جاباما
۳۵۰۷۹
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

سازمان ملل به کمک دریاچه ارومیه شتافت

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به تخصیص ۱۳۵ میلیون دلار کمک برنامه توسعه و عمران ملل متحد برای حل مشکلات محیط زیست در ایران از جمله دریاچه ارومیه گفت: این کمکها برای رفع چالشهای زیست محیطی از جمله احیاء دریاچه ارومیه مثبت است اما کافی نیست.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به تخصیص ۱۳۵ میلیون دلار کمک برنامه توسعه و عمران ملل متحد برای حل مشکلات محیط زیست در ایران از جمله دریاچه ارومیه گفت: این کمکها برای رفع چالشهای زیست محیطی از جمله احیاء دریاچه ارومیه مثبت است اما کافی نیست.

مهندس محمد جواد محمدی زاده در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: از اینکه مسائل و چالش های زیست محیطی به خوبی در مجامع بین المللی منتقل شده و سازمان ملل پروتکل ها و کنوانسیونهای مربوطه اطلاعات کافی در خصوص مسائل و چالش های زیست محیطی ایران را دارند خیلی خوشحالیم.

به گفته وی، قطعا انتقال این اطلاعات منجر به جلب توجه آنها و اختصاص منابعی از سوی آنها برای رفع این چالش ها شده است.

رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: مشکل اصلی تالاب های کشور ما از جمله دریاچه ارومیه، تالار پریشان، گاوخونی و هامون در حال حاضر تامین نشدن حقابه این تالابها و یا به عبارتی بهره برداری های بی رویه و ناصحیح در بالادست این تالابهاست که اجازه ورود آب به آنها را نمی دهد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: تمام تلاش ما با همکاری نمایندگان مجلس در کمیسیونهای کشاورزی و برنامه و بودجه ، فراکسیون محیط زیست و کمک های بین المللی این است که مشکل حقابه این تالابها و بویژه دریاچه ارومیه را برطرف کنیم.

وی افزود: اما از آنجایی که برای احیاء دریاچه ارومیه اقدامات گوناگونی باید انجام شود که اصلی ترین آنها انتقال آب از دیگر حوزه های آبریز در کشور است به بودجه بسیار زیادی احتیاج داریم.

رقم ۱۳۵ میلیون دلار کمک سازمان ملل که بخشی از آن به احیاء دریاچه ارومیه اختصاص داده می شود برای تمام این اقدامات کافی نیست اما می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

پیش از این سرپرست برنامه توسعه و عمران ملل متحد گفته بود این برنامه ظرف پنج سال از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ ، ۲۳۵ دلار بودجه برای برنامه های توسعه ای در ایران اختصاص داده که از این میزان ۵۷ درصد یعنی ۱۳۵ میلیون دلار به رفع چالشهای زیست محیطی از جمله احیای دریاچه ارومیه اختصاص می یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مایه ی خجالت ست مسئولین!

    • ناشناس

      خداعمرشون بده واقعا!!!!!

    • مهدی اسدی

      به افتخارش بیا اون دست قشنگه رو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج