۳۵۰۹۹۰
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

سرمایه ۸۰۰ میلیارد دلاری ایرانی ها در آمریکا

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی ابتدا باید سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور را بازگرداند، گفت: ایرانیهای حاضر در ایالات متحده آمریکا ۸۰۰میلیارد دلار سرمایه دارند.

خبرگزاری تسنیم: سیدعبدالواحد سهل‌آبادی در مراسم روز صنعت و معدن در سالن اجلاس سران اظهار کرد: وضعیت صنعت کشور از حالت اورژانسی گذشته است و باید توجه خاص و بیشتری به آن کرد.

وی افزود: اگر رهبر معظم انقلاب سال جاری را به‌عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده‌اند یعنی دیگر کار از شعارها گذشته و باید اقدام و عمل مناسبی صورت گیرد تا دچار مشکلات خاصی نشویم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: دولت در شرایط فعلی برای کمک به صنعت کشور پول و اعتبار لازم را ندارد که تزریق کند اما یکی از راههایی که در این شرایط می‌تواند برگزیند جذب سرمایه‌گذاران خارجی است.

وی تصریح کرد: ایرانیان حاضر در آمریکا ۸۰۰ میلیارد دلار سرمایه دارند و از خدا می‌خواهند که بیایند و در ایران بمیرند.

سهل‌آبادی تصریح کرد یکی از راههایی که دولت می‌تواند سرمایه‌گذار خارجی را جذب کند بازگشت سرمایه‌گذاران ایرانی به کشور است که این امر در شرایطی صورت می‌گیرد که سرمایه‌‌‌داران مطمئن باشند که به‌راحتی می‌توانند کار کنند.

وی اضافه کرد: اگر سرمایه‌گذاران ایرانی به کشور برگردند سرمایه‌گذاران دیگر کشورها نیز به ایران می‌آیند و آن اعتمادسازی لازم نیز انجام می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اگر دولت کمک نمی‌کند صنعتگران را اذیت نکند، گفت: بارها اعلام شده است که وصول مطالبات ارزش افزوده به‌عهده صنعتگران نیست و در هیچ کجای دنیا این مهم به گرده افراد سخت‌کوش جامعه یعنی تولید کنندگان نهاده نمی‌شود.

سهل‌آبادی گفت: وقتی که کالای قاچاق از طریق املاک تملیکی دوباره فروخته شده و به بازار می‌آید قاچاقچیان آنها را خریده و کنار کالای قاچاق خود به بازار عرضه می‌کنند.

وی با ارائه راهکاری برای کاهش عرضه کالای قاچاق در فروشگاه‌های کشور گفت: در صورتی که دولت به فروشگاه‌هایی که کالای قاچاق عرضه نمی‌کنند تسهیلات مالیاتی ارائه دهد می‌توان از سطح عرضه کالاهای قاچاق در بازار کاست.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت در پایان سخنان خود اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی که قوانین بسیار خوبی را تا به امروز تصویب کرده باید خود بر نحوه اجرای آن توسط دولت نیز نظارت کند تا این قوانین به‌میزان بیشتری اجرا شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی باقری

      اعتبار.وتضین کاری در ایران..نیست

    • رضا

      همش شعاره.جمشید آرین اصل که چندین سال پیش اولین خودروی الکتریکی رو اختراع کرد و حالا ماشین های بهتری هم ساخته گفته اگه دولت اجازه بده میتونم برای سه ملیون نفر ایجاد شغل کنم.اونوقت دولت با لابیه دو شرکت ایران خودرو و سایپا حتی اجازه حرف زدن رو هم به آقای آرین اصل ندادن پس هیچ کس نباید پولشو تو ایران سرمایه گذاری کنه چون جای هیچ پیشرفتی نداره مگر اینکه به بعضیها هم سالانه سود برسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج