جاباما
۳۵۰۸۲۲
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

افراد خندان، صادق ترند

یک تیم پژوهشی بین‌المللی در آکادمی علوم لهستان دریافته است که در سراسر جهان افراد متبسم به عنوان انسان‌هایی صادق ارزیابی می‌شوند.

ایرنا: یک تیم پژوهشی بین‌المللی در آکادمی علوم لهستان دریافته است که در سراسر جهان افراد متبسم به عنوان انسان‌هایی صادق ارزیابی می‌شوند. نتیجه یک تحقیق جدید نشان می‌‌دهد لبخند زدن در همه فرهنگ‌ها معنای یکسانی ندارد. نزد مردم برخی کشورها، لبخند نشانه بلاهت است و نزد برخی دیگر نشانه هوش بالا است.

افراد خندان، صادق ترند

از قدیم گفته‌اند اگر به دنیا لبخند بزنی، دنیا به رویت لبخند می‌زند. اما با توجه به یک تحقیق جدید شاید درست‌تر باشد اگر در مورد واژه 'دنیا' کمی وسواس ‌به خرج دهیم. یک تیم پژوهشی بین‌المللی در آکادمی علوم لهستان دریافته‌ است که لبخند زدن در همه فرهنگ‌ها معنایی یکسان ندارد؛ در برخی کشورها لبخند زدن زیاد، نزد مردم نشانه حماقت به شمار می‌رود، اما در عوض در برخی دیگر از کشورها کسانی که اغلب متبسم هستند، افرادی باهوش‌تر شناخته می‌شوند.

این تیم پژوهشی به سرپرستی کوبا کریس، عکس ۸ نفر را به بیش از ۵۲۰۰ دانشجو در ۴۴ کشور نشان داد. در این عکس‌ها هر نفر در دو حالت مختلف دیده می‌شود: یک بار با لبخندی بر لب و بار دیگر با حالتی خنثی است.

تمامی عکس‌ها به صورت تصادفی به پرسش‌شوندگان نشان داده و از آنها خواسته شد نظرشان را در مورد میزان هوش افراد در این عکس ها بیان کنند. از شرکت‌کنندگان در این پژوهش همچنین پرسیده شد که این افراد تا چه اندازه صادق به نظر می‌‌رسند.

پژوهشگران با بررسی پاسخ‌ها نتوانستند الگوی جغرافیایی معینی برای موضوع هوش بیابند. پاسخ‌دهندگان در فرانسه گفته بودند که افراد لبخند به لب بیش‌تر احمق به نظر می‌آیند، در آلمان اما پاسخ‌دهندگان خلاف این را گفته و این افراد را باهوش دانسته بودند.

پژوهشگران همچنین دریافتند ارزیابی لبخند ارتباطی با سطح رفاه و توسعه کشور محل سکونت پرسش‌شوندگان ندارد. اما در عوض آنها با در نظر گرفتن عامل 'تفاوت ‌فرهنگی' به این نتیجه رسیدند، در کشورهایی که مردم عمل‌گرا بوده و خود را با آینده‌ای نامطمئن تطبیق می‌دهند، لبخند به عنوان نشانه‌ای غیرقابل توجیه از امنیت و اطمینان خاطر است و به همین دلیل عملی احمقانه ارزیابی می‌شود.

این تحقیق همچنین روشن ساخت فساد اقتصادی نیز در ارزیابی لبخند نقشی درخور ایفا می‌کند. هر چه در یک کشور فساد اقتصادی کمتر باشد، افراد خندان قابل‌اعتمادتر به نظر می‌آیند. نتیجه قابل‌توجهی که این تحقیق به طور کلی به دست داده، این است که تقریبا در سراسر جهان افراد متبسم به عنوان انسان‌هایی صادق ارزیابی می‌شوند. البته باید تأکید کرد که لبخند جعلی به سرعت قابل شناسایی است و برای برانگیختن اعتماد دیگران نمی‌توان دست به دامان تبسم‌های دروغین شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آخرین کاربر

      فکنم تیترتون برعکس باشه درست تره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج