۳۵۱۰۸۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

گواردیولا: مورینیو باعث پیشرفت من شد

پپ گواردیولا، مربی جدید منچسترسیتی در نخستین نشست خبری‌اش در این تیم اعتراف جالبی کرد و گفت رقابت با دشمن قدیمی‌اش، ژوزه مورینیو باعث پیشرفت او شده است.

ایران ورزشی: پپ گواردیولا، مربی جدید منچسترسیتی در نخستین نشست خبری‌اش در این تیم اعتراف جالبی کرد و گفت رقابت با دشمن قدیمی‌اش، ژوزه مورینیو باعث پیشرفت او شده است.

خیلی‌ها برای تماشای رویارویی دوباره گواردیولا و آقای خاص لحظه‌شماری می‌کنند اما برای مربی اسپانیایی من‌سیتی این موضوع چندان هیجان‌انگیز نیست. او رقابتی که در فصل آینده با مورینیو خواهد داشت را کم اهمیت جلوه داد اما اعتراف کرد که حضور این مرد پرتغالی در لیگ برتر باعث پیشرفت او خواهد شد.

مورینیو چند روز پیش در مراسم معارفه‌اش به‌عنوان سرمربی جدید منچستریونایتد در پاسخ به سوالی درباره رقابتش با گواردیولا به شیوه‌ای سیاستمدارانه‌ اظهارنظر کرد و گفت: «حرف زدن درباره یک مربی و یک باشگاه، دوست ندارم این را بگویم اما یک دشمن، کار درستی نیست. در اسپانیا رقابتی که ما داشتیم میان دو تیم بود. در ایتالیا سه تیم بود اما در لیگ برتر رقابت میان چند تیم معدود اصلاً معنایی ندارد.»

گواردیولا هم در نخستین رویارویی‌اش با رسانه‌های انگلیس حرف‌های مورینیو را تأیید کرد و گفت که رقابتش با مورینیو نیست که سرنوشت قهرمانی تیم او را مشخص می‌کند.

او به خبرنگاران گفت: «رقابت با مورینیو برای من مساله‌ای نیست. هر دوی ما اینجا هستیم. او می‌خواهد قهرمان شود و من هم همینطور. فکر می‌کنم که ژوزه به خوبی این موضوع را در کنفرانس خبری‌اش تشریح کرد. موضوع رقابت میان من و مورینیو نیست پس ما دو نفر روی یکدیگر تمرکز نداریم. چیزی که من از دور دیدم این است که بردن بازی‌ها در اینجا کار بسیار سختی است. ما بارها برابر یکدیگر قرار گرفته‌ایم و می‌توانم بگویم که این بازی‌ها به من و مربیان بزرگ که ژوزه هم یکی از آنها است، کمک می‌کند که به سطحی بالاتر برسیم.»

گواردیولا اما به دیگر رقبایش در لیگ برتر از جمله آنتونیو کونته، مربی چلسی که او را استاد تاکتیکی دانست، اشاره‌ای داشت و گفت: «تجربه من از رویارویی با مورینیو، یورگن کلوپ در دورتموند و بسیاری از مربیان دیگر در فوتبال آلمان و اسپانیا، باعث ارتقای سطحم شده است. تمام مربیان دنیا می‌خواهند قهرمان شوند و ما هم داریم تلاش می‌کنیم به همین هدف برسیم.»

رابطه گواردیولا با رسانه‌های آلمانی در زمان مربیگری‌اش در بایرن‌مونیخ اغلب تعریفی نداشت. او می‌گوید که در انگلیس قصد دارد تقریبا همین رویه را ادامه دهد: «می‌دانم که وقتی برخی چیزها خوب پیش نمی‌روند، شما (رسانه‌ها) هم اوضاع را بدتر می‌کنید. به همین دلیل است که فاصله‌ام را با شما حفظ می‌کنم.»

مثل بارسا و بایرن

مربی سیتی همچنین اعتراف کرد که باید شروع خوبی در این تیم داشته باشد و به هواداران هم گفت که کمربندهایشان را ببندند.

گواردیولا در پاسخ به این سوال که آیا او در انگلیس هم می‌تواند همانگونه نتیجه بگیرد که در بارسلونا و بایرن‌مونیخ، گفت: «به همین دلیل است که من اینجا هستم، برای اینکه خودم را ثابت کنم. من در بارسلونا بودم جایی که تقریباً همه چیز داشتم، بهترین بازیکن تاریخ، تیمی که اکثر بازیکنانش محصول آکادمی باشگاه بودند و به همین دلیل من آنها را می‌شناختم. بایرن‌مونیخ هم باشگاهی با تجربه است و با کلی چیزهای دیگر. اینجا برای من یک آزمون دیگر است. برای من ماندن در جایی که بودم آسان بود اما احساس می‌کنم که من در زمان مناسبی به اینجا آمدم تا خودم را ثابت کنم.»

گواردیولا ادامه داد: «باید دید که آیا می‌توانم این بازیکنان را برای بازی با شیوه‌ای که می‌خواهم، متقاعد کنم و در سطحی که مورد نظرمان است کار کنیم. کمربندهایتان را ببندید.»

هشدار به کمپانی

گواردیولا به کاپیتان تیم جدیدش ونسان کمپانی هشدار داد که اگر می‌خواهد در ترکیب اصلی منچسترسیتی در فصل آینده جایی داشته باشد، باید بر مصدومیت‌هایی که در یک دهه اخیر بارها و بارها او را آزار داده است غلبه کند. او گفت: «من درباره کمپانی چه فکری می‌کنم؟ مردم انگلیس کیفیت بازی او را می‌دانند و شاید این را بهتر از من هم بدانند. آرزوی من برای کمپانی این است که آماده شود. نمی‌توانیم درباره کمپانی چیزی بپرسیم. در دو سال گذشته او بازی‌های زیادی انجام نداده است. آماده شدن هدف اول او است و ما نمی‌توانیم درباره سایر مسائل صحبت کنیم.» گواردیولا درباره یحیی توره‌ای که پیش از این گفته می‌شد من‌سیتی را ترک خواهد کرد هم گفت: «من روی او حساب می‌کنم. من یحیی را از مدت‌ها پیش می‌شناسم. او در بارسلونا کارش را بسیار خوب انجام داد و اینجا هم خوب کار کرده است. با این حال باید ببینیم که در آینده برای او چه اتفاقی رخ می‌دهد. نه فقط درباره یحیی بلکه درباره سایر بازیکنان. یحیی اما اینجاست و من روی او حساب می‌کنم.»

هرگز در یخبندان به ورزشگاه نرفته‌ام

گواردیولا می‌گوید شرایطی که قرار است در لیگ برتر انگلیس تجربه کند را پیش از این در هیچ یک از لیگ‌هایی که در آنها کار کرده را تجربه نکرده است. برخلاف لالیگا و بوندس‌لیگا، دو لیگی که گواردیولا در آنها به همراه بارسلونا و بایرن‌مونیخ سابقه کاری دارد، لیگ برتر تورنمنتی است که به این مربی اسپانیایی فرصت چندانی برای استراحت کردن نمی‌دهد و او مجبور است حتی در ایام کریسمس هم تیمش را هدایت کند.

او گفت: «من هرگز در روزهای یخبندان یا روزهایی که باد شدید می‌وزد به ورزشگاه نرفته‌ام. همچنین در باکسینگ دی (روز بعد از کریسمس) هم این کار را نکرده‌ام. این هم اما یک انگیزه شخصی دیگر برای اثبات خودم است. شاید در مورد دیگران هم چنین شرایطی وجود داشته باشد.»

گواردیولا در ادامه از رحیم استرلینگ که پس از حذف تیم ملی انگلیس توسط ایسلند در مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۶ خیلی‌ها از او به خاطر نمایش‌های ضعیفش انتقاد کرده‌اند، حمایت کرد و گفت: «انتقادات زمانی شروع شد که انگلیس باخت. در ۱۰ روز گذشته‌ شنیده‌ام که چه اتفاقاتی برایش رخ داده است بخصوص در مورد استرلینگ که البته او مشکل چندانی با پولی که آنها پرداخته‌اند ندارد اما ذهن مردم درگیر این موضوع است. با این حال من برای کار کردن با او انگیزه زیادی دارم و می‌خواهم به همه نشان دهم که او چه بازیکن خوبی است، نه فقط او بلکه جو هارت و دیگر بازیکنان انگلیس.» گواردیولا ادامه داد: «در بارسلونا هسته اصلی تیم را بازیکنان کاتالان تشکیل می‌دادند و در بایرن‌مونیخ هسته اصلی تیم بازیکنان آلمانی بودند و اینجا من می‌خواهم با بازیکنان انگلیسی کار کنم اما آنها بسیار، بسیار گران هستند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج