما به آن عمل نكردند. هادي در خصوص اينكه چرا همان زمان كه زمان انتخابي را به او اعلام كردند به اين موضوع معترض نشد، گفت: اعتراض كردم، چرا نكردم؟ اما به من گفتند اگر در انتخابي شركت نكني، خط مي‌خوري. من روي حرف خادم حساب كرده بودم؛ چراكه او به من گفته بود كار تمام است. وي درباره دعوت دوباره‌اش به اردوي تيم ملي و اينكه در اردو حضور پيدا خواهد كرد يا نه، تصريح كرد: حتما به اردو مي‌روم، البته كمي از ناحيه پا دچار مصدوميت هستم و بعد از درمان آسيب‌ديدگي‌ام به اردو خواهم رفت.

رضايي: خادم به مجلس نرفته است

عليرضا رضايي، مدير تيم‌هاي ملي كشتي آزاد در مورد برخي صحبت‌هاي مطرح شده مبني بر اينكه رسول خادم، رييس فدراسيون كشتي براي توضيح در خصوص انتخابي وزن ١٢٥ كيلوگرم كشتي آزاد به مجلس شوراي اسلامي رفته است تا به نمايندگان استان آذربايجان شرقي توضيحاتي را ارايه دهد، به صحبت پرداخت و اظهار كرد: رسول خادم به مجلس نرفته و فقط صحبت‌هايي به صورت تلفني با او انجام شده است. اين بحث كاملا فني است. ما نيز بدون توجه به نام افراد و فقط بر اساس مسائل فني و عملكرد پرويز هادي و كميل قاسمي طي چند ماه گذشته، تصميم گرفتيم رقابت انتخابي برگزار كنيم. به‌ هر حال به دليل حساسيت بالاي مسابقه، متاسفانه شاهد برخي حواشي ناخوشايند پس از پايان مبارزات بوديم اما در ادامه، خوشبختانه موضوع به خوبي مديريت شد و در حال‌ حاضر نيز مشكل خاصي وجود ندارد.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا ممكن است شوراي فني كشتي آزاد در اين‌باره تجديد نظر كند نيز اضافه‌ كرد: بعيد مي‌دانم كه اين موضوع اتفاق بيفتد. به‌ هر حال تصميم نهايي اعضاي شوراي فني اين بود كه كميل قاسمي و پرويز هادي با هم سرشاخ شوند تا فرد پيروز، در نهايت به المپيك برود كه اين كار نيز به درستي انجام شد و قاسمي با كسب دو پيروزي موفق شد به عنوان نماينده ايران در المپيك انتخاب شود.

رضايي درباره انتقادات پرويز هادي مبني بر اينكه به او اعلام شده بود ملاك نهايي براي انتخاب سنگين‌وزن ايران در المپيك نتايج تورنمنت ارمنستان است نيز گفت: شوراي فني پيش از حضور اين كشتي‌گيران در تورنمنت ارمنستان اعلام كرد نحوه عملكرد آنها در تورنمنت ارمنستان به دقت مورد بررسي قرار مي‌گيرد. پس از حضور اين دو كشتي‌گير در اين تورنمنت، شوراي فني تشكيل جلسه داد. نه تنها مسابقات ارمنستان بلكه مسابقات اين دو كشتي‌گير در ماه‌هاي گذشته نيز مورد بررسي قرار گرفت و در نهايت به اين جمع‌بندي رسيديم كه هيچ كدام برتر از يكديگر نيستند و لازم است به صورت رو در رو با هم رقابت كنند. البته در جلسه شوراي فني نظرات مخالف و موافق وجود داشت اما در نهايت با مشورت اعضا، تصميم نهايي مبني بر برگزاري رقابت‌هاي انتخابي اتخاذ شد.

سخنگوي فدراسيون كشتي در ادامه، درباره اينكه چرا با وجود اينكه اعلام شده مسابقه انتخابي ١٥روز پس از جلسه شوراي فني برگزار مي‌شود اما اين مدت به پنج روز كاهش يافته است نيز اظهار كرد: ابتدا قرار بود ١٥روز پس از جلسه شوراي فني، رقابت انتخابي برگزار شود اما به اين علت كه ما فرصت اندكي تا المپيك داريم و اين اقدام مي‌توانست باعث تداخل در برگزاري اردوهاي تيم ‌ملي شود و كشتي‌گير پيروز فرصت زيادي را براي آماده‌سازي را از دست بدهد، در نهايت تصميم شوراي فني بر اين شد كه مسابقه انتخابي پنج روز پس از جلسه شوراي فني برگزار شود. ساعت هم از همان ابتدا تا جايي كه من اطلاع دارم، يازده صبح بوده و قصدي براي برگزاري مبارزه در بعد از ظهر در ميان نبوده است.

به نظر مي‌رسد تبعات اعتراضات پرويز هادي به نتيجه كشتي خود با كميل قاسمي همچنان ادامه دارد و او حاضر نيست اين نتيجه را قبول كند. مشكل وقتي حادتر مي‌شود كه پاي مجلس به موضوع نبرد دو كشتي‌گير روي تشك باز مي‌شود و تصميم فني فدراسيون از كانال‌هاي غير فني مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یارو بازی رو باخته داره بهونه میاره. اگه اعتراض داشت باید قبل از مسابقه اعتراض میکرد نه حالا.

    • محمد

      به آذری ها هیچ وقت توهین نکن برات گرون تموم میشه ها

    • بی نام

      اذری زبانها وقتی خشمگین شوند کل کشور هم حریفشان نیست
      اگر کسی به اذر بایجان توهین و حق کشی کند چنان با مشت محکمی توی دهنش می کشیم که دیگر هوس توهین نکند

    • بهزاد

      یاشا تورک میلتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج