جاباما
۳۵۰۸۰۵
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

اردوغان و اسد با هم نماز می خوانند!

رئیس حزب الوطن ترکیه پیش بینی کرد که اردوغان و اسد بزودی در مسجد اموی با هم نماز می خوانند.

ایرنا نوشت: رئیس حزب الوطن ترکیه پیش بینی کرد که اردوغان و اسد بزودی در مسجد اموی با هم نماز می خوانند.

دوگو برینچک رئیس حزب الوطن چپگرای ترکیه پیش بینی کرد رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برای عادی سازی روابط با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه اقدام خواهد کرد و این دو نفر به زودی در مسجد اموی با هم نماز خواهند خواند.

پایگاه خبری نهرین نت روز شنبه به نقل از برینچک نوشت: من کسی هستم که روابط بین اردوغان با ولادیمیر پوتین را پس از بحرانی شدن اوضاع به دلیل ساقط شدن هواپیمای روسی برعهده داشتم.

رهبر حزب افراطی الوطن افزود: من میانجی برگزاری مذاکرات نمایندگان ارودغان با نمایندگان پوتین بودم و این مذاکرات سردی روابط بین دو طرف را از بین برده است.
وی همچنین به اقداماتی برای عادی سازی روابط بین آنکارا و مسکو اشاره کرد که با ارسال نامه ای از سوی اردوغان به پوتین به مناسبت روز ملی روسیه آغاز شد و شامل عذرخواهی صریح اردوغان از پوتین و مردم روسیه و خانواده خلبان هواپیمای روسی بود.
برینچک به شبکه خبری روسیا الیوم گفت که وی برای اصلاح روابط بین اردوغان و بشار اسد نقش دارد و بهبود روابط بین ترکیه و روسیه زمینه ساز همکاری با سوریه بوده است.

این مقام ترک همچنین به گزارش هایی درباره مذاکراتی که مقامات ترکیه و سوریه در الجزایر داشتند، اشاره کرد و گفت: اخباری مبنی بر اجرای مذاکرات بین ترکیه و سوریه در الجزایر منتشر شده و این به معنی آمادگی ترکیه برای توافق با سوریه و به واسطه الجزایر می باشد؛ مقامات سوریه نیز برای بهبود روابط آمادگی دارند، زیرا اسد خواهان یکپارچگی کشورش است؛ با این حال تروریست هایی که از ترکیه به سوریه وارد می شوند، تاثیر منفی بر رابطه دو کشور گذاشته و اکنون می توان روش مسالمت آمیز را برای رفتن و نماز گذاردن در مسجد اموی پیمود.

در ادامه این گزارش آمده است: نشانه هایی از تحرک آنکارا به سمت دمشق وجود دارد که از جمله آن اظهارات بن علی یلدریم نخست وزیر ترکیه است که گفت کشورش به عادی سازی روابط با کشورهایی که با آنان اختلاف دارد (همچون روسیه و رژیم صهیونیستی) اقدام می کند.

وی اظهار امیدواری کرد که جنگ در سوریه به زودی پایان یابد و زندگی طبیعی به عراق و مصر نیز بازگردد.
حزب برینچک یکی از احزاب ملی و طرفدار تشکل های قومی لائیک است که به حزب الوطن (حزب کارگران قدیم) وابسته است و آنان خود را وارث مصطفی آتاتورک بنیانگذار جمهوری ترکیه جدید می دانند.
دوگو برینچک پیشتر نیز با انتقاد از اردوغان گفته بود که وی عامل انتقال تروریست ها به سوریه است و این کشور از طرف آمریکا، قطر، عربستان سعودی، ترکیه مورد حمله قرار گرفته و توانسته با اتحاد میان دولت، ارتش و مردم در برابر این حملات پایداری و مقاومت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر زاده

      هنوز متوجه نشدم سیاست ترکیه به کجا
      ا می رود

    • بدون نام

      مرگ بر ترکیه داعشی

    • بدون نام

      آخه اسد تو چرا با اردوغان دو رو مگه نه همین داعش ترکیه بوجود اوردش زخمی هاش تو بیمارستان مدوا میکنه حواست باشه اسد اردوغان مث روباست

    • بدون نام

      اسد مواظب کشورت ومردمت باش به اردخان زیاد اطمینان نکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج