۳۵۰۵۰۸
۸۴ نظر
۵۰۲۰
۸۴ نظر
۵۰۲۰
پ

قاتل: خواهرم را کشتم چون فاسد بود!

ظهر روز چهارشنبه گذشته، مردی از طریق تلفن همراه با پلیس ۱۱۰ سرخس تماس گرفت و در حالی که سعی می کرد لرزش صدایش را پنهان کند، آدرسی را در خیابان چمران مشهد به پلیس اعلام کرد و گفت: قتلی در آن منزل مسکونی رخ داده است.

روزنامه خراسان: ظهر روز چهارشنبه گذشته، مردی از طریق تلفن همراه با پلیس ۱۱۰ سرخس تماس گرفت و در حالی که سعی می کرد لرزش صدایش را پنهان کند، آدرسی را در خیابان چمران مشهد به پلیس اعلام کرد و گفت: قتلی در آن منزل مسکونی رخ داده است.

وی در پاسخ به سوال مأمور انتظامی که خود را معرفی کنید، گفت: بعداً خودم را معرفی می کنم و تماس قطع شد.

با توجه به اهمیت و حساسیت خبر بلافاصله مأموران انتظامی ماجرای تماس مشکوک را به نیروهای انتظامی مشهد اعلام کردند و بدین ترتیب با تأیید درستی خبر، کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در کنار قاضی شعبه ۲۱۷ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد وارد عمل شدند.

عقربه های ساعت حدود ۱۳ بعدازظهر را نشان می داد که خودروهای پلیس و عوامل بررسی صحنه جرم آژیرکشان در محل وقوع جنایت در خیابان چمران یک متوقف شدند. جسد مربوط به دختری ۲۰ ساله بود که زیر رختخواب های اتاق خواب قرار داشت و یک رشته شال به دور گردنش حلقه شده بود. عامل یا عاملان جنایت در حالی دستان مقتول را نیز با یک روسری بسته بودند که تنها ۲ اثر دفاعی (خراشیدگی) روی صورت دختر ۲۰ ساله خودنمایی می کرد.

بررسی های مقدماتی قاضی «هادی سبحانی» بیانگر آن بود که عامل یا عاملان جنایت با مقتول آشنا بودند و به راحتی وارد منزل شده اند چرا که هیچ گونه اثری از تخریب و یا ورود به عنف در محل زندگی این دختر دیده نمی شد. در ادامه بررسی های قضایی در محل وقوع قتل، کارتن خالی یک دستگاه گوشی تلفن همراه نیز در حالی پیدا شد که اثری از گوشی مقتول وجود نداشت و این احتمال قوت گرفت که عامل یا عاملان جنایت گوشی تلفن را به سرقت برده اند.

با شناسایی هویت مقتول، دقایقی بعد با راهنمایی های قاضی «سبحانی»، کارآگاهان به تحقیقات میدانی درباره وضعیت اجتماعی و اخلاقی مقتول پرداختند که این بررسی ها نشان داد: دختر جوان از حدود ۲ ماه قبل در محل وقوع جنایت زندگی می کند و همسایگان نیز به رفت و آمدهای وی مشکوک بودند.

بنابر اظهارات همسایگان دختر جوان از حدود یک سال قبل از منزل پدرش واقع در یکی از روستاهای سرخس متواری شده بود و به طور ناشناس در مشهد زندگی می کرد و هر بار محل سکونت خود را تغییر می داد. همین سرنخ کافی بود تا مقام قضایی و کارآگاهان بر انگیزه این دختر برای تغییر محل های سکونت خود متمرکز شوند. به همین خاطر این احتمال قوت گرفت که او از شناسایی محل اقامت خود وحشت داشته است.

با به دست آمدن این سرنخ ها و به دستور سرهنگ حمید رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروهی از کارآگاهان زبده به فرماندهی سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) عملیات ردیابی و رصدهای اطلاعاتی با شنود صدای فرد تماس گیرنده، در سیستم های مرکزی پلیس را آغاز کردند. لرزش محسوس صدا و این جمله که «بعداً خودم را معرفی می کنم!»، عملیات های اطلاعاتی را در حالی به سوی خانواده مقتول کشاند که ادامه تحقیقات نشان می داد قاتل از تلفن همراه مقتول تماس گرفته تا ردپایی از خود بر جا نگذارد.

در حالی که جلسات تخصصی قاضی و کارآگاهان به سپیده دم پنجشنبه کشیده شده بود، قاضی سبحانی با صدور دستور نیابتی از کارآگاهان خواست دامنه بررسی های پلیسی خود را به اطراف محل زندگی نزدیکان مقتول در شهرستان سرخس گسترش دهند. دقایقی بعد با هماهنگی های قضایی با دادستان سرخس، کارآگاهان با شگردهای فنی صدای هر یک از نزدیکان مقتول را مورد بررسی های علمی و تخصصی قرار دادند اما در این میان تنها صدای جوان ۳۰ ساله ای باقی ماند که به بهانه های مختلف از حضور در کنار کارآگاهان خودداری می کرد.

بنابراین ساعتی بعد کارآگاهان با رصدهای اطلاعاتی، محل اختفای او را در نقطه صفر مرزی شناسایی کردند و او را به دام انداختند. این جوان که روز گذشته به پلیس آگاهی هدایت شده بود وقتی در برابر سوالات کارآگاهان قرار گرفت در حالی به قتل خواهرش اعتراف کرد که با شنیدن صدای خود در بی سیم های پلیس در بهت و حیرت فرو رفته بود.

او گفت: وقتی یک سال قبل خواهرم از خانه فرار کرد و دچار انحرافات اخلاقی شد، تصمیم به قتل او گرفتم تا این که چند روز قبل آدرس محل سکونتش را پیدا کردم و با شالی که از سرخس با خودم آورده بودم او را خفه کردم و سپس به سرخس بازگشتم. وی همچنین گفت: از کاری که کرده ام پشیمان نیستم!گزارش خراسان حاکی است: بررسی های بیشتر در این باره با صدور دستورات ویژه قضایی ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سام

      دمش گرم

      پاسخ ها

      • بی نام

        داعش راحت میتونی عضو شی قصی القلب وقتی به جنایت میگی "دمت گرم"

      • دنیا

        آقا رضا دخترای دهه 60 که دخترای این دوره حساب نمیشن درسته ؟؟؟

      • حدیث

        100 آقا رضا؟ خیلی جالبه ک همه رو به یک چشم میبینی بگو بعضی دخترا همونطور ک بعضی پسرا فاسدن...
        حالا واسه هر دهه ای دنیا خانم...
        دهه 60 فاسد هم داریم ... خجالت آوره این طرز قضاوت

    • user

      چه راحت حالا همین کار و اگه خواهر می کرد چه می شد چه بسا پسرانی که معتاد و فاسد ندوبه خواهرتجاوز می کنند هزاران فساد دیگر ایا خواهره میتونه به خودش همچین اجازه رو بده ؟

    • بدون نام

      احمق حالا تبدیل به قاتل شدی ورفتی زندون یعنی از خواهر مثلا بقول خودت فاسد بهتر هستی ؟!!!!!! ..............خواهرش حالا گیرم که فاسد هم بوده بقول خودش اون زندگی خودش را میکرده تو زندگی خودت را

    • بدون نام

      غیرت یعنی این. باید هر کسی که احتمال انحراف دارد را کشت. آفرین به این جوان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا وکیلی داری ادا در میاری دیگه؟؟؟ شوخی کردی من میدونم!!!!!!!!!

      • بدون نام

        بله 100 درصد باید همه رو کشت

      • بدون نام

        غیرت این بود که نذاره خواهرش به این راه بیفته. نه این که بکشه!
        مطمئنا شما با قصد و قرض این کامنت مسخره را گذاشتی.

    • ضیغم

      آفرین!
      آفرین!
      ماشاالله!
      با همین فرمون جلو بریم ...............

    • بدون نام

      به جای کشتن خواهرهایمان باید عامل فساد انها رو بکشیم چی باعث این همه فساد وقتل وغارت واعتیاد در این جامعه شده ......؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین هم وطن عامل فساد همونیه که مصادیق فساد رو تعریف کرده

      • بدون نام

        عامل فساد انها همین مردهای فاسد هستند که مثل مور وملخ از در ودیوار ریختن ومتاسفانه نبود قانون حمایتی از خانمها

    • بدون نام

      این افراد فردا تو جامعه هر کسی بر خلاف میلشون باشن رو در دم خفه میکنن!
      اینها باید اعدام بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین

    • بدون نام

      حقش بوده. این دختره ........... افرین به این برادر با غیرت. باید تیکه تیکش میکرد. اتیشش میزد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من تنها ارزوم اینه که لاتاری اسمم در بیاد از این جنگل که ادمایی با این تفکر توش هستن فرار کنم

      • بدون نام

        خدا غیرتت را واسه خواهر خودت هم حفظ کنه !!!!
        امین .

    • الهه

      حقش بوده اول از همه فرار کرده دوم به انحراف رفته همچین زنایی را باید دار زد فرار کرده که آزاد باشه خب خونه ی بابات میموندی اینجور زنا جامعه را به فساد میکشند و باید اینجوری جلوشونا گرفت وگرنه راهی نداره نظر من چاپ نشد مجبور شدم دوباره بفرستم

      پاسخ ها

      • user

        متاسفم که کسانی در این جامعه تا این حد کوته فکر و عصر حجری هستن مگه میشه تو جامعه هرکسی خودش قاضی بشه و خودش مجری قانون اگه این طور باشه که سنگ رو سنگ بند نمیشه اون موقع ممکنه یکی هم پیدا بشه بنا به هر دلیلی بیاد و تو رو خفه کنه

      • مهدي

        مردا همچين نظري بدن ميشه كنار اومد....
        :(

      • کوکنار

        ...و باز هم یکی دیگه از اون بی شوهرمانده ها...که سعی دارن با دادن نظرات علیه همجنس خودشون جلب توجه کنن...اینجا مجازیه گلم...چیزی خیرات نمیکنن پس بیخودی غیبت مرده نکن و گور خودتو تنگتر نکن!!

    • بدون نام

      اگه غیرت داشتن باید خوب تربیتش میکردن که به اینجا نکشه،مرده شور برادری رو ببره که خواهرش فاسدمیشه!معلومه دراثر فقر مالی و فرهنگی بوده،

    • سلماز

      چه راحت قضاوت ميكنيد راجع به اون دخترّ..شما مگه نعوذباله خداييد كه ميگيد حقش بوده بميره._؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!!!!.بايد ديد ريشه ي فرار اين دختر بيچاره كه به فساد كشيده شده بوده چي بوده و زمينه رو براي سلامتش فراهم ميكردنّ..متأسفم

    • بدون نام

      فقر و بیکاری و بدبختی به جان ملت افتاده . فساد بی داد میکنه اونوقت ما به جای قیام بر علیه عوامل اینهمه بدبختی و فلاکت ، به جون هم نیفتیم و همو میکشیم. ... عالم تو سرت که اینقد احمقی . آدم مفلوک بدبخت . دستت به خر نمیرسه پالون رو گرفتی ... تف به تو که دل مادرتو آتیش زدی. از کاری که انجام دادی معلومه که اون بیجاره تو خونه چی کشیده که ناچار به فرار شده. آخه یه دختر 20 ساله مگه چی میدونه

    • بدون نام

      مگه تو اونو خلق کردی که به خودت اجازه میدی بکشی .

    • بدون نام

      دمش گرم غیرت واقعی اینه نباید اینو زندانی کرد اونایی ک برا دختره دلیل موجه میارن بویی از غیرت نبردن

      پاسخ ها

      • user

        اینایی که دم از غیرت میزنن یه سری به قرآن هم بزنن کجای قرآن به شما به اصطلاح با غیرت ها اجازه داده حتی در صورت ثابت شدن فاسد بودن زن حق دارین بکشینش ببخشید نعوذ بلله شما خودتون رو از خدا و قوانینش بالاتر میدونید
        نخیر شما ها فقط یک مشت آدم هایی هستید که در همون دوره جاهلیت قبل از اسلام باقی موندید همونایی که الان میشن داعش

      • بدون نام

        شما با تعریف غلطی که از غیرت میدی قصد لجن مال کردن این صفت برتر هر مرد و زن واقعی را داری.
        غیرت این چیزی که تو میگی نیست.

    • بدون نام

      بز دل ترسو
      اگه مرد بودی و غیرت داشتی میرفتی اونی رو که اغفالش کرد تا از دست شما فرار کنه رو میکشتی نه اینکه ضعیف کشی کنی و بگی غیرت دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین

    • بدون نام

      شاید هم یکی از دلایل فرار از خونه داشتن همین دادش بوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول .شاید از دست همین برادرش فرار کرده....

    • الهه

      کاش آزاد بشه پسره چون دختره حقش بوده که بدست داداشش بمیره خواهری که کثیف باشه باید بمیره

      پاسخ ها

      • user

        واقعا باید از این طرز فکرت خجالت بکشی

      • يه برادر

        يه روانپزشك برو خواهر من.

      • بدون نام

        بیمار تو خودت زنی

    • محمد

      متأسفانه بعلت بی کفایتی مسئولین ذیربط در کشور ، بی بند و باری و فساد به اوج خود رسیده و نه تنها دختران ، بلکه تعدادی هم از زنان شوهر دار و مطلقه ها ارتباطات نامشروع فراوانی دارند

    • بدون نام

      خاک برسرت احمق مملکت قانون داره تو میتونی خواهرت را بانصیحت خوبش کنی نه اینکه ابرو خودتو کل فامیل را به باد بدی خاک بر سرت قاتل انشاءالله که اعدام میشی

    • ابراهیم

      خیلی بیغیرتی که خواهرتو کشتی شاید تو خانه تو بهاش،نساختی که فرار کنه باعثش تو بودی بیغیرت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول

    • سارا

      اولا کارش اشتباه بود.چون میشودتوبه کرد.چه بساعلت فرا دخترازخانه شرایط بدخانه وخانواده بودک بازم نبایدفرارمیکرد.برادرمیتونست راه بهتری روب خواهرش نشون بده وتوبه میکرد.شمایی هم ک غیرتی شدی الکی غیرتی شدی وبهتربری پیش داعش های تکفیری.خداوندراه برگشت روبصورت توبه کردن قرارداده

    • بدون نام

      معلومه که خواهرت بخاطر فقر این کار را انجام داده یکبار گفتی خواهر پول لازم داری بهت بدم خاک بر سرت قاتل که نری این بدبخت را بکشی

    • بدون نام

      خانم الهه ک میگی اینجورزناجامعه روب فسادمیکشونندخودت هم ی زن هستی تاحالابرات پیش نیومده ی مردبهت متلک بگه پس مرداهم تاحدودی مقصرن.امامقصراصلی فقرـبیسوادی فرهنگی.اعتیادـ.شرایط نابسامان زندگی وبیکاری هست.پس خودت جای شرایط اون دخترقراربده ببین بااین مشکلات شایدسرازترکیه یادبی درمیاوردی

    • فكركنيد

      منم با كارش موافقم
      اونايي هم كه منفي ميدن به خانواده و خواهر خودشون فكر كنند كه خييلي اوضاعشون خرابه.
      فساد ، هيچ توجيه علمي اقتصادي مالي نداره.
      چه بسا بسيارند انسانهاي فقيري كه شرافتمندانه زندگي ميكنند
      فاسد رو بايد از بين برد. خواهر باشه يا مادر يا پدر يا برادر

    • الهه

      آقا یا خانم بی نام من تموم این شرایط را دارم و شاید سخت تر ولی چاره فرار نیس چاره خراب شدن نیس چه میشه کرد باید تحمل کرد ادم فرار کنه آبروی خانواده ش بره داداشش بهش مشکوک بشه خوبه یا اعتماد کنند بهش

      پاسخ ها

      • user

        برادری که غیرت داشته باشه نمیذاره آب تو دل خوارش تکون بخوره اون بی غیرت باید بعد رفتن خواهرش خودکشی میکرد

      • بدون نام

        انقد تحمل کن تا جونت دراد.عصر حجری

      • بدون نام

        الهه خانوم خالا که بیکاری وکار نمیکنی یکم کتاب بخون فکرت باز بشه

    • بدون نام

      خيلي کار احمقانه اي انجام داده.خاک بر سرت بااين طرزفکرت که ...

    • احمد هاشمی

      شما اصلان میدونی غیرت چیه؟.الکی آفرین آفرین میگی فضول ها اون اگه غیرتی بود خواهر ش از خونه فرار نمیکرد...حتما بهش نمرسد.خدا میدونه چی حیوون بودی. که خواهرت از خونه فرار کرده....ولا هر کی بخودش میگی غیرتی..غیرت فقط واسه خواهر نیست.

    • mobina

      احتمالا دختر كار اشتباهي كرده بود
      اما اين راهش نبود

    • بدون نام

      آیاباکشتن خواهرت؟فسادازجامعه رخت بربست؟؟!؟ بایدریشه فساد را(افساد)درجامعه بیکارجستجوکرد.

    • بدون نام

      ببخشیدبعضی ازدوستان بهتراز داعش فکرمیکنند و مگرنه اینکه قوانین اسلامی ومدون ترین قوانین جهان است؟اگرقرار اینچنین باشدسنگ روی سنگ بندنمیشود

    • بدون نام

      دوستان بجای توهین بهمدیگه.لطفا خویشتنداری و احترام بهم وطن یکی ارکان اساسی درجامعه ماست

    • بدون نام

      ا پ آنهایی که میگنند این مرد کار خوبی کرده وخواهر شو کشته خیلی احمقند این خانم بالغ بوده واختیارش خودش داشته حتما احتیاج داشته که دست به این کار زده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم هر چند خانم کارش درست نبوده البته خدا میدونه باطن درون ادمها را ....ولی اهتیار زندگی هر کس دست خودش است واقعا .........

    • بدون نام

      به نطر من اگر غیرت داشت باید خودشو می کشت نه خواهرشو معلومه که خواهرش از وست همچین دیونه های فرار کرده تمام ادم های که الکی می گن عیرتی هستن همشون خودشون کثیفن می خوان سر پوشی باشه بدای جنایتشون اگر عیرت داشتن کمک می کردن طرف زندگی سالم تر وبی خطری رو طی کنه اینا دورع میکن از گشتن حس خوبی پیدا می کنن

    • بدون نام

      خ محترم ماهم نداریم.امابازم شرایط نداری فرق داره.تونبایدباگفتن اینکه منم ندارم امامثل این دخترنشدم وخودت قدیسه نشون بدی.هیچکس حق نداره حیات وحق زندگی وبگیره.اون برادراحمقش بایدراه درست روبرابرگشت خواهرش انتخاب میک ردنه اینکه با وحشی گری میکشتش.عیب خانومااینه وقتی ی موضوع اینچنینی پیش میامدمیگن خوب مگه مانیستیم پس چرامثل اون نشدیم ک نشون بدن ماخیلی گلیم.ن عزیزم اون دخترخدامیدونه چی تودلش بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین

      • مینا

        دوست عزیز با نظرت موافقم ولی خواهشا جمع نبندید همه خانم ها مثل این الهه خانم خود بزرگ بین نیستن تو جامعه مرد سالاری که ما داریم متاسفانه زن ها گاهی بیشتر از مرد نسبت به جامعه مونث جفا می کنن ولی توقعی نمیشه داشت در بین همه قشری یه سری آدما پیدا میشن که فکر می کنن عقل کل هستن و می تونن برای همه تعیین تکلیف کنن

    • بدون نام

      خ الهه حق نداری ب کسی ک مرده وتواززندگیش هیچ نمیدونی کثیف بگی.کثیف عقایدوطرزفکرغلطت است.اون فوت شدوحق دشنام نداری بی ادب

      پاسخ ها

      • user

        کاملا با نظرت موافقم

    • بدون نام

      درود بر توووو خوبش کردی

    • خاک برسری

      خاک بر سر همتون آخه شما بیکارید

    • بدون نام

      خدا اه سر گناهاش بگذره

    • بدون نام

      کار هردواشتباه بوده وپسره یکم بیشتر ....اگه بهش فرصت میدادکه خواهرش برگرده هم خودش این گناه رو انجام نداده بود هم فرصت زندگی رو از خواهرش نمیگرفت ....غیرت که این نیست

    • بدون نام

      به نظر من همین قضاوت و حرف های مردم بود که باعث قتل اون دختر توسط برادرش شد.

    • الهه

      این طرز حرف زدن شعور تورا میرسونه ....

    • الهه

      .. تو که میترسی اسناد بزاری میزاری بی نام بهتره بری بمیری

      پاسخ ها

      • user

        تو که انقد بی ادبی حقش بوده داداشت تا حالا می کشتت

    • مهسا

      تو خودت کثیفی که داری پشتیبانیشو میکنی

      پاسخ ها

      • user

        خخخخخخخخخخخخخ شما ها چرا همین طور رو هوا فحش میدین خب این کامنت ها رو همون جایی بذارین که منظورتون هست خب الان اون طرف از کجا باید بدونه با اون بودی خخخخخخخخخخ

    • شاهین

      حقش بوده .......

    • بهادر

      اون بی نام درست میگه نبایدب شخصی ک فوت شدبگی کثیف.تومیدونی دلیل فرارش چی بود.میدونی ....... .یاب حرف ی برادرداعشی ک معلوم ه دروغ یاراسته استنادکردی‌‌‌‌؟

    • بهادر

      پشتیبانی نیست خانم.کسی حق نداره جان کسی روبگیره.قانون خداونداینومیگه.مهساخانم شایدبرادره توهم زدویایه عدهمثل تووالهه ک ندیده قضاوت کردن گوش برادر ... پرکردن.بهتره چیزی ک ب چشم ندیدیدقضاوت نکنید.درضمن بهتره قانون رودرنظربگیری

    • سینا

      آدم کثیف وبی عقل کسی است که به خانم که مرده یا 20 سال خفت وخواری کشیده توهین کنه روحش شاد فاتح

    • سینا

      از خبر گذاری حوادث بسیار سپسگذارم خواهشمندم پیگیری کنید تا اعدام این مرد کثیف که واقعا دلم واسه این دختر سوخت روحش شاد

    • بدون نام

      کار درستی کرده افرین برغیرتت

    • امیر

      نمیدونم بعضی ها از غیرت چه فکری میکنن بلاءنسبت ارمحفل، یکی بیاد ........ابروی چندینو چندساله خانواده بره بعد بکی عب نداره بیاد راه درس ادم میشه نه عزیزانم ابروی رفته برنمیکرده اینجور دخترارو باید تکه تکه کرد شاید عبرتی بر دیگران شه

    • بهنام

      دخترا همه دوست مجازی یا واقعی دارن که

    • میثم کرمی

      من از سرخس هستم.میشه بگید کدام روستا بوده؟کسی‌ میدانه؟

    • محسن

      اله خانم من اصلاباتصمیم شما موافق نیستم جان گرفتن هیچ انسانی کاردرست نیست شماچه میدانیدکه این دختراگه فرداازدواج میکرد چه فرزندان پاک به جامعه تحویل داد دختری که مادرشودرکودکی ازدست میدهد این وظیفه پدرش بود که از فررندانش مراقبت کند کاردختره اشتباه بود میتونست ازدواج کنداما راه برادرش هم درست نبود بایدیادبگیریم جان همه بندگان خدا عزیز است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج