جاباما
۳۵۰۷۷۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خواننده گروه موسیقی «دنگ شو»:

هدف گروه «دنگ شو»، تجارت نیست

«دنگ شو» بنیان این اتفاق را گذاشته است که از ترانه های اصیل در موسیقی ایرانی که فراموش شده و یا گمشده اند، به نوعی استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان: «دنگ شو» بنیان این اتفاق را گذاشته است که از ترانه های اصیل در موسیقی ایرانی که فراموش شده و یا گمشده اند، به نوعی استفاده کند.

هدف گروه «دنگ شو»، تجارت نیست

میلاد باقری خواننده گروه موسیقی «دنگ شو» درباره تاثیر ترانه های اصیل بر موسیقی این گروه گفت: کم حوصلگی نقطه غم انگیزی در موسیقی ماست و مردم حوصله شنیدن موزیک‌های طولانی را ندارند و خیلی از افراد جذب این شدند که مفهوم شعر و ریتم چیست. دنگ شو بنیان این اتفاق را گذاشته است که از ترانه های اصیل در موسیقی ایرانی که فراموش شده و یا گمشده اند، به نوعی استفاده کند. به طور مثال ما از شعرهای سعدی و حافظ می خوانیم و این باعث می شود که ما فرهنگمان را حفظ کنیم و مردم را نیز با آنها آشنا کنیم؛ البته ما از ترانه های امروزی هم غافل نشده ایم.

وی در باره اینکه مردم ما به تازگی جذب موسیقی تلفیقی شده اند، اظهار داشت: ما همیشه در ایران دوره های مختلف موسیقی داشته‌ایم که هرکدام دوره های طلایی بودند، یک دوره ای رسیده بود که در موسیقی پاپ دیدیم چقدر گوش مردم ضعیف شده است و ترانه ها از بعد منطق و احساس خارج شده و به سمت بازاری شدن رفته اند. پس جامعه ما نیاز به خوراکهای خوب دارد. البته ما اعتقادی نداریم که «دنگ شو» تلفیقی است و مردم ما هم شعر خوب می خواهند و هم روحیه ی خوب؛ پس ما باید در کنار مردم باشیم و فرهنگ خودمان را به آنها بشناسانیم.

خواننده گروه موسیقی «دنگ شو» درباره تفاوت این گروه با دیگر گروه هایی که در این عرصه وجود دارند، تصریح کرد: «دنگ شو» به دلیل تغییراتی که داشته است، باعث شده که فضاهایی از موزیک در آن باشد که در دیگر گروه ها دیده نمی شود، این گروه در یک پروسه طولانی مدت ممنوع الکار بودند اما پس از آن باز هم آمدند و ماندند.

باقری در ادامه درباره تعریف خود از این گروه گفت: گروهی است که هدفش از موسیقی، موسیقی است نه کارهای تجاری و بازار پسند و همینطور متفاوت بودن در ایدئولوژی حرکت هنری که من این موضوع را همیشه دوست داشته ام و به طور حتم فکری در پس آن نهفته است.

وی در ادامه درباره شروع فعالیت موسیقی خود و همکاری با «دنگ شو» گفت: من دوره خیلی طولانی آواز کلاسیک می خواندم و در یک پروسه دیگر آواز و اپرا کار می کردم. در ابتدا با یک گروه به نام «میدان آزادی» فعالیت خود را آغاز کردم و مدت کوتاهی خواننده این گروه بودم. پس از آن از طرف گروه «دنگ شو» پیشنهاداتی داشتم که قرار شد ما در یک قطعه با هم همکاری کنیم. اولین قطعه ای که با این گروه خواندم، قطعه «باده گناهکار» در شهریور سال ۹۴ بود و کنسرت پس از آن افتتاحیه ورود من به دنگ شو بود.

باقری درباره پیروی از سبک موسیقی خاص گفت: نگاه من این است که آدمها باید حرکت کنند و به مسیرهای مختلف بروند و موسیقی هم یک فضای بزرگ و گسترده است که نباید در یک محیط مشخص ماند. به دلیل اینکه ممکن است بعد از یک مدتی به جایی برسید که درجا بزنید و کار هنری شما در یک بعد گیر کند. پس من ترجیح میدهم سبک های مختلفی را تجربه کنم ،چون به نظر من حنجره ی یک خواننده باید مانند ساز باشد و در همه ی فضاها و سبک ها بتواند فعالیت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج