۳۵۰۸۸۸
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

مولوی عبدالحمید: بزرگان کشور حقوق پایینی دارند

مولوی عبدالحمید گفت که «بهره برداری سیاسی از حقوق‌ها و دریافتی‌های غیر متعارف کار خوبی نیست.»

ایرنا نوشت: فيش‌هاي حقوقي، اتفاقي كه واكنش بسياري از مسئولان را برانگيخته است و در اين ميان « پرهيز از سياسي شدن»، «اجتناب از نسبت دادن اين تخلف به تمام مديران» و همچنين «برخورد سريع»جز نكات مشتركي هستند كه از سوي مسئولان مختلف مورد تأكيد قرار گرفته‌اند.

*مولوي عبدالحميد: بايد همه قوا در مبارزه با حقوق‌هاي نامتعارف همكاري كنند

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با اشاره به بیانیه اخیر رئیس جمهوری اظهار داشت: ما معتقدیم که این یک مساله اقتصادی است و نباید با مسائل سیاسی مرتبط شود بنابراین پول هر انسانی را وسوسه می کند که دست به اقدامات غیر قانونی بزند که باید با ریشه این موضوع برخورد شود.

وی تصریح کرد: چیزی که بسیار تعجب آور و باور کردنی نیست این است که عده ای از مدیران چنین حقوق های غیر متعارفی دریافت کردند.: بزرگان مملکت که کارشان برای کشور خیلی ارزشمند است حقوق بسیار پائینی دریافت می کنند اما عده ای که کار و فعالیت شان به این اندازه مهم نیست متاسفانه حقوق های بسیار بالایی دریافت می کنند.در کشور همه حقوق ها و شهریه ها باید متوازن باشد تا عدالت اجتماعی رعایت شود.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان خاطر نشان کرد: کشوری که سیستم آن یکپارچه و نظام آن اسلامی است باید همه ی قوا در مبارزه با این پدیده شوم(حقوق‌هاي نامتعارف) با یکدیگر همکاری داشته باشند.رئیس جمهوری انسانی خبره و کارشناس مسائل دینی و اجتماعی است که با این موضوع برخورد سرسختانه ای انجام خواهند داد و از این لحاظ خیال ما راحت است.

*عضو مجلس خبرگان: بايد حساب دريافت‌كنندگان حقوق‌هاي نجومي را از مديران پاكدامن جدا كرد

آیت الله اسدالله ایمانی عضو مجلس خبرگان درباره مباحث مطرح شده در ارتباط با حقوق های نامتعارف و موضع گیری رهبر معظم انقلاب در این زمینه در خطبه های نماز عید سعید فطر افزود: اصل قضیه حقوق های نامتعارف یک حرکت بسیار ناشایست بوده که بدون تعهد و مسوولیت در برابر جامعه و برای منافع شخصی اینگونه دست اندازی داشتند و با دور زدن قانون سوءاستفاده کردند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر این که باید به هر شیوه ای جلو حرکت زشت حقوق های نامتعارف گرفته شود، یادآور شد: کسانی که حقوق های نامتعارف می گیرند در مقابل مدیران فراوان کشور که بعضی از آنها به شکل جهادی عمل می کنند اندک و محدود هستند.

آیت الله ایمانی افزود: حساب کسانی که حقوق های نجومی و نامتعارف می گیرند را باید از حساب مدیران صالح و پاکدامن که با حقوق عادی زندگی می کنند جدا کرد.

وی با تاکید بر این که باید برای برخورد با کسانی که به بیت المال دست درازی کردند از آموزه های امیرالمومنین(ع) در دفاع از بیت المال بهره گرفت، تصریح کرد: قرآن در جایی که اکثریت هم فاسد بودند اکثریت را محکوم کرده و همه را محکوم نکرده است، در موضوع فیش های حقوقی نامتعارف و نجومی نیز تعداد افراد اقلیت هستند و ما نباید کار اقلیت را پای حساب همه کارکنان دولت و نظام بگذاریم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: برخورد با مساله حقوق های نامتعارف باید صادقانه و شفاف باشد تا اعتماد مردم از بین نرود چرا که سرمایه نظام اعتماد مردم است و مردم باید بدانند نظام یک نظام مردم سالار دینی است.طبیعتا نباید تبعیضی در این گونه قضایا دیده شود، تبعیض در اجرای قانون غلط است و باید مُر قانون درباره همه اجرا شود.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، مساله دیگر درمساله حقوق های نامتعارف و نجومی که باید مورد توجه قرار گیرد را شفاف سازی در قانون و اجرا عنوان کرد و گفت: متاسفانه قوانین ناقص از گذشته باقی مانده که این موجب سوءاستفاده برخی شد اما نباید معطل کنیم و باید قوانین را سریع اصلاح و شفاف سازی کنیم.

آیت الله ایمانی افزود: در اجرا نیز باید مقصران و افراد خرابکار را معرفی کنیم و استعفا هم ندهند چرا که استعفا در این زمینه جایز نیست بلکه تخلف کردند و باید برکنار شوند تا برای دیگران عبرت شود.

*مولوي عبدالغني: نباید اقداماتی نظیر حقوق های نامتعارف خدشه‌ای به نظام وارد کند

مولوی عبدالغنی دهانی سوراني مدیر دبیرخانه ائمه جمعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هدف نهایی انقلاب اسلامی ایران خارج کردن افراد از فقر و بیچارگی و تحقق اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه است.شایسته نیست در چنین انقلابی برخی افراد با کمترین حقوق به سختی گذران زندگی کنند و برخی دیگر حقوق های نامتعارف دریافت کنند.

وی تاکید کرد: بنا بر فرموده رهبرمعظم انقلاب و رئیس جمهوری افرادی که حقوق های نامتعارف دریافت کرده اند باید این حقوق ها را برگردانند.

مدیر دبیرخانه ائمه جمعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید جلوی این گونه کارها گرفته شود گفت: ضعیف بودن نظارت سبب شده شاهد بروز این گونه اقدامات در کشور باشیم بر این اساس از مسئولان به ویژه رئیس جمهوری و رئیس قوه قضاییه درخواست داریم با اتخاذ نظارت های شدید تر جلوی هرگونه تخلفی را در این زمینه بگیرند.

مولوی دهانی افزود: با توجه به اینکه امروز جمهوری اسلامی در بسیاری از زمینه ها از جمله امنیت در شرایط بسیار مطلوبی نسبت به سایر کشورها قرار دارد به طوری که این امر مایه مباهات است نباید اقداماتی نظیر حقوق های نامتعارف خدشه ای به نظام واردکند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج