جاباما
۳۵۱۰۵۱
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

ریشه یابی فیش های نجومی

بی شک اعتماد عمومی جامعه، سرمایه اجتماعی هر کشور به شمار می‌رود که در زمان حوادث سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به کمک می‌آیند تا جامعه را از گذرگاه‌های حساس عبور دهند.

محمود واعظی وزیر ارتباطات در روزنامه ایران نوشت: بی شک اعتماد عمومی جامعه، سرمایه اجتماعی هر کشور به شمار می‌رود که در زمان حوادث سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به کمک می‌آیند تا جامعه را از گذرگاه‌های حساس عبور دهند. سرمایه‌ای که در بسیاری از کشورها یا دیده نمی‌شوند یا بخش کوچک با تأثیر اندکی را در جامعه برعهده دارند. چیزی که در کشور ما بخصوص پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با شدت و وسعت بیشتری دیده می‌شود و در دوران جنگ، انتخابات، تحریم‌ها، تصمیم‌های مهم کشوری و همراهی در رفع احساس کمبودها و مشکلات حضور پررنگ مردم، تأثیرگذار بوده است و قطعاً مهم‌ترین عامل حفظ و گسترش این سرمایه اجتماعی در هر جامعه، تقویت اعتماد و اطمینان طبقات و اقشار جامعه با ساختار مدیریت کشور در حوزه‌های مختلف است.

موضوع پرداخت‌های نامتعارف به تعداد محدودی از مدیران و در پی آن اقدام عاجل و پیگیری‌های شخص رئیس جمهوری محترم و تأکیدات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب باعث شد تا یکی از مطالبات دیر باز مردم به عنوان ولی نعمتان اصلی این نظام در دولت تدبیر و امید محقق شود و جریانی به راه بیفتد تا صاحبان اصلی این کشور از چگونگی هزینه شد بیت المال در دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی دولتی مطلع باشند.

اقدامی که در گذشته با امنیتی پنداشتن آن، موضوع پنهان و مورد لاپوشانی قرار می‌گرفت و جز فضایی غیرشفاف و غبارآلود دستاورد دیگری نداشت.

در همین زمینه اصلاح نظام اداری با حداکثر درجه شفاف‌سازی می‌تواند گامی در جهت پاسخگویی عمومی به حساب آید که با اجرای قانون دسترسی و انتشار آزادانه اطلاعات برای عموم ملموس می‌شود. فصلی که ان‌شاءالله در دولت تدبیر و امید برای نخستین بار در کشور ایجاد می‌شود تا در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، شعارها به عمل تبدیل شده و گامی مهم در تقویت اعتماد و اطمینان عمومی به نظام مدیریتی کشور برداشته شود.

این درحالی است که شاکله اصلی این پرداخت ها از دولت‌های قبل وجود داشته و تا امروز استمرار پیدا کرده است و علاوه بر قوه مجریه، دیگر دستگاه‌های خارج از دولت را نیز شامل می‌شود و بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب باید در آنها نیز برخورد و اصلاح لازم صورت پذیرد.

حال با عزم ایجاد شده در کشور و همچنین باتوجه به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کلیه دستگاه‌ها موظفند نسبت به پرداخت‌های غیرمتعارف حساسیت نشان دهند و قاطعانه با موارد تخلف برخورد کنند، زمینه دیگری از خواست عمومی فراهم شده است.

وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات که در سیاق مالی خود تاکنون دقت و مراعات کافی را داشته است، بر خود لازم می‌داند تا حمایت کامل خود را از روند اصلاحی در پیش گرفته شده، در جهت اجرای دستورات رئیس جمهوری محترم مبنی بر اصلاح نظام اداری و حقوقی پرداخت‌ها با رفع خلأهای قانونی در مدت تعیین شده، اعلام کند.

در کشوری که هنوز بسیاری از جوانان ،جویای کار هستند، شاید تنها راه حفظ این سرمایه‌های اجتماعی، برآورده کردن مطالبات بر حق آنان باشد. مطالباتی که از جمله خواسته‌های بر حق هر جامعه قانون محور است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسیارموافقم بایدبرخوردقاطع شودتابه بیت المال برگردانده شود باپیگیری مداوم

    • جوادعرفان طلب اوینی

      بنام الله پاسدارخون شهیدان. آبروی ... آیابااین همه شمابازازامام وراه امام وکلام امام وارزشهای انقلاب سخنرانی می فرمایید.ماهنوزپاسخ خیلی هاراازشمانگرفتیم.والسلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج