۳۵۰۸۰۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ژان کلود کریر:مرسی عباس

عباس كيارستمي به داد ما رسيد وقتي كه اروپا از سينماي مولف ناامید شده بود، سينماي شخصي و بلند پرواز، سينمايي كه در رديف ساير هنرها قرار مي‌گرفت. فيلم‌هايش را بارها و بارها ديديم و هر بار شگفت زده شديم و لب به تحسين گشوديم.

خبرآنلاین: عباس كيارستمي به داد ما رسيد وقتي كه اروپا از سينماي مولف ناامید شده بود، سينماي شخصي و بلند پرواز، سينمايي كه در رديف ساير هنرها قرار مي‌گرفت. فيلم‌هايش را بارها و بارها ديديم و هر بار شگفت زده شديم و لب به تحسين گشوديم.

ژان کلود کریر:مرسی عباس

عباس از كشور و فرهنگ ديگري مي آمد اما آشنا مي‌نمود. عباس چشمان ما را گشود و قوت و اميد را به ما بازگرداند. سينماي او از جاي ديگري مي آمد اما چه فرم چه محتوايش بلافاصله مسحورمان كرد. آخرين ميوه تمدني كهن بود. سينماي او سينمايي نو بود. فيلم‌هايش به ما مي‌گفت كه سينما نمرده و نبايد سوگوار بود، كه سينما هنوز تسليم بازار نشده، كه سينما هنوز به دام ميان مايگي نيفتاده، كه نگاه كنيد ببينيد كه در ايران به معناي حقيقي كلمه فيلم مي‌سازيم، كه بي‌آنكه دنباله رو شما باشيم دريچه هاي جديد مي‌گشاييم، كه زبان و ريتم جديد ابداع مي‌كنيم، كه ترس به دل راه ندهيد، كه ما در كنار شماييم. مرسي عباس كه چنين به فرياد رسي آمدي. مرسي براي عشقت به سينما و ايران. آرام بگير كه زين آمدنت زمين بهره برد.

*یادداشت این فیلمنامه نویس و بازیگر فرانسوی در مراسم یادبود عباس کیارستمی که عصر پنج شنبه در پاریس برگزار شد،برای حضار قرائت شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج